Blog

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2019-08-20

Az első képen látható hogy a kiszerelt kuplung munkahenger. Sajnos reggelre nehezen vette a sebességet és aztán kb 2 km után be is esett a kuplung. Hamar megérkezett az új és kicseréltük (230 521 km). A kellemetlenségek ellenére előtte este még hazahozott minket egy 250km-es utazásról és itt a közelben adta fel. 😊

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-08-19

Korábban mikor cseréltem a jobbos féknyereg gumiharangját a balossal nem foglalkoztam.
Viszon nemrégiben arra lettem figyelmes, hogy valamelyik fék kiengedés után lassú menetben sikongat. Hamar ki is sikerült deríteni, hogy a bal hátsó. Ennek a javítása hamar meg volt, csak a belső fékbetét szorult egy kicsit. A fészkét kellett rozsdátlanítani, hogy kényelmesebben elférjen benne az a lemez csúszka.
Még az tűnt fel, hogy a féknyeregnél megint megszűnt az utánállítás. Így szét szedtem kitakarítottam majd kicseréltem a karmantyút és a porvédőt, de már az összeszerelésnél furcsa volt, hogy elég volt tekerni a munkahengert, és nem kellett nyomni közben. Ezért újra szétszedtem... A munkahenger belseje nem forgott el. Teljesen össze volt rohadva. Miután sikerült szétszedni, kitakarítottam, megzsíroztam, összeraktam. Most úgy néz ki jól működik. Most sokkal rövidebb út is elég a kézifék karnak, hogy fogjon, és a sikongatás is megszűnt :)

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-08-18

Be kell egyáltalán járatni egy mai új autót?
A választ nem tudom, mert nincs nálam a szent grál, de mindig jól jön egy kis ismerkedés.
Szóval elgurultunk hogy megnézzük a Großglockner Hochalpenstraße-t.
A szabályokat szigorúan betartva a 952,5 km-t 7,6-os átlagfogyasztással tettük meg. Hihetetlen.
Főleg úgy hogy autópályán a 130-at tartva is csak 7 körül kér.

Jó, jó, hazafelé már párszor előzéskor felhasználtuk a ménest :-)
Hihetetlen ahogy megy az autó. A fék kitűnőre vizsgázott lefelé a hegyről, fel sem merült az elmelegedés mint lehetőség.

Szóval megtaláltam amit kerestem :-)

 
>> Egyébfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-08-19

A kis öreg igavonó ajtókárpitjai az idő elteltével elkezdtek lemálani a helyükről, ezért gondoltunk egyet, és neki álltunk újrakárpitozni. Nem modnom hogy a legszebb lesz, viszont következőre biztos ügyesebbek leszünk, illetve majd csinosítgatom.
A borítás leszedésével megküzdöttünk, rejtettek érdekes helyekre csavarokat, pl az elektromos ablakemelő kapcsolója mögé... Viszont megoldottuk.
Ennek összköltsége 5000 ft volt.

Egyéb apróság is történt a hónapban, mivel a féklámpaizzókat folyton kiveri, ezért gondoltam megpróbalkozom a ledes izzóval. Kicseréltem mindkettőt, most figyelgetem, ha nem lesz vele gond, akkor az összes hátsó izzó erre a sorsa jut.
(2400 ft )

 
>> EseményLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-08-19

2017.január 1 óta Alfikával együtt szeljük az utakat :) Eddig 25 000 kilómétert tettünk meg közösen. Megörökítve az állás.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-08-19

Régóta tervben volt, most belefért. Nem volt 5 perces meló de megvan és megérte szerintem.
Kapott egy oldalsó burkolatot is az összeesett textil helyett. Köszi GT, Ervin, Dévid 😊

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-08-19

Egy éve fogant meg bennem a gondolat hogy félre minden ésszerűséget és fogjunk a projektbe. Mióta a 156 ot megvettem motoszkált a fejemben a gondolat hogy kellene nekem egy Busso. De ha kell akkor a nagy. De az meg szamomra legjobb helyen egy GT karosszériában lakozik. Ám ugyebár a GT lényegében nehezen magyarázható racionálisan, vagyis igazából nem lehet. Meg se próbálom. Volt az az érzés hogy kell, aztan ennyi. Ez az érzés mindig fel lett áldozva az ésszerűség oltárán. Tavaly augusztusig. Akkor kerestem egy rohangálós, bevásárláslós, kirándulós autót. Ez lett belőle. Szokasomhoz híven olyat kerestem ami tetszik, nem áll minden sarkon, nem pedig hibátlant. Nem is volt az. Volt némi karosszéria probléma, hengerfejtömítés, elektronikai frinc franc, és hát az optika se úgy volt ahogy elvártam. Tehát meglett a projekt. Haladunk haladunk előbb utóbb lesz valami belőle. Nem sajnalom a belefeccolt pénzt és energiát, minden megtett út egy élmény, úgyhogy az munka folytatódik, akocsi epül szépül, a Busso V6 meg morog. Had szóljon.

 
>> Eseménypettinke // Alfa Stelvio Super 2.2 D AT8 RWD // 2019-08-18

éppen az újszülött fiunkat hoztuk haza a kórházból, mikor átfordult a 30 000-en a számláló :-)

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2019-08-16

Eltelt megint 10.000 km pontosabban 12,923km picit több mint 10.000 , sajnos ez most így jött ki, de cserébe kapott mindenből gyári cuccot. Olaj , levegő és pollen szűrő is gyári lett bele.
Természetesen az olaj most is Selénia mint mindíg abból is a Racing 10w-60. Most már boldogabban gurulunk bele az újabb 10.000 km be. :)
A csere szokásos módon zökkenő mentesen ment. Találtam egy kis olajszivárgást az olajhűtőnél, ez a következő cserekor orvosolva lesz.

Óra szerint: 247.221
Valós Km: 301.541 IGEN átléptük a 300.000 de sajnos az óra csere miatt lemaradtam róla :(

Szóval a következő csere : Óra szerint : 257.221
Valós szerint : 311.541

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2019-08-10

Egyik napról a másikra elég szarul kezdett járni a motor. Olyan volt mintha 1 henger nem menne. Arra jutottam, hogy biztos megadta magát a kb. 50K-val ezelőtt beletett gyertyaszett. Be is szereztem az új garnitúrát, régi ki, új be és lám szépen jár a motor. :)
Nagyon ótvarul néztek ki a gyertyák amiket kiszedtem, nem is csoda hogy bután járt a motor.