Blog

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-09-02

Sikerült vennem hátsó dobbetéteket, mert az eredetinek ki voltak szakadva a furatai, nyetlett és lógott. Kiszerelés után a sárvédőívben összegyűjt portól és sártól megtisztítottuk, majd rozsda elleni szerrel és alvázvédővel ápoltuk le. Majd felkerültek a hibátlan dobbetétek.

 
>> EseményLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2019-09-01

Megérkeztünk. Mindenhol Giuliak, Stelviok..gyönyörűek!
A nézelődés befejezése után kértünk kulcsot a kiállított Giuliához, már akkor éreztük, hogy valami elindult. Készségesen segítettek mindenben, megmutattak mindent, pedig nem vagyok benne biztos, hogy potenciális vevőként tekintettek ránk. Ebben a pillanatban éreztem, hogy nem kell nekünk feltétlenül kombi autó, hiszen itt egy gyönyörű sedan ALFA és igen, tetszik egy (vagy inkább A) sedan!
Nézzük a csomagtartót, ami kulcskérdés: a mérete megfelelő, csak az a fránya nyílás ne lenne ilyen szűkös...asszony megállapítja: valóban jobban kell majd legózni, de egyel kevesebb kismotor nélkül is el tudunk menni nyaralni, magától mondta, hogy a nők minden autót telepakolnak, mérettől függetlenül :) Majd odalépett az értékesítőhöz megkérdezni, hogy kapható, felrakható-e tetőbox? A válasz igen volt. Hogy micsoda? Tetőbox? Utálom! De ha ez az ára, hogy ilyen autónk legyen, akkor majd megszeretem, de legalábbis megszokom. Még mindig aggódtam kicsit, hogy mennyi kompromisszummal járna ez a szépség? Ezt ő is látta rajtam és nyugalomra intett: sokat mennél vele egyedül,igaz? Igen. Minden reggel mosolyognál ha ez lenne az autónk,igaz? Igen. Megoldjuk évente kétszer a nyaralást ekkora autóval, ahogy sok más ember, igaz? Meg hát!:) Akkor mire várunk? Megköszöntem és megkérdeztem, hogy mi a menete, ha szeretnénk kipróbálni? Azt mondták, hogy én mutatok egy érvényes jogsit, ők meg hozzák a kulcsot. Velünk volt a gyerkőc, így abban maradtunk, hogy egyedül megyek próbakörre, a család megvár a szalonban.
Beültem, az értékesítő mellém. Egy-két dolgot még mutatott, majd jött az a mondat, amit már nagyon vártam: indulhatunk! Beindítottam, szépen lassan kigurultunk. Gyönyörű belül is, minden a kezemre áll, azt csinálja amire gondolok,amit szeretnék, a váltó parádés! Mutatják, hogy hogy szól zene..megkértem, hogy halkítsa le, mert ez az utolsó dolog ami jelenleg mozgatja a fantáziámat :) megértette, szólt, hogy most értünk olyan útra, ahol lehet valóban próbálgatni! áááá végem van, ezt keresem hónapok óta, hazaértem(ahogy itt sokan írtátok)! Komolyan gondoltam hogy máshol keresek autót? Normális vagyok? Visszaértünk, ahogy szálltam ki, asszony csak mosolygott, majd megszólalt: úgy látom eldőlt. Hogy dőlt volna el, hiszen te ki sem próbáltad még! Nem is kell, az arcodra van írva, ha belőled ezt váltja ki, akkor nincs kérdés én is imádni fogom :)
Nincs mese, tényleg eldőlt, kezdődhetett a konfigurálás, ráadásul éppen akciós volt akkoriban a Super Elegant.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-09-01

Valamikor vettem egy bontott pót-féklámpát műanyag takaróval együtt, de sajna a műanyag keret/borítás a mai napig nem ért ide és mivel már az egyszerű homasitás pót-féklámpa nem bírta a nyári meleget több éven keresztül, mostanra teljesen meggörbült. Így készítettem egy ideiglenes konzolt a gyári pót-féklámpának és felszereltem azzal.

>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2019-09-01

Hol is kezdjem? Egy ideje mozgatott már az autócsere gondolata, egyre gyakrabban keresgéltem. Egész pontosan tudtam hogy mit szeretnék: fekete 159 sw Tbi TI, tetőablakkal ( tudtam, hogy a tetőablakot el kell engednem,de azért bizakodtam :) Fél év sikertelen kutakodás után írtam Shadin-nak hátha tervezi Patesz eladását, akkor még sajnos nem volt aktuális.

Kicsit el is engedtem a dolgot, aztán úgy alakult (köszönöm azoknak, akik nélkül ez nem jöhetett volna össze), hogy lehetőségünk nyílt új (0 km-es) autóra. Itt kezdődött a bonyodalom, nem úgy nézett ki, hogy folytatódik az Alfázás: A Giuliát elvetettem az elején, a mérete miatt ( tudom, a 2 gyerek nem egyenlő a kombi autóval, de én mégis azt szerettem volna, jobban is tetszenek/tetszettek).
Elkezdtük megnézni a lehetséges utódokat ( az előző blogban felsoroltak maradtak a végén, de volt még pár, ami legalább pár percig téma volt):
-Jaguar XE 2.0 (úgy voltunk vele, hogy ha elférnénk benne, akkor a Giuliaban is)
- Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid ( olyan mint egy dodgem és egyáltalán nem is szeretnénk hybridet)
-KIA OPTIMA 1.6 T-GDI Gold DCT ( túl nagy és nem is tetszik :)
- Volvo V60 ( gyorsan rájöttünk, hogy egy olyan konfiguráció, amit szeretnék, nem fér bele a keretbe)

Subaru Levorg: Tudom, hogy ez már nem az a Subaru, de régóta szerepel a bakancslistámon ( igaz egy Impreza WRX STI). Méretre jó, a forma is tetszik. Sok rosszat írnak a váltóról, a belső design nem sokat javult a 2000-es évek eleje óta, nem estünk szerelmbe, tegyük a lista végére.
Skoda Octavia RS : az RS egész pofás, nagy is,egész jól mozog, viszonylag sok mászkál belőlük (ezt nem kedvelem), de amikor arra gondoltunk, hogy ennyi pénzért veszünk egy Skoda Octaviát, rájöttünk, hogy valami nagyon nem stimmel.
Opel Insignia Turbo: Tudom, hülye vagyok, mindig van valami nyűgöm, de ezt meg fölöslegesen nagynak és semmilyennek találtam a próbaúton, elengedtük a dolgot, ajánlatot sem kértünk.
Kia proceed GT: nagyon tetszik a forma, szépen szedi a lábát, jó a váltó is, viszont borzasztó gyenge minőségű anyagokból áll a belseje, sport módban üvölt kívül, belül, luxus csomaggal nem volt annyival olcsóbb ,mint a Giulia, mint amennyivel kevesebbet nyújtott.

Teltek a napok, próbáltam megbarátkozni a Kia-val, de nem éreztem hogy minden reggel mosolyognék amikor beleülök. Pedig ez nekem nagyon fontos! a 156 15 éves, de a mai napig imádom, tetszik, figyelek rá, óvom ( ahogy ő is minket), elvarázsol a belseje, imádok vele utazni.Ilyen autóra lenne szükségem/ünk, főleg hogy nem 1-2 évre tervezünk.

Egyik reggel asszony felvetette: -Nem megyünk el kipróbálni egy Giuliát?
-Áááá, kicsi, kompromisszumos lenne...
-Nézzük meg újra.

Nem kellett kétszer mondani, elindultunk a szalonba...folyt.köv.

 

Már megint egy gondoskodásra vágyós ingyenszervíz... vagy tényleg leke van?

Történt, hogy ma a legnagyobb melegben (34.5 fokot mutatott a hőmérő) hiába indultunk el a klímás autóval, hazafelé lehúzott ablakkal jöttünk, nem indult el a szellőzés.
Odafelé még semmi baja nem volt, hazafelé nem fújt semmilyen levegőt, bármit bárhova nyomogattam. Közben nekiállt regenerálni is, úgyhogy még plusz 15 percet főttük az autóban. Tudom ám miért csinálja... napok óta gondolkozok, hogy lassan eljön az ideje egy Giulia-nak. Olvasgatok, konfigurálok, kérdezgetek, érik a gondolat. Ezt megneszelte és bosszút állt. Vagy még csak finoman figyelmezetett? :-)

Nade otthon aztán lekaptam gyorsan az utasoldali kesztyűtartó alsó borítását. Nem egy űrhajó ami ott van, sőt meglepően könnyen szerelhető, egyszerűen átlátható.
A csatlakozók épek voltak, a dobozka amit a fűtőmotor fordulatszabályzójának feltételeztem (az is) az viszont veszett forró volt.
Ilyenkor jól jön a rutin, szanaszét húztam azonnal mindent. A ventilátorból is és a vezérlőből is kihúztam a csatlakozókat. Majd szépen kivettem a motort.
Haláli egyszerűen kijön. Egy csavar ki, majd el kell fordítani az egész egységet és kihúzni.
Elég nehezen fordult a ventilátor a tengelyén, úgyhogy kezdtem ezzel. Készítettem neki egy pár vezetéket, és a nemrég kiszedett régi akksiról kipróbáltam. Szikrázott hatalmasat, kínlódott, majd elindult. Nyikorgott, visított, nyöszörgött, majd egyszer végre elkapta a fordulatot. Átmostam WD40-nel, kifújtam kompresszorral, kitakarítottam az egészet. Vagy egy órán át mostam, fújtam, töröltem, újra és újra célbavéve a csapágyházat. Végül még félórát takarítgattam, hogy ne maradjon WD-40 szaga, sehol ne maradjon bent olaj. Már kézzel is jobban mozdult.
Aztán akksira kötöttem. Simán felforgott (gyorsabb is lett), nem visít, csak tolja a levegőt. Ezaz!
Jöhetett a következő lépés. A ventilátor tehát jó, könnyen indul, jól forog, jó e a fordulat szabályzó?
Összeraktam, és láss csodát, minden rendben működik.

Összefoglalva: Ha megáll a ventilátor, a szellőzést azonnal ki kell kapcsolni! A szabályzó próbálta elindítani, ehhez szép nagy áramok folyhattak, amitől eszméletlenül melegedett ez a tranzisztoros, ellenállásos egység. Szerintem még pár perc és kinyírta volna magát, elfüstöl. Így, hogy lerángattam mindent, megúszta.
Erősen javasolt a fűtőmotort néha kivenni, kitisztítani. A szerelés egyszerű, megéri.

>> SzervizPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-09-06

2019.08.31-én volt 2 éve, hogy elhoztam Kiskunhalasról a 159-est. Tervezek egy kis összefoglalót írni, de ez a bejegyzés az épp aktuális szervizekről fog szólni.
Mivel Győrben én is egyre nehezebben oldom meg az autó lelkiismeretes szervizelését, ezért sok Alfáshoz hasonlóan én is Várpalota felé vettem az irány, a Csörgő Autószervizbe.

Az alábbiak lettek elvégezve:
- olaj és szűrők cseréje (gyári)
- lambdaszonda csere (Bosch)
- jobb hátsó parkradar szenzorának cseréje (gyári)
- kiegyenlítőtartály csere (gyári)
- fék nyikorgás csillapítása (reményeim szerint megszűntetése)
- valahol kaptam egy defektet, Attila észrevette és megcsinálták/megcsináltatták nekem (jobb hátsó)

Fentieket megelőzően Forrás Róbert cartárs kicserélte a parkradar hátsó kábelkötegét (szenzort már tavaly cseréltem, ugyanazt, nem gondoltam,hogy azzal van a hiba továbbra is), illetve forrasztott is pár kábelt, ahol szakadás volt. Innen is köszönöm! :-)

Küszöbvégeket lejavítottuk, az elsőknél javítás után előre tettem a dobbetétet, hogy megvédje a kőfelverődésektől. Shadinnál láttam ezt a módit, csatlakoztam a megoldáshoz.

Az autót 08.29-én hoztam el Várpalotáról. Csöri szerint rendben van, jó volt ezt hallani, örülök neki. A hátsó dob cseréje aktuális lesz, azzal kapcsoltban majd lépni kell még.
A költségekbe a javító szín és a segédanyagok ára nincs benne, az cca. 10.000Ft volt összesen.
km: 188.062.

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-08-31

Mivel a tavaszi elsőfék csere jelentős javulást okozott, ezért jobbnak láttam kicserélni a hátsókat is végre.
Tavaly kerékcsapágy cseréhez még vettem hirtelen egy BOSCH féktárcsa szettet, mert azt hittem menthetetlenek lesznek a tárcsák mire leszedem a kerékagyról annyira fel voltak rohadva. Most vettem még EBC betéteket hozzá (jobb lett volna még venni EBC tárcsát is, de mindegy).
Azóta beszereztem egy féknyereg visszanyomó készletet is a tavalyi szenvedés tanulságaként és egy mérőórát hogy tudományos legyen az egész.
Mivel tavaly óvatosan meg volt kenve a tárcsa alatt, így tök könnyen szétjött minden, a dugattyú visszatekerésnél röhögtem magamon hogy milyen könnyű célszerszámmal dolgozni.
Egy kis takker után ment minden vissza a helyére. Órával mérve 0.02mm körül üt a tárcsa, ez így tök jó ha így marad.
Végre sikerül tök biztonságosan dolgozni, krokodil emelővel emelve meg bakokkal megtámasztva, csak összeáll lassan minden ami kell a munkavégzéshez.
Egy próbakör tanulsága alapján nem szorul/melegszik fogni fog, de a teljes ereje úgyis később jön meg.

Olaj lecserélve 148200km-nél. Benzinszűrő lecserélve újra, ránézésre még az eredeti volt benne.

 
>> Egyébfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-08-31

A hátsó embléma kritikán aluli módon nézett ki ahogy ki volt fakulva. Mivel most nem akartam szétszedni és kicserélni az egész nyitókát, ezért most ideiglenes megoldást kerestem. Azóta már rendelem kínai logót, de most kipróbáltam a matricás javítókészletet, csak kiváncsiságból. Az embléma különféle színű elemeit egyenként kellett felragasztgatni, majd a végén egy átlátszó fóliát ráragasztani a készletből. A végén egy rongy és hajszárító segítségével még megnyomkodtam az alkotást, így jól rásimult.
Az eredmény egész jól mutat, de azért mégis csak matrica.
Kapott még egy diszkrét Cuore Sportivo feliratot a mihez tartás végett, mert ennyi matrica kell rá :)

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-08-30

Vettem motor védő alsó burkolatot, most már kettő van, mert a jtdhez is ilyent adtak mint a TShez, de viszont ezekhez nincs hővédő a kipufogó élvezetesénél. Majd teszek rá, hogy ne olvadjon le a földre az első bemelegedés után. Erre is arra is, biztos ami tuti alapon. Így kicsit 13 felett volt ez a darab műanyagka, majd idővel felrakom valahogy.
Kapott 8 db új gyertyát, mivel néha puffogot, meg rázott a kormány mikor vissza engedte hideg indítás után az alapjáratot. Még sosem cseréltem újra, most itt volt az ideje. Denso márkájú, jobbnak jobb lett így beinditva, de néha eljátsza még a puffogást, de már nem zavaróan. Majd a későbbiekben még lamda szondát is akarok cserélni, de előbb géppel rá menni hogy mit ír. Hiba lámpa nincs. + 1 liter váltó olaj tartalékba. Bár múltkor ellenőríztem a váltó olaj szintet, de majdnem maxon volt, kicsit tudtam rá tölteni, meg van egy szivárgás is, de ahogy néztem az a nívó pálca becsatlakozásánál a blokkba, ott szivárog és úgye bár motor olaj nem váltó, de még nem derült ki pontosan, úgy hogy legyen tartalékva váltó olaj azért hátha rá kell tölteni, aztán lesz orvosolva.

 
>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2019-08-30

A világítás kapcsolónál volt valami gebasz, olyat csinált, hogy amikor levettem a refit, vagy irányjeleztem elment a tompitottam is. Rendeltem egy bontott kapcsoló és kicseréltem.