Blog

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-08-29

Mától magyar rendszámmal rója az utakat.

>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2019-09-09

Új stabpálcák (Lemförder) mindkét oldalon, Strongflex szilentek a felső lengőkarokban, gömbfej betonmerevre felújítva szintén mindkét oldalt.
Volt egy rugótörés a bal oldalon, mindkét oldalt új rugó, illetve a dobbetétek mögött alvázvédelem.
Ezeket megkoronázta egy futóműállítás.
Csend és feszesség újra.

 
>> SzervizHege // Alfa MiTo Turismo sport // 2018-10-25

Az autó kintről jött (német). A futóművön volt rozsda amit el kellett tüntetni. A fékeket is felújÍtottam. A nyergeket lefestettem pirosra. Az első féket kompletten cserélni kellett, a hátsó csak tisztÍtást és festést kapott.
A bölcsőt elvittem homok szórózni és porfestetni. A kipufogót is kompletten cserélni kellett a katalizátor után a rezonátor szét volt szakadva a utolsó dob lemeze el volt rohadva. Az autó kapott egy alvázvédelmet illetve ki lett fújva a küszöb üregvédővel.
A futóművet is kellett javÍtani, mivel a tornycsapágy is oda volt. Először rossz lett rendelve, de azt kicserélték és OPEL Corsa gyári toronycsapágy került bele.
A kuplung finoman járt Így az tuti volt cserélve, viszont a féltengely tömÍtéseket tuti nem cserélték, mert olajos volt a környéke. Azokat kicseréltem és ezzel együtt cserélve lett a kapcsolótengely szimering is. Így új olaj került a váltóba.
Az utolsó dolog az a fékcsövek voltak. Sajna volt rajta felületi rozsda és nem éreztem biztonságosnak, ezért cseréltem a hátsó részt. Van nálunk egy cég amelyik fékcső gyártással foglalkozik. Elmentem hozzájuk a méretekkel és az orrom előtt csinálták meg és nem fizettem érte 5000 ft se. Peddig a hátsó rész cseréltem kompletten a vezető üléstől! Ez már tuti nem rohad el mivel rézböl van.

 
>> EgyébHege // Alfa MiTo Turismo sport // 2019-08-17

Sajnos az utóbbi időben észrevettem, hogy a hátsó ülés előtt a lábrésznél eső után megállt a vÍz. Azt gondoltam tuti az ajtó miatt történik és ott van a hiba. Augusztusban volt időm és szétszedtem az autót, kivettem az üléseket és a szőnyeget. Ekkor lepődtem meg hogy az elsőülésnél lévő szőnyeg alja is tiszta vÍz, illetve a tüzfaltól jövö szivacs is. Ezért körülnéztem azon a részen és észre vettem, hogy a "levélrácson" (az ablaktörlő alatt lévő műanyag, mely a szelvédőre fekszik) egy ponton el van deformálódva és nem fekszik fel teljesen az üvegre. Ezt leszedtem és már látszott is hogy a szelőztetés úgy van kialakÍtva, mintha egy vályú lenne a beszÍvó rész. Így ami odakerül az tuti lefolyik a szőnyegre. Én ezt találtam hibának. A szőnyegen lévő rongy szigetelést leszedtem és vettem az OBI-ban kapható szivacs szigetelést a helyére. Ebből kettőt vettem, mind a négy helyre elég legyen. A levélrácsot hőlégfújóval próbáltam igazÍtani, de nem lett sokkal jobb. Viszont a vályú elé tettem egy gumilapot ami nem engedi belefolyni a vÍzet. Ezt követően kapott egy kárpittisztítást is.

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2019-09-09

Rendeltem pár dolgot az alfistiról:
- BMC szürö
- Nyomtáv 15mm
- Eibach wheel arc
- Szelepsapka

km:52233

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-09-08

A csomagtér ajtó már egy ideje nem akart nyílni a gombról. Sejtettem, hogy vezeték szakadás lehet a bűnös Az volt. A bal oldali kukacban van.

 

Készülünk a szerdai műszaki vizsgára. A lámpákat próbálgatva feltűnt hogy nincs hátsó ködlámpa. Aztán eszembe jutott hogy egyszer már feltűnt a hiány, de nem foglalkoztam vele.
Most utána néztem.
A kapcsolója ugyan az mint a km nullázó és a tankajtó esetében. A baja is ugyan az volt, Szétszed, kitakarít, visszarak, sört bont.
Felkészültünk a vizsgára.
Ja, az akkut rádugtam a töltőre mert régóta nem ment PHuBi.

 
>> EseményKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2019-09-07

ujabb 2 év indul. Köszi Norbi!

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2019-09-07

Olajcsere, köszi Norbi! Beköltözött egy pók a csomagtartóba.
264104+13000 az óra csere miatt anno ugyebár.Levegőszűrő is pucolva.

Elsősorban a szervíz intervallum beállítása és visszaállítása lett volna a cél, próbáltam egyéb diagnosztikai szoftvert. Volt Bosc Kts, Würth Wow, Delphi. Ezek közül a Delphi volt a legalkalmasabb de ez sem bizonyult az igazinak számomra. Ekkor döntöttem úgy hogy keresek tipusorientált programot.
Ez lett a Multiecuscan 4.4. Letöltöttem májd regisztráció után (50 Euro) már használható is lett teljes verzióban a program.
Először egy itthon vásárolt ELM protokoll képes EOBD (1. kép) csatlakozóval próbáltam mindenféle átalakítóval de sajnos nem sok sikerrel. Ekkor elővettem a jó régi talán még nem annyira rossz kínai klónozott chip-es Vgate Scant (2. kép), nem USB-s. Rögtön sikerült beállítási és telepíteni. Minden egységgel gond nélkül kommonikált. Szervíz visszaállítása ok. Sikerült beállítási hogy az intervallumot is a 35.000 km helyett az én általam használt 10.000 km - re. Hibakód kiolvasás minden egységben, nem találtam hibát. Egy két beállítás kipróbálva. BCM ben is. Proxy beállításokak gond nélkül engedi. A légzsák funkciónál van egy menű rész ami arra hivatott hogy TEST, ezt ne nagyon próbáljuk ki mert nyitja az összes légzsákok erre a regisztrációnál visszaigazoló mérnök is felhívta a figyelmet. Ezen kívül még a Blue&Me is frissítve természetesen az USB - n keresztül mert német volt a kommunikáció. Telefonnal gond nélkül működik, legyen az iPhone vagy Android-os teló, jelenleg Huawi Mate 20 Pro. A 3. Kép az átalakító csatlakozók amik csak egyszerű átkötésteket tartalmaznak az egységek kommunikációnak megfelelően. Jelöltem őket.