Blog

>> Tuning és extraHypNosE // Alfa 156 1.6 TS sedan // 2019-08-27

Megérkezett végre az új logóm.
Nagynehezen kibányásztam a helyéről az eredetit, majd az egész rácsot karbonoztam, és beraktam az új drágaságot.... pöpec lett :)

 
>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2019-08-26

Keletkezett néminemű folytonosság- és anyaghiány, Frédi-Béni talyigaszerűségileg.

>> EseményTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2019-08-26

Ismét megkapta 2 évre Alfi a műszakit...
Km: 158...ezer

 
>> AutóápolásKovacsK85 // Alfa 159 SW 1.9 JTD 8V CF4 ELEGANTE // 2019-08-26

A Főnix Autószőnyeg oldalán rendeltem egy szőnyeg szettet a kocsihoz mert a fekete amivel adták nagyon bántotta a szemem, és sehol sem kaptam bézs árnyalatút. Ez viszont méretpontos én adtam meg a színét még a szegésnek is. Kevesebb mint egy hét alatt elkészítették. Pár patentom el volt törve elöl ide igeiglenesen kaptam egy tépzáras megoldást ami véglegesnek is tökéletesen megfelelne. Nem csúszkál, nem lötyög. 8mm vastag plüss. Finom, puha, jó rénézni, kellemes az egész. Talán állnak valamilyen relációban a márkával ezek a jelzők. :-)

 

2019.07.24. Vezérlés csere
Szíjak, görgők, olaj, szűrők, hosszbordás szíj
2019.07.26. Vezérlés csere v2
25-én este lementem, hogy arrébb állok a parkolóban a kocsival és volt már a haj alatt, ekkor valami égett szagot kezdtem érezni, kiszálltam és láttam, hogy a jobb oldali lámpától száll a füst. Ennyire azért nem vagyok részeg, felnyitottam a tetőt és akkor furán is járt már a motor. Elküldtem Marcinak, hogy szerinte mi lehet ez, majd ő a szerelőmnek, Máténak aki, még este 10 után, aki hívott azonnal, hogy holnap vigyem, ki megnézi. Reggel már szervóm sem volt csak ha kikapcsoltam a klímát, aztán már úgy sem. Vác határáig értem el. Majd váltott a kocsi a klasszikus régi dízel hangra. Félreállok, telefonálok. Hamarosan jön értem és elhúz. Rövidre fogva a lényeg: a vezérlés 3 fokot ugrott, az ékszíjtárcsámat szétszedte az új márkás szíj, mert anno valami szar minőségűt tettek fel (Dyco?) így ez csere, ahogy a vezérműszíj és a hosszbordásszíj, valamint a generátor szabadonfutója és pár görgő. A héten már nem tudtam visszakapni az autót mert nem tudott leérni a minőségibb alkatrész így csak hétfőn tudtam átvenni. Abban maradtunk, hogy még egy jó klímáshoz el kell vinnem, telefonszámot is kaptam, viszont Máté kitakarította a klímakompresszort és még mielőtt átvettem megnézte, és furcsállotta, hogy most semmi hangja nincs. Abban maradtunk, hogy akkor használom, így ahogy van, és ha hangja lesz, majd akkor elviszem. Azóta is rendben van az autó minden téren!

 

2019.07.17-én sikerült átvenni, így Balatonról hazafelé jövet beugrottunk érte a három nővel (Évi, Kincső, Anyám). Kicsit hosszúra nyúlt, nem lehetett már okosban megoldani, be lett szigorítva nagyon az ügyintézés így várni kellett. Egy kolléga, aki szintén 159SW tulaj lett szintén egy hónapot várt az övére. A lényeg, hogy végre meglett egy szelet autótörténelem, egy olyan márka, ami mindig tetszett, de periférián volt mindvégig. Magam sem értem miért. Gyorsan elrendeztük a papírokat aztán haladhattunk is hazafelé. Kincső természetesen mondta, hogy ő Alfival jönne akkor haza, így a gyerekülést gyorsan átpakoltam, csimota beültet és irány haza. Mondtak egy benzinkutat, hova menjek (ÖMV) mert ha bármi van, oda tudnak jönni, menteni. Na de annyira zavarban voltam a megnövekedett járművet irányítva, hogy elnéztem a kijárót és továbbmentem. Na, mondom, fasza ez jól kezdődik. Mindegy a következő egy MOL kút 5km-re. Majd akkor otthon telelövöm az ÖMV-n. Jól telt a hazafelé út (60-70km) a gyereknek is nagyon tetszett, hogy hátul is elektromos ablak van illetve, hogy középen tud ülni a gyerekülésben. Nekem meg az igényes belső és a nyomatéka, amit az 1.4-es ©koda Fabia nem tudott produkálni –szegény.

 

2019.06.15. A 24.héten elmentem Pesten mégnéztem 8db szóba kerülő 159-es Alfát. Csak 1.9 8v került szóba egy ismerősöm ajánlására. A használtautón körbenéztem és 11 autó jöhetett szóba, ezeket gyorsan kinyomtattam, megterveztem, hogy fogom megnézni, 10 bduapesti, egy szigetszentmiklósi cím volt. Mondom akkor haladjunk visszafelé, úgyis a szigetszentmiklósi az egyetlen kék, amely a legmegfelelőbben illeszkedne a mostani öltözködésemhez. Úgy voltam mindegyikkel, hogy én csak szemrevételezem gyorsan, rozsda, fékek, bódé állapota, gumik esetleg beindít azt majd a két legígéretesebbet hétvégén megnézzük Marcival.
A szigetszentmiklósi kéknél kezdtem a MaxxAutónál. Koszos volt, látszott, hogy pár hete áll már ott, de szerintem hónapja is. Viszont hangra, állapotra jónak tűnt, a színe pedig brutálisan szép, belül vajszínű velúr kárpit ahogy azt én szeretem. Klíma nem ment, start/stop gomb betörve, és az üzemanyagszint jelző plexije is berepedve. Na de nem csinálunk impulzusvásárlást, haladunk tovább a XI. kerületbe egy ezüstöt megnézni. Az teljesen rendben volt minden működött rajta, klíma hideg, viszont volt rajta a csípőjénél az a kopófólia és kavicsfelverődés is látszott rendesen. Belül monokróm minden. Felkerült a listára ez is. Majd innentől beindult a dolog még másik hatot néztem meg, de egyik sem volt olyan jó állapotban mint az első kettő,, így megkönnyítették a dolgomat marad a kék, és az első ezüst. Szombaton elhívtam Marcit, hogy nézze meg ő is mit mond melyik a jobb. A kéknél kezdtünk. Diagoltunk voltak logok, de egyik sem volt jelentős probléma. Elmentünk egy próbakörre, jó volt jól húzott, lemosta nekünk a nepper. Még szebb lett a színe és a 17-es sok küllős felni is nagyon tetszett -igen a másik 16-os volt. Indításnál a hosszbordásszíj nyekkent egyet ez nekem fel sem tűnt, de úgyis kell vezérlést cserélni ha megvesszük így ez nem volt probléma. Körbejárta Marci is a kocsit, üvegek, övek, gumik, motor. Nagy hiba tényleg nem volt, csak a klíma volt zavaró, hogy miért nem megy. 11 óra volt, csücskös lett volna az ezüsthöz odaérni ami ráadásul két évvel idősebb de 150.000-el olcsóbb, így én mondtam, hogy nekem ez nagyon tetszik. A többit ő intézte profi módon. Sikerült megállapodni, hogy a papírmunka költségeit átvállalják, és a klíma, szellőzőrendszert megcsinálják illetve a törött plexit és start/stop gombot kicserélik. Nem akadékoskodtak, nem volt szájhúzás, adtuk a foglalót, majd következett egy hosszabb várakozás, míg intézik az olasz importáru papírjait.

 

A hétvégén elakartunk ugrani a Kika-ba, egy fogasért. Jó meleg volt, úgyhogy a klímásabbik autót választottuk. Családdal beülni olyan mint egy reptéri beszállítás, szépen elhelyezkedtünk, majd a Start gombra nyúltam. Abban a pillanatban hullott alá az összes mutató. Kingám még noszogatott, hogy nyomjam már meg rendesen azt a gombot XD Persze, ezt már ismerem, ez akksi halál. Szépen átköltöztünk a TD-be, és csak a Kika-nál bepakoláskor jöttem rá, hogy a 159 ezzel üzente finoman és úri módon, hogy szívesen elhozná azt a fogast, de mégis hogy?
A 146-ba befért. Teljes család (gyerekülés, hordozó), az előző napról bent felejtett két rekesz cucc, és még a 180x30x10-es csomag fogas. Kínomban nevettem...
Itthon aztán kimértem az akksit, teljesen meghalt. Úgyhogy ma elmentem és vettem egyet. Soha nem hallottam erről a márkáról, de TAB Magic lett.

85Ah, 800A indító áram, B13 talp, jobboldali +, 19cm magas, 17.5cm széles, hogy ezek is rögzítve legyenek.

Nagyon javasolták az akkumulátor boltban, hogy ennél jobb ár érték arányú nem nagyon van, Ca-Ca, technológiás, jól járok vele. Hát elhoztam.
Kicseréltem, ennyi :-) Nem volt nagy ügy. Egy kis műanyag magasítót kellett marnom, hogy normálisan leszorítsa az akkumulátort a pánt, de a mai nap rengeteg telefonja, e-mail-je közt még jól is esett egy kis alkotó munka :-)

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-25

Már régóta elfolyt a fék folyadék, de csak akkor ha nem volt használatban az autó. Egyszer keresgéltem is hogy hol ereszthet, de nem volt nyoma sehol. Most szintúgy elengedte, de mindig csak egy bizonyos szintig ürült le a tartály.
Mivel a tartályban fentebbről táplálja a kuplung részét a fék olaj mint maga a féket, ezért csak is a kuplungra lehetett gyanakodni.
Most legutóbb is szerelés közben, már láttam hogy a kézifék lámpa nem aludt ki, tudtam hogy megint elengedte. Úgy voltam majd később után töltöm, de amikor nyitottam le a biztosíték táblát, ahhoz be kellett nyomni a kuplung pedált hogy teljesen le lehessen nyitni. Akkor még egyből nem, de később feltűnt hogy az bent is maradt, és csak segítéssel jött vissza, amit már a rugó végzett.
Kivettem az aksi tartót hátha felbukkan a hiba, meg hát amúgy is ha nem, ki kell légteleníteni, de végre meglett a ludas, mert nyoma is volt, a váltón lévő kuplung munkahenger volt a hibás.
Még a múltkorokban hoztam egy bontott munkahengert, az került bele, remélem sokáig jó lesz.

Bekötésre került a klímához kapcsolódóan a hőfok szabályzó relé, ami 5°C alatt kikapcsol, és 15°C felett vissza kapcsol. Ennek eredetileg a fehér csati ellenkező darabja vinné tovább a kompresszorhoz, de mivel nekem ilyenem nincsen, ezért a pozitív kábelre forrasztóttam egy másik kábelt, ami megy bele a hőfok szabályzó relébe, és onnan ki a motortérbe, ahol lesz egy sima relé, és így kapcsolja ki-be a kompresszort.

Az ülésfűtés kábelek is bent vannak, már csak rá kell dugni a csatlakozót ha bent lesznek a fűtő lapok az ülésben.

És végül, a műszerfal tetején, a szélvédőre fújó műanyag elem kis lába el volt már egy ideje törve. Ez két verzióban létezett, a sima műanyag tüskés, és a fém. Nekem műanyag volt, de ki pattintottam belőle és egy törött, de fém tüskés verzióból átraktam bele a kis tüskét. Már csak vissza kell tenni a helyére..

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-08-25

Kellemes hétvége és jó teljesítmény az Alfitól.240 km megtéve és sok ember aki csak nézte de volt akik kérdeztek is egy két szót a gépről.Ez ìgy szép ahogy van tető lent a twinspark meg csak teszi a dolgát.Nagy igazság nem az a lényeg hogy teszi hanem az hogy " hogy teszi".