Blog

>> SzervizLefty // Alfa 159 SW 2.4 JTDM 20V Sportiva // 2019-08-10

A mai nappal két hónapja, hogy elhoztam Sanyit és meg kell hogy mondjam nem csalódtam. :) A legnagyobb bizalom és jóindulat mellett is számítottam azért rejtett hibákra, de lekopogom így ~3000 km és 2 hónap használat után a Drága még nem mutatott semmit a dacosabbik arcából.
A katarzis mit sem változott. Még mindig mosollyal szállok be a vezetőülésre. Még mindig lóhalálában törlöm le nedves ronggyal a galambszar a tetőről ha reggel ott virít. Még mindig szinte minden áldott nap megyek mosatni. Tényleg. :) Még mindig képtelen vagyok parancsolni a jobb lábamnak... még mindig izgatottan várom a felbukkanó Alfákat és még mindig visszanézek amikor leparkolom valahol... Szóval a szerelem maradt, sőt... mélyült. És most a 2. hónap alkalmából összeírtam magamnak, hogy mik azok az apró-cseprő dolgok, amiket szépen ahogy a keret engedi elkezdek sorban megcsinálni Rajta.
1. A jelenlegi 17-es gyári, küllős, felnigarnitúra, igencsak csúnyán sómarta és a bal első kerék némi nyomást is elenged, ezzel mihamarább foglalkozni kell. A terv az, hogy vadászok télire valami 16-17-es szettet. Nem baj ha nehéz, nem baj, ha nem a legsportosabb, a lényeg, hogy a teleket túléljem vele és valami jó kis vékony ámde reszelős gumiszettel. Ha ez meg van, akkor mostani felni le, homokfújás, szinterezés grafitszürkére, új nyári szett és tavasszal mehet is vissza.
2. Sajna a kuplungnak van már némi hangja. Nem extra, de hidegen az első pár kinyomásnál igencsak karcos egy-egy pillanatra (pedálfélút környékén). Nem szeretnék lendkerék meg egyéb finomságokat összeszedni még, így ez lesz az első amit (remélem már jövőhéten) megmutatok egy arra alkalmasnak ítélt szakembörnek.
3. Az olajat nem eszi jobban a kelleténél szerencsére, ellenben minden hidegindításnál az első pöff egy kékes felhőt ereget az égbe, aminek pont olyan szaga van, mint anno a Trabantomnál amikor kiégett a hátsódob Dobogókőnek felfele, boldoggá téve a kerékpártúrázókat, és gyűlölet tárgyává engem. Lehet ez normális dolog, de azért rá akarok kérdezni.
4. Azok a szemét, mocsok rohadt kőfelverődések a motorháztetőn és a bal első oldaldeknin!!!! Minden alkalommal bántják a szememet. A színazonos javítófesték és lakk ott figyel már rég a kocsiban, de nem merek hozzányúlni.. Van ami körömnagyságú, rettegek tőle, hogy alákorrodál, de foltos, pöttyös kocsit sem szeretnék. Őszintén szólva lövésem sincs mit kezdjek velük! :( Telibefényezés, amíg nincs garázs nem opció, hozzányúlni nem merek, karosszériások javítanak ilyesmit, vagy festeni akarják az egészt rögtön?!
5. Valami megoldás kéne még a nagy NAVI-hoz hogy tudjak telefonálni. CD tár helyére AUX vagy bluetooth vagy akármi. Nyilván egy érintős andoridos cucc volna ideális, de wish-ről nem akarok venni, 200-at meg nem tudok most rászánni. Így lesek minden ilyen posztot, hátha látok valami költséghatélkony ideiglenes megoldást.
6. Levehető vonóhorog! Mivel semmi építőanyagot, bringát nem akarok rá, vagy bele tenni, így marad a vonóhorgos tároló illetve az utánfutó mint opció, ahhoz meg muszáj. A távlati világjárós lakókocsis terveimről még nem is beszélve.
Szóval nagyjából ez a listám, megspékelve azzal, hogy ~ 10 000 km és jöhet a vezérlés csere, ami a jelen állás szerint januárra aktuális is lesz éppen. Karácsonyra tudom mit kapok magamtól.. ;)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-09-04

Mikor meglett a V6 mindenkinek mondtam hogy nem esek ujra ugyanabba a hibába mint a 156 nál. Ebben Bose van,jo lesz az etc... Hát hallottam mar anno V6 GT ben Bose-abban sem tetszett. Az enyémben se tetszik, sőt egyre jobban zavar. Plusz az Aliante is ott vigyorog rám a nappaliba, uh a történelem ismétli önmagát és gyűlnek a cuccok. Beépítés helye is elviekben tisztázva. Egyedi láda gyártása is elvileg megoldható.
Ami megvan:
Sub: Phase Linear Aliante 12 (nem kell bemutatni, magasra tette a lécet.)( - 100)
Erősítő : Soundstream Reference 880.5 (5 csatornás) (-140)
Szett:Focal polyglass 165 v2 (-110)
Kondi : Rodek Hybrid cap 1.5F (-40)

