Blog

2019 július vége felé érkezett hossza keresgélés után Erhard 242 társunktól. Nagyon korrekt mindenkinek ajánlom de szerintem ti már jobban ismeritek.))
Kipróbálás során egy pattanó hang hallatszott bukkanón áthajtás közben, de nem mindig ill. az alsó motorvédő műanyag törött volt és lógott.
Hazahoztam majd miután meglett a hozzá illő rendszám irány egy hosszabb próbaút út a családdal, egy kirándulás. Minden ok.
Hazatérve szabiról bevittem a szervízbe mint gondos gazda és átvizsgálás. Igaz hogy szervízkönyv szerint mindent cserélték de én mindig a biztosra mennék. Motorolaj 0w40 Liqui Moly, váltóolaj gyári Opel, ahogy Erhard is tanácsolta beleerőltetve 3 liter, érezhetően könnyebb váltás az eredmény. Olajszűrő gyár, levegőszűrő Mann filter, pollenszűrő aktívszenes kolbenschmidt. Komplett vezérlés Gates, vízpumpa Meyle. Fagyálló piros Mannoil. Gyári 4db Ngk (szentelt) gyertya, hála istennek a szepfedél tömítésnél olajfolyásnak nem volt nyoma.. Alsó motorvédő gyári Dávid jóvoltából az alfadepóból. Meglett a koppanás bűnöse is a jobb első spirálrugó volt eltörve. Nem sokat gondolkoztán jött az Eibach Pro Kit amit Erhard 242 től vettem meg. Egy kicsit feszesebb lett és stabilabb, a magasság teljesen rendben mint ahogy a fotókon is látszik. Egy jó futómű állítás Szabó Gyula kollégámtól a kért értékei alapján, 0-ás összetartással, igaz egy kicsit jobban kell kapaszkodni a kanyarban de nekem ez nem volt szokatlan. Jobban érezni a kanyarokat nagyobb tempónál😄. Majd első és hátsó embléma csere mert egy kicsit fakók voltak, ill a jobb első ködlámpa keret mert törött volt a füle ezt is az Alfa depótól Dávidtól, Kösz. Mert korrektek az áraik és közel is van. Ami még fontos volt hogy a vezérlés burkolata sajnos a melegtől és időtől el volt repedt és porladva. Szintén csere gyári rá. A levegőszűrő megér egy misét, ennyit a nagy és hosszú 35.000 km és gyári és több éves szűrő csere intervallumokáról. Nálam biztos nem lesz ilyen mert 1 év vagy mint az olaj csere 10.000. Km. Hiába voltak a légszűrőház alsó nyílásai tiszták és a 2db műanyag nyílászáró is mozgott ez az eredmény a hosszú intervallumnak. Az ominózus kiegyenlítő tartály és vízcső a Svájci kollégák által gyárirá cserélve, ill.
a fékek teljesen újak voltak Ferodo Ds Racing betétekkel amik egy kicsit gyorsabban kopnak de brutális a fékhatás, igaz nem az olcsóbb kategória. Majd még egy kis féknyreg festés mert látszik rajta hogy a lakk már egy kicsit mepattogott, ez már csak tavasszal addig még kibírja mert nem olyan vészes. A termosztát nem bántottuk mert ahogy kell mint a szög 90 fokon áll. Röviden ennyi😉

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-09-06

A légtömegmérőt és a turbót összekötő levegőszívó csövem elrepedt, és ennek cseréjét is ma megtettük. Gyári új levegőcsövet rendeltem.

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-09-06

234 886 km-nél eljött az ideje a következő olajcserének. Ezzel együtt gázolaj szűrő, légszűrő, olajszűrő, olajleeresztő csavar és tömítés lettek cserélve.

 

Elöregedtek a gumik a kocsin.
A kevés használat mellett nem a minta kopott le, hanem egyszerűen elöregedett a gumi és nem bírta tovább. 1108 Dot számúak voltak, úgyhogy már épp ideje volt.
Kölcsönvettem addig a 147 téli kerekeit, amíg meg nem érkeznek az új gurulók. (viccesen néz ki a 147 gyári felniével)

km állás: 113.688km

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-09-06

Ma sor került az első olajcserére Riegleréknél. A munkadíjat átvállalták.
4.410 km
Olaj + szűrő: 40.754 Ft

 
>> Eseményfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-09-06

.

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2019-08-31

Sajnos megint folyt a szervó rendszer, garancia keretében orvosolva lett, bár elég sokáig tartott mire az alkatrész megérkezett :(
Emellett egy jobb hátulról érkező csörgés is meg lett szüntetve, a technikai részleteket nem kötötték az orromra :D

>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2019-09-05

Kellett a novitec box mindenképpen. Jó is a box, megy is vele az auto szépen, de... de... Én nem voltam vele 100%ban megelégedve. Hát kivettük és írtunk rá egy jó kis programot.
Jól sikerült a program. Ezzel így már elégedett vagyok.
Utcán dynamicba mértünk pref-el. Padon normálba.

Km:51983

 
>> EgyébDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-08-31

Első 300 km teljesítve

 
>> Tuning és extrafbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-09-04

Egyik nap a netet böngészve- azt hiszem fűkaszát kerestem - megakadt a szemem egy tolatóradaron. Pár napra rá feldobta reklámba, gondoltam egye fene, megpróbálom. Miután hazahoztam szerelőtől az öreget, örömömben "gyorsan"beépítettük.
Nem volt egy bonyolult dolog, bár a kijelző vezetékének hátra húzásával elkínlódtunk, meg hát persze csak sikerült kicsit elbaszni, de így lett bencés...
És működik (: