Blog

>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-08-22

Megvolt az első meghibásodás...
Reggel tölteni akartam az ablakmosóba, de nem nyílott ki a motorház fedél.
Sebaj, a Giulietta miatt úgyis mennem kellett Rieglerékhez.
Odaérve szóltam hogy szerintem kiakadt a bovden, de mondták hogy más lesz.
Bevitték a szervizbe, mire odaértem már meg is volt oldva a probléma.
A zárakat kellett befújni wd40-el mert akadtak. Azóta helyreállt a világegyetem rendje...

Szóval nem az enyém lehetett az első. Aki még nem tette olajozzák be a zárakat, mind a hármat.

Egyúttal bejelentkeztünk 09.06. reggel 8-ra az első olajcserére.

 

...ennyi volt, nincs tovább. Közös történetünk véget ért.
Még egy közös kép, majd pár fotó emléknek.
Legvégül egy utolsó ajtózárás...

 
>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-08-22

Egy ideje nem volt hajlandó az utasoldali ablakemelő tenni a dolgát. Beszereztem egy komplett szettet bontva, biztos ami biztos. A motor szénkeféi koptak el nagy valószínűséggel. Cserélve lett a motor, most már ujra megy fel le ahogy kell.

 
>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2019-08-22

Sokan megköveznek majd érte, de nem volt biztos, hogy újra Alfázunk.

Bővül a család, januárban már négyen leszünk, így nem volt olyan egyszerű a döntés meghozatala. Asszony rám bízta a dolgot, egy kérése volt, ne legyen fehér.
Honnan indultunk? Benzines, automata autót szeretnék, az sem baj, ha tetőablakos. Adta magát a Giulia (Szépe a Stelvio, de nem az én világom), de elvetettem első körben, féltem, hogy szűkös lenne.

Mik kerültek a kalapba? Kia proceed GT, Subaru Levorg, Opel Insignia Turbo kombi, Skoda Ocravia Rs kombi.

A végső döntés már ismert, de részletezni fogom az okait egy következő bejegyzésben.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2019-08-22

Az autó gazelvetel után illetve alapjáraton de csak melegen kopogott de nem ritmusosan és nem is mindig... Felálltam az aknára és 1x. Hallgatva azt hittem hajtokaros lett a gép amit elég nehezen emesztettem volna meg . Mielőtt levettem volna a kartelt, hogy szemrevetelezzem a fotengelyt és a csapagyakat levettem a hosszbordasszijat. Hála égnek azonnal megszűnt a kopogas. A feszítő adta ki a hangot. Rendeltem Dayco szettet és kompletten cseréltem az egészet.

 
>> EseményLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-08-22

Megtettünk közel 2000 km-t, mindenféle hiba és különös esemény nélkül. A "szarolasz" ismét bizonyított :) Családdal, csomagokkal haladósan ( nagyon jól autózható lett az optimalizálást követően ) 6,4 literes átlaggal értünk haza.

Novemberben elején esedékes a műszaki, terveim szerint begurulunk és kigurulunk 2 év friss vizsgával, majd átadásra kerül az új tulajdonosának, aki Budapest-Nyíregyháza vonalon fogja igen aktívan használni. Addig élvezzük az együtt töltött időt.

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-08-22

Műszerfal izzók kicserélve.

 

Független szerelőnél: az alábbi megállapítások kerültek napfényre.... amiket egytől-egyig ki kell vizsgálni:

- Sport futómű típusa: FK G52 elől hátul... ami túlságosan meg van ültetve hátul az 5 rugó tagból csak 1 "dolgozik"
- Jobb oldali alsó motor takaró hiányzik... mindenképpen pótolni kell a felcsapódó víz pont a szíjra megy...
- jobb oldali első kerékjárati dob is viseltes egy picit...
- váltó illesztésnél olaj köd... de még nem csöppen...
- jobb oldalt a szervó visszafolyócső nem megfelelően van elvezetve... látszik a beavatkozás nyoma (plusz bilincsek) KIDÖRZSÖLÉS veszélye áll fenn...
- Jobb felső motor tartó "kutyacsont" csere értett!
- autó jobb eleje sérült volt (ezért is lóg picit a lökhárító is...) lehet alulról volt megütve...
- az alja eléggé szép állapotban van... minimális rozsda (kb.. 2 cm átmérőjű kör) van csak...
- a hűtő jobb belső oldalon az idő jelei mutatkoznak ( külső szulfát foltok!) CSERE érett... ezt alátámasztja az is hogy "okádja a meleget az utastérbe a láb résznél...
- OBD-n keresztül nincs hiba (Delphi és WOW-al olvasva)
- légzsák visszajelző világít... az előző tualj bejegyzéseiből kiindulva övfeszítő lehet... komolyabb vizsgálat szükséges.
- olajszínt maximumon és szép tiszta.

Konkluzió:

- Futómű beállítás,
- Hűtő és folyadék csere
- műanyag elemek pótlása
- "kutyacsont" csere

 

Autó vásárlás (én vagyok a 9. tulaj...) és élményautózás hazafelé! :)
Első tankolás - OMV 100 Tele tank.

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-08-20

- tankolások száma: 4 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 1.536 km
- életkor: 7 nap
- össz. menetidő: 22,76 óra (0,95 nap!)
- átlagsebesség: 67 km/ó
- tankolt üzemanyag: 172,49 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,61 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,04 Ft/km
- átlagos napi futás: 219,39 km/nap
- mozgásban töltött idő: 13,55 %