 

Ahogy korábban írtam, a jobb féltengely még cserére várt, ezt ma sikeresen meg is ejtettem, minden könnyen ment. Mi is akadályozhatott volna, hisz minden csavar alaposan meg van járatva minden szerviz alkalmával.
A sofőrajtó belső kilincsét is kicseréltem, illetve megjavítottam a kulccsal csukás-nyitást, ugyanis a fényezés után rosszul raktam össze és a pálca kicsúszott a furatból, de ma sikerült normálisan összeszerelni.
Az autó a szerviz zárásaként kapott egy mosást és egy kis porszívózást is, csak hogy érezze a törődést.
Azt hiszem már tényleg kimaxoltam azokat a dolgokat, amiket akartam eladás előtt, jöhet az új tulaj.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-07-29

Elgurultunk Győrbe hogy némi infót szerezzünk Giulia ügyben.
- Központi készletek igazából csak 2018-as autók vannak, nem túl sok extrával. Pl xenon egyikben sincs.
- A kereskedésben van egy jól felszerelt piros Giulia Super, pöpecül néz ki. Az ára se vészes a Super akció miatt.
- A használt fehér megvan, de abból Zánkán kiábrándultam.
- Újat rendelni lehet, de az vagy 3 hónap mire megjön. Ráadásul már egy kicsit többe is lenne mint most.
- Jövőre az új Euro6 miatt drágulás várható.
- A Giuliettát beszámolják.
Egy ajánlattal és egy prospektusban gazdagodva jöttem haza...

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-10

Állító motor keresgélés közben egy két emberrel beszélgettem, hogy minél előbb találjak az autóhoz alkatrészt. Így hát volt másnál is, ezért azt is meg vettem, ma jött meg.
Ezek csak tartalekba lesznek, ha már nem volt egyszerű szerezni. Ebben benne van a klíma vezérlő panel, a tekerő panellal együtt, + kábelok és a 3 kábelos motor. Meg van egy kettő kábelos motor, ez volt a meglepetés ajándék.
Az állító motort most még ki tudnám cserélni erre a fajtára, de marad az ami már bent van, mivel halkan és jól működik.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-10

Vettem bontottan egy állító motort, csak történt vele a postán egy kis gond. Letört egy darabka belőle. Először cserélni akartam, de ilyen méretű fogaskerekem nem volt, úgy hogy javítva lett. Majd próba. A próba alatt kiderült hogy hangos a motor, így hát vissza került az fl verziós motor, ami annyit takar hogy az két kábelos, az fl előtti viszont három kábelos. A három kábel egy pici vezérlőre megy, és utána megy a motorra. Újra szétszedtem a motort, ezt a vezérlőt kivettem, majd szigeteltem és így került rá az fl verziós motorra. Így most halk, és működik, csak elég maszek, de nem nézegetni lesz. Most már tudom folytatni az összerakást...

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-10

A fűtés box hátulja következett. A párologtatóhoz került egy hőfok mérő, amit magam állítottam be. 5 C°-nál kapcsoljon ki, majd 15 C°-nál kapcsoljon vissza. A fekete csatlakozó a külső belső levegő állító motor csatija, a fehér pedig a klímájé, amit ez a hőfok szabályzó szakít meg. Ez kimegy majd a motortérbe, és ott egy relét fog működtetni, ami pedig a kompresszort.
A fűtés box behelyezése előtt, a klíma cső vége kapott új tömítést. Később a többi helyen is új tömítések lesznek.
A motor vezérlő burkolatából hiányzott egy kis darabka, cserélve egy ép állapotúra.
Be került a box.
És végül..., a két küszöb belseje kapott üregvédelmet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-10

Első körben a régi, még nem klímás vezérlő táblát kicseréltem egy klímásra.
Utána a fűtés csapnál látszódott némi szivárgás, ott újra lett pasztázva.
Harmadikként pedig, a klímás verzióba közepén a box alatt megy egy + szellőző cső, ami az utastér hátsó felét hűti.
Vettem még egy klímás fl verziós fűtés boxot, és arról kezdtem átrakni a dolgokat.
Volt ami nem egyezett, így hát magam oldottam meg. Sok kedvem nem volt most keresgélni, hátha valaki leszedi a sajátjáról amit bont. A 6.-7. Kép a FL verziós, gyári megoldás.
Én levágtam az alsó cső végét, majd hőfovóztam kör alakúvá hogy egy vízcsővet rá tudjak rakni. Majd ennek a másik vége csatlakozik a fűtés boxhoz.
A fűtés boxon is ki lett olvasztva az eredeti helye, majd meghagyva a kis darabot belőle és hőfuvóval befelére meghajtottam, hogy jobb legyen a levegő áramlás, mivel a FL verziósokon azt vettem észre hogy kevésbé megy a levegő hátra. Ezen a csövön csak hideg levegő tud áramlani, mivel a fűtés rakapcsoláskor elzárja ezt az utat.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-09

Belső világítás :

Mikor még 2012.ben vettem az autót, akkor már nem működött a belső világítás, gyújtás ráadássával sem, még az olvasó lámpa sem volt használható. Akkor rá lett kötve egy gyújtás +, úgy már jó volt, de télen sötétben mikor épp nyitottam az ajtót nem volt a legjobb hogy semmit sem látni, csak ha direktbe kapcsolóm. Úgy működött gyújtás nélkül. Na most neki álltam ki keresni a baját, mert azóta megtudtam hogy a hátsó ülés alatt van a vezérlője, az a kék kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezően, cseréltem vezérlőt hátha, de nem történt semmi. Akkor ki akartam mérni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit és hol csináltak vele előttem. Biztosíték az összes jó, ellenőrízve.
Így hát vittem neki fix gyújtás nélküli + az első lámpa kábelére, persze biztosíték előtte. A hátsó lámpa kábele más körön van, mivel ha nyitóm az ajtót elől akkor be csukás után még 15mp-ig világít a lámpa, a hátsó ajtóknál viszont egyből kialszik.
Az eredeti nem működő képes vezetékről lekötve, és húztam a tető kárpit alá a hátsó lámpához át vezetéket az első lámpáról. Így mindig együtt működnek, és a hátsó ajtó be csukása után is világít még gyújtás nélkül 15mp-ig. Ajtó nyitvahagyáskor körülbelül 2 és fél percig világít. Gyújtással és gyújtás nélkül is egyformán működik, annyi különbséggel hogy ha gyújtáson van az autó akkor egyből ki alszanak a lámpák, ha az összes ajtó csukva van. Nem kell várni 15mp-et.
Így sikerült helyre rakni a lámpa kábelezését, és működik a vezérlő is, mivel időzítve van minden.

Üzemanyag fűtés :

Múltkorokban bele raktam a gyári üzemanyag elő fűtést, csak nem kapott sosem áramot. Sem hideg indításnál se máshogy.
Vissza felé ki kerestem a reléjét, és a relét egy + vezérli, a vékony fekete kábel. Kerestem tovább vissza felé hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert más terveim vannak. A sarut ki cseréltem, és majd gyújtás + kap, és negatívval lesz vezérelve a relé. Kapcsolón lesz.

Hideginditáshoz dúsító kar használata:

Eddig egy kábel darabbal húztam fel a dúsítót télen, csak ahhoz mindig egy motorháztető nyitással kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolón, gondolom a Tipo végett, de eredetileg elektromosan állítaná a 146. Ez nem működik, és nem is akarok vele játszani. Emlékeim szerint volt aki próbálta javítani, de nem lett siker.
Én egy fényszóró magasság állítót be szereltem, saját kis egyszerű készítésű tartóval. A kábelezése egy bontott autóból vásárolt kábel köteg, amiből ki fűztem a fényszóró magasság állító kötegét.
A fényszóró állítás, ha ég minimum a helyzetjelző és le húzod a tekerő kapcsolót, akkor automatikusan leviszi maga elé a világítást, még a 3as fokozaton túl. Ezt akkor csinálja, hogy ha a motor egyik kábele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasználva, szintúgy a kapcsoló nullás fokozaton lesz, ez lesz az alapjárat, és ha vezérelve lesz rá egy negatív, akkor fel húzza az alapjáratot.
Ez ugyan azon a kapcsolón lesz mint az üzemanyag elő fűtés.
Az adagoló és a motor között egy bowden lesz. Így lett le próbálva és sikeresen működik oda vissza.

 

Anno egy nyitásnál szétesett a tetőt rögzítő kampó. Akkor sikerült megoldani a dolgot, de tegnapelőtt újra kiesett a pecek (a régi első képen ott van), de most már meg se találtam. Szerencsére anno csináltam egy rajzot a garázs táblájára, így meg tudtam csináltatni.
Az eredeti pecek szűk részét fel kellett fúrni 6-os fúróval, a másikat már nem.
Csavar be, önzáró anya rá.
Kész, mehetek sört bontani.