Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-12-06

A kardánbizniszből fennmaradó keretet csökkentettem egy harmadik féklámpával, mivel a burkolat eltört valamikor (szerintem az előző tulajnál, mikor beépítették a mélynyomót), és már nem nagyon tudtam összerakni úgy, hogy a helyén maradjon. Lett egy tartalék kalaptartóm is.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-11-10

Eurokardán nem vállta a javítást.
Berendeltem egy bontottat az AlfaDepo-ból. Azért az olaszok ismét odatették magukat: a V6 és a 2.4 kardánja nem csereszabatos! V6-hoz lett volna kilóra 50e körül, a 2.4-hez egy azaz egy darab volt az egész országban 120e-ért. Megvettem. Közben egy másik szerelőtől kaptam egy bp-i kontaktot. Elvitettem oda a saját kardánomat. Mondták van két megoldás: csak csapágy csere 50e, vagy fullos felújítás 120e: Az utóbbit választottam. nagy nehezen megérkezett a bontott, de az talonban maradt, mert már mindegy volt hogy 4 vagy 5 hetet áll az autó., megvártam a felújítottat.
Megérkezett, minden király, de még mindig rázott...
Kiderült, hogy van a hátsó difinén valami kiegyensúlyozó cucc. Gyakorlatilag egy nehéz vas, ami szilentekkel csatlakozik a tengelyhez, ezek a szilentek és szétmentek. Azt nem tudni, hogy a kiegyensúlyozó ment tönkre és az vágta haza a keresztet meg a csapágyat, vagy fordítva. Ez a kiegyensúlyozó beszerezhetetlen, még képet se lehet róla találni. Le lett szerelve. Most hibátlan, szépen rezgésmentesen fut.
A bontott alkatrészt visszavették, kp + levásárlás.

>> Tuning és extradottoretoma // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-170hp // 2019-07-24

Túl egyszerű volt közlekedni az autóval úgyhogy gondoltam kicsit izgalmasabbá teszem, beraktam hát KW állítható futóművet, ami legmagasabb állásban is kiválóan alacsony. Mostmár minden nyomvályúra figyelni kell ( a motorvédő műanyag szeret barátkozni velük) de legalább szépebb :). A gyári 18as felni egy festés után megy télinek, nyárinak meg lett egy JapanRacing felni, olyan Knight Rideres lett :).

 
>> Szervizdottoretoma // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-170hp // 2019-07-24

Történt egyszer hogy menet közben kiírta hogy nyitva a csomagterajtó, hát ismét kábel szakadás volt a bal oldali csomagtérátvezetőben, de már nem könnyen elérhető helyen, úgyhogy ebayről javitoszett megrendelve, berakva, minden szép minden jó.

 

Miután kicseréltem a kerékcsapágyakat, dukált egy próbaút. Épp tervben volt egy út haza, Kelet-Szlovákiára, pont kapóra jött ez a kis táv. Odafelé kb minden rendben volt, valamiért hangosabban búgott a kipufogó, mint amire emlékeztem korábbról, de azon kívül ment minden simán. Megérkezve gondoltam felkapom a barátokat és elmegyünk lazítani péntek este. A terv addig jól is működött, míg beültek, majd az első pár száz méteren sikerült egy hatalmas pofont adni a jobb kerekeknek. Padka, ez király. 2 db Dunlop SportMaxx kuka, hát csak ez hiányzott eladás előtt. Szerencsére a felni szerkezetileg nem sérült, futása egyenletes maradt (gumis mondta), csak a festéket kapta le a gumi. Nem örültem neki, de ez van... .Murphy. Még szombat reggel sikerült kölcsön gumikat szereznem, pár óra alatt újra működőképes volt az autó. Vasárnap visszafelé pedig elhagyta az autó az erősebben búgó kipufogóhangot, a fogyasztás pedig kifejezetten csökkent.

 
>> EgyébDévid // Alfa GT 1.9 JTDm Progression // 2019-07-23

Az egész történet évekkel ezelőtt indult. Kocsi kellett, mert összeköltöztem párommal, és az olaszt sajnáltam az utcán tárolni. Már akkor is nézegettem Grande Puntot, GT-t, szigorúan 1.9 diesel motorral.
Aztán Saxo VTS lett, de az egy másik történet, meg az is hogy utána miért lett Volvo V70 T5-öm...
Naszóval a kapcsolatnak vége lett , sajnos a szép Alfámnak is, így elkezdtem nézegetni valami futkározós kocsit a Volvo helyett, mert az egy közlekedő edény, nagy, kényelmes, erős, de semmi élet nincs benne. Így lett Panda 100HