Blog
Sajnos egy hosszabb, városon kívüli úton kiderült, hogy a termosztát nem áll a helyzet magaslatán, mert max 60 fokon tartja a víz hőfokot. Szóval csere.
Költségeim :
Termosztát + tömítés (Behr) 23000 Ft
Szerelés Olman Zsolt ismét :) 7000 Ft
Szokásos 10.000km-enkénti szerviz és átvizsgálás.
Semmi hiba, semmi probléma, tökéletes :)
km: 156.500
olajcsere Selenia Star,
olajszűrő gyári,
levegő szűrő gyári,
pollenszűrő utángyártott,
fékolajcsere Selenia,
fékfolyadék tartály kupak csere gyári újra
Az autó egy regenerálás közben bedobta a sárga tengeralattjárót. Már lelkiekben készültem a DPF hibára, de kiolvasás után kiderült, hogy ismét a hűtőventi vezérlője vacakol. Kibontva látszott, hogy meg is volt égve. Ha már nekifogtunk, kicseréltük az EGR hőcserélő bypass szelepet és mivel szivárgás volt a termosztátház csonkján, azt is. Most nincs hibakód.
Km: 273260
Kicsit trükkös volt, de bejött amit kalkuláltam.
Pont 15.000-et mutatott az óra amikor beálltam a parkolóba.
A szerviz gyakorlatilag olaj- és szűrőcsere. Mást nem cseréltek.
Ki lett olvasva a comp, nincs hibaüzenet és nincs semmi frissítés az autóra.
Jeleztem hogy az első szenzorokkal valami lehet, mert állandóan sípol. Felvetettem hogy nem-e a rendszám lóg bele. Feljebb rakták vagy fél centivel (többet nem enged a keret), de úgy is jelzett. A számítógépre dugva jelezte a rendszer az érzékelő hibát. Megrendelték. Mondjuk azóta egyszer volt hibás jelzés, de már nem kapcsol ki magától. A garázsba már segített beállni.
Rákérdeztem a tükör automata becsukás opció kikapcsolására. A válasz kapásból a menüből kapcsolás volt. Kicsit örültem hogy a szerelő se találta meg a menüpontot. A gyári beállítások visszaállítása menüpont se segített.
Kaptam egy ígéretet hogy amíg megjön a radar érzékelő utána néznek a dolognak.
Motorban váltóban az olaj cserélve, összes szűrő csere, stab szilent és az ablakmosó szivattyú szintén cserés.
Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő csere
163 000 milages
Egyéb alkatrészek rozsdamentesítése és festése
Akku tálca, levegőmennyiségmérő rögzítők
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése
244 000 km környékén ki kellett cserélni a 4-es henger porlasztójának réztömítését. TZoli rendes volt, grátisz megtette, hála égnek nem volt berohadva. Egy ideje nem megy az ablakmosóm, most hogy ilyen takony idő lett, gondoltam jobb ha látok, kicseréltem a szivattyújàt. Újra remeg a jobbos féltengely, megzsíroztam megint de nem igazán segített, ebből új féltengely lesz. A 4-es porlasztónak a csatija el van törve, gyorskötözővel ráhúztuk, szintén cserés.
Még mindig csak tankolni kell. :) Időközben flekerült a téli szett, és kapott ledes tolatólámpa "izzót", valamint led modult a rendszám világítás helyére. És kicseréltem az izzókat elöl (tompított, távolsági és ködlámpa), Tungsram Sportlight Extreme H7 és H1 + Osram Cool Blue Intense H3 került be. Sokkal jobb a fényük, de a 159-hez képest még mindig gyengének érzem a tompítottat.
És kapott egy Baba a fedélzeten matricát a hátsó üvegre. :)
Zsíroldóval lepucoltam a csuklókat és nekiálltam az összerakásnak. Az egyik hibátlan, csak a zsír kellett bele.(1-5 kép)
A másik ellenben elég durva berágódás nyomokat rejt. Ment a "kiszedett alkatrész" raktárba. (6-9 kép - telóval nem az igazi közelre fényképezni) Helyette a múltkor vásárolt csukló fog majd beköltözni.
Még egy gumiharangot kell venni.