Blog

>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-09-04

Történt egyszer,hogy fogta magát a kicsi-kocsi, és menet közben leállt.
Elvontattuk szerelőhöz,3-4 nap pihi, kicserélték a benzin pumpát, meg a holtponti jeladót.
Számlát elfelejtettem kérni, ami amiatt lett volna jó, hogy tudom mi van benne, viszont a lényeg, hogy működik.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-09-03

A lökhárító már régen kész, kapott az autó egy új pajzsot, ma végre megjött a rendszám is. A festés miatt le kellett venni a rendszámtartót, de a fólia rendszám miatt ez csak úgy lehetséges, hogy a rendszámot átszúrva kell kivenni a csavarokat. Tehát sérül a rendszám. A pajzs nem pont olyan mint az eredeti, és mivel ezen nincs jelvény, a régi jelvény akartuk át rakni. Na ez aztán egyáltalán nem sikerült. A jelvény csak úgy jött le, hogy teljesen használhatatlan lett, kuka.
Rendeltünk Erhardtól jelvényt, de ez még nem jött meg a mai napig sem?!

 
>> EseményÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-09-03

2019.06.07.-én délután Miskolcon, a kertészáruház mögötti parkolóban belém tolatott egy régi Opel Astra. Én nem voltam a helyszínen, a feleségem ült a jobb elsőben. A fiatalember elismerte a felelősségét, kitöltöttük a bejelentőt. A lökös kicsit behorpadt, a pajzs pedig eltörött.

 
>> AutóápolásÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-09-03

Levettem a bal első doblemezt, kevés sár volt alatta, és itt még nyoma sincs a rozsdának! Itt is befújtam alvázvédővel.

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2019-08-10

Rendeltem egy 100W Xenon szettet amit pár hónap várakozás után sikerült beszerelni, ha már nyaralni megyünk és éjszakára terveztem az utat, legalább lássak is.

A rendszerhez, tartozékként adtak egy pót áramkört relével ellátva.

Az eredmény!? kb a reflektor fényerejével bír, viszont nem vakít nem szór messzebbre. kb 2000kb mentem vele autópályán és közúton vegyesen az elmúlt két hétben és még 1x sem villogtak rám, hogy vakítana...

 
>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2019-08-14

Észre vettem, hogy a generátor szíj elég kopott, több helyen már eltűnt a bordázat és így nem mertem nekivágni a nyaralásnak. Az elvileg egyszerű szerelésből egy kétnapos tortúra lett.... A szíjat csak úgy "lehet" cserélni, ha a komplett elejét lebontják.
Közben kiderült, hogy a hosszbordás szíj feszítőjének felfogató csavarja félre van kapatva és így a feszítő lötyög, korrekció közben beletörték a csavart a tartókonzolba.
Két nap után sikeresen elindultunk Éviára (1100km) majd ott egy szerpentinen felment a vízhőfok 110°c -re, ekkor vettem észre, hogy nem mennek a hűtő ventilátorok. Biztosíték, relé, áramellátás van és mégsem megy!
Menet közben nem volt gond szépen beállt 90°c -re, viszont hazafelé úton az első fizetőkapunál ahol kb 30percet kellett állni ismét ugyrott felfelé a hőfok, így autót folyamatosan le-be indítottam vagy toltuk amíg amúgy is csak lépésenként lehetett haladni.
Ahogy hazaértünk, reggel vittem is a szerelőhöz hogy ez így nem fasza, mivel "rendes voltam velük" így garanciában visszakötötték a festet a hűtőre és láss csodát lett hűtés!

Hálás vagyok az autónak, hogy a 2800km hosszú útról szerencsésen hazahozott...


- 2db hosszbordás szíj
- generátor szíjtárcsa
+ munkadíj !!!!

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-09-03

Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.

A tavaly vásárolt GT alufelnin egy szezonos volt a téli gumi, az elkövetkező idei szezonra beszereztem 4 db új Taurus gumit.
Méret: 215/45R17

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-09-02

- tankolások száma: 9 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 4.146 km
- életkor: 20 nap
- össz. menetidő: 56,48 óra (2,35 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 366,82 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,51 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 32,14 Ft/km
- átlagos napi futás: 207,28 km/nap
- mozgásban töltött idő: 11,77 %

 
>> EseményPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-09-06

2 éves évfordulónk alkalmából terveztem egy kis összefoglalót írni, érzéseimet a 159-es Alfámmal és birtoklásával kapcsolatban.

2017.08.31-én hoztam el a 159-est előző tulajától.

Ahogy sokan, én is TBi-t szerettem volna...eleve benzin párti vagyok és már akkor is eléggé megvolt a dízel ellenes hangulat, manapság meg pláne, ez nyilván rám is hatással van. Próbáltam Farkas Dani SW TBi-jét (győri Rieglerben dolgozik, Piritunak számos új autót volt már szerencséje venni és átvenni tőle), ami nagyon tetszett és ő is csak jókat mondott róla.
Nem volt elhanyagolható, hogy amit szerettem volna (4 ajtós, Ti, félbőr belsővel), azt TBi-ben nem találtam, vagy csak számomra túl drágán és külföldön.
Megnyugtatott, hogy a másik „utolsó szériás” motort is sokan ajánlották, így belevágtam.
Így lett a 2.0 JTDm Ti Berlina, a 170 lovas változat.

Szeretem, mert:
- rohadt jól néz ki kívül és belül
- stabil autó, ezáltal biztonságos
- mikor felépül a turbónyomás, utána kellően erős és lendületes
- minden nap megfordulok utána

Nem szeretem, hogy:
- a turbólyuk néha idegesítően nagy
- elrohad/szétesik a hátsó dob és úgy szól regenkor, hogy még az anyósom is észreveszi (cserében hallom én is és véletlenül sem állítom le olyankor)...
- sok apró bosszantó dolog van vele, ezért igényli a törődést. Például: rezgő visszapillantó tükrök, mattuló, lakkot ledobó első féknyergek, nálam többször rakoncátlankodó (most már remélem végre hosszú időre jó) tolatóradar, típushiba az ajtónál lévő beázás (javítva), néha keresztbordán kikapcsoló tempomat, stb…
- lambdaszonda csatlakozó hiba miatti check engine-ek…(komplett szonda csere lett, csatlakozóval együtt)

Tudom, sok egyéb típusnál is vannak hasonló bajok, de azok engem annyira nem érdekelnek :-)
Eljutottunk oda, hogy pár dolognak már én is nekiállok, mert sok minden csak minket, Alfásokat zavar, mást kevésbé és szakember kb. nem is foglalkozna vele. Szerencsére ehhez partnerekre is akadtam, illetve a fórumból is folyamatosan informálódok.
Nekünk is van egy családi Kia Ceed kombink (feleségem autója), azon nem zavar itt-ott egy kis rozsda, festék leverődés, lakkhiba…Az Alfa más. Az Alfát sokan a szépsége miatt (is) tartjuk, ezért vigyázunk rá, megcsináltatjuk/megcsináljuk, ha van vele valami és próbáljuk megőrizni magunkat és az utókornak.
Az utcaképnek mindenképp szüksége van rá, illetve nyilván üzembiztonság szempontjából sem árt a törődés.

De…mióta megvan, többször eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélem…Miért? Azt hiszem első körben a dízel mivolta miatt, illetve hogy ne legyen aránytalanul nagy az eladáskori értékvesztése. Alapban szeretem ezt a motort, mert jól megy, nyomatékos, kellően hosszú távon jól is fogyaszt, de egy jó és szép hangú benzines nyilván jobban illene hozzá.

Első körben egy másik régi vágyamba gondoltam átülni…egy Gt-be.
Nézelődtem is elég sokat, voltam itt Győrben, Sopronban, Zalaegerszegen,….de a győrit leszámítva (erről csatolok 2 képet) később csak nagy csalódások értek (a drágábbakat mentem csak el megnézni, nem tudom milyen lehet az olcsó kategória…), azt elvitték, így napoltam a dolgot. Hozzá kell tennem, hogy a feleségem eleve utálta a gondolatot, hogy 2 ajtós kocsim legyen, hisz az én autómmal is hozzuk-visszük a kislányunkat. Ebben igaza van, hogy nem éppen kompromisszum mentes megoldás lett volna, emiatt persze én is hezitáltam…Ja igen, csak 1.8 TS-eket néztem.
Nyilván a 159 Ti azért egy komolyabb autó, de melóba járni és hétvégi utazónak az is jó lenne…szerintem :-)

A második körben pedig 1.4 T-Jet Giuliettákat néztem, néztünk Forrás Róbert cartárssal, aki éles szemével a szakértőt képviseli duónkban. :-)
Alap verzióban talán nem annyira megnyerő, de amikor már a kis sportos küszöbök, szép felni, esetleg napfénytető kombó összeáll, vonzó kis gép. A gondom az vele, hogy a 159 azért jobban tetszik és árban egy 2010-2012-es autó 3 milliót nem biztos, hogy ér, amikor 5.3-ért van 0 km-es új…Érdekes, anno szintén 7 évesen ennek feléért vettem egy patika 147-est…értem én, hogy infláció, meg jobb értéktartás és konstrukció, de azért ez szerintem így is erős.

A 159-es dízelsége mellett a 147-hez képest jóval magasabb fenntartási költségek miatt is nézelődtem, bár nem tudom egy gondosan tartott Gt vagy Giulietta mennyivel lenne kevésbé törődésigényes társ, hisz azok is öregszenek, használódnak. Nem, nem arról van szó, hogy volt pénzem majomra, banánra meg nem maradt…szerintem ha bárki megnézi a blogom, látszik, hogy kap banánt is az a majom…:-)
Inkább csak családosként, nem dúskálva a pénzben néha lelkiismereti kérdést csinálok a 159-es fenntartásából, ér-e ennyit a szerelem, szabad-e…Olyankor nézek Fiat Bravokat, H Astrákat (tudom, a benzines szereti az olajat), 5-ös Golfot…aztán végül mindig maradt a 159.

Egy igazán szerethető és gyönyörű autó.

Ki tudja, benne van a pakliban, hogy még hosszú évekig társak leszünk. Csöri megdícsérte, szerinte se adjam el…És igazából én is nagyon szeretem, aztán majd alakul úgyis minden.
Az Alfák valóban nők…igazi nő az én 159-esem is, akivel néha nehéz együtt élni (szerencsére azért nem sűrűn), ha rossz napja van…de jó napjain olyan öröm és dolce vita, hogy nem lehet tőle szabadulni…és igazán nem is akarsz. :-)

(Ha mégis, azt nagy valószínűséggel szintén egy Alfa miatt...)

Folytatjuk.