Blog

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-07

Bontottan vettem a xenonhoz. Majd később beépítésre kerül a xenon lámpákkal együtt.
Meg egy takaró hiányzott az ajtó behúzó aljáról, vettem azt is.

 
>> EgyébPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-07

Megtörtént a műszaki vizsga honosítása és az eredetiség vizsga. Befizetésre került a regisztrációs adó. Kötöttem rá biztosítást az Allianznál, 5.000 km éves futásteljesítmény alatt ők voltak a legkedvezőbbek.

 

Mondta Alfácska Karácsony előtt pénteken.

Nem voltam megőrülve tőle, áhh.
Mivel a 75 már a téli álmát töltötte, a Punto meg a szüleimnek kellett, mert az ő 156-osuk motorja elbúcsúzott az élőktől (kátyú+széttört karter = csúnyán kukás csapágy, ezt mindenki jegyezze meg. Még jó, hogy van hozzá donor...).

Úgyhogy maradt a tömegközlekedés, aztán visszahoztam Bp-re a 75-öst. Amiben már nagyon érett az önindítócsere ugye. (Annak a blogjában írtam róla)

Viszont ötletem sem volt, mi baja van szegény 156-osnak, ezért az Alfariumot kértem meg, hogy segítsenek... akik csak január 6-án nyitottak, szóval maradt a 75-ösözés. Ami nagyon szuper, de télen nem illik.

Eljött a január 6, tréler - go to Alfarium.

Délutánra kiderült, hogy sajnos a baj csőstől jön, mivel beindulni ugyan beindult, de 3 hengerrel, az egyik porlasztócsúcs megkotlott az elmúlt hónapok állásàtól (gondolom...).

Úgyhogy kapott egy db bontottat, meg egy motormosást pluszban.

Még egy rossz hír: a 20 ezret sem futott bal hátsó kerékcsapágy meghalt... :(

A be nem indulást (VDC+ABS+CODE hibák a műszerfalon) pedig a kábelkötegben észlelhető szakadások eredményezték. Az egyik meg is lett őrizve, annyira "szép".



Még jó, hogy a ház előtt unta meg végleg és nem 1000 km-re...


Köszönöm az Alfariumnak a munkájukat! Gyorsak voltak és borzasztóan segítőkészek. Emellett a képeken látható illusztris társaságban lehetett a kombim :)

 

Nem hagyhattam ki az Alfa Deponál volt vadi új piros szegélyes Gt szövet szőnyeg szett, így lecsaptam rá, potom 11000 Ft volt utánvéttel.

Alfa Alkatrészek csapatától meg rendeltem 2 liter Selenia Racinget utántöltögetni, elég jó áron, ez utánvéttel volt 9000 Ft

Így kell indítani az új évet :)

 

Menet közben visszaesett a hűtővíz hőmérséklete 70 fokra. Termosztat és hőgomba cserélve lett.
CALORSTAT

289 000 km

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-01-06

Megy a verda, van rajta téligumi is, csak lusta vagyok írni. Igazából már hetek óta. Ha egyszer összeszedem magam, tolok rendes posztot is, rendesen dátumozva.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-05

Lökhárító tartók javítása. Intercooller lamellái levegővel kifújatva, és az egyik duda berekedt úgyhogy kicserélve az is

 
>> Autóápoláscarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2020-01-04

Ahogy korábban is írtam már a kereskedők is óva intettek a világos bőrtől amikor mondtam hogy gyakran járok farmerban. Akkor nyugodtak meg amikor mondtam, hogy nekem nem gond ha rendszeresen ápolni kell. Kérdeztem mégis mire számítsak, elég pl évente kétszer ápolni azt mondták igen, az elég lesz.

Na az a helyzet hogy annak ellenére hogy bár naponta használom az autót ebből farmerban mondjuk 50%-ban, már 2 hónap után látszani kezdtek a kékes foltok.

Utána néztem a bőrápolóknak, külföldön sok helyen a Lexolt preferálják, nálunk a shopban az Autoglym kapható. Végül emellett döntöttem, bár az alfás shopban nincs fent de sikerült az alfás shopon keresztül kedvezménnyel beszerezni a Leather Clean & Protect Kit-et.

Meg is volt év végén az első ápolás és megnyugodtam...

Csak a bal első ülést kezeltem, mert a többit ritkán használjuk, gyerek furikázás leggyakrabban a másik kocsival megy. Persze nem volt komoly szennyeződés csak néhány halvány folt, de az eredmény tökéletes. A kékes foltok teljesen eltűntek, az ülés ugyanolyan matt fényű mint volt.

Amiatt hogy nem kellett az egész ülést, fejtámlát kezelni gyorsan megvolt az egész (kb 30 perc a rövid száradással együtt). Először jött a bőrtisztító, kis mennyiségben használva, leginkább az ülőfelületen, keveset a háttámlára, bár ott még nem látszott semmi. Utána háromszor áttöröltem tisztavizes, kifacsart kendővel (póló, törölköző tökéletesen megfelel) utoljára a Kithez mellékelt mikroszálas kendővel.

Rövid szárítás után (15 fokos a garázs, a mikorszálas kendő után pillanatok alatt megszáradt) jött a balzsam. Ebből is kevés kellett, ahogy az Autoglym videó is ajánlja, (kb 3-4-szer borsó/szőlőszem közötti mennyiséget kentem az ülőfelületre a kitben lévő szivaccsal, kevesebbet a háttámlára) . Így - bár szárazra töröltem a videó ajánlása szerint - sokat nem kellet letörölni, a nagyrészét beszívta a bőr.

Eleinte kicsit fényes volt a felület de fél nap alatt szépen visszanyerte a matt színét. 1 nap után használtam újra, nem hagyott nyomot, de egy alaposabb ápolás (több balzsam használat) után lehet hogy érdemes 2 napig száradni hagyni.

Ennyit megér 3 havonta az hogy a bézs bőr olyan maradjon mint újkorában :D

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-03

- tankolások száma: 34 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 17.874 km
- életkor: 143 nap
- össz. menetidő: 254,29 óra (10,60 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.391,96 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,48 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,42 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,41 %

 
>> EgyébKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2019-09-25

Küszöb elem csere mindkét oldalon, hátsó sárvédő javítás, 2 axiál csukló cere és belső összekötő gömbfej cseréje (párban). Futómű beállítása is megtörtént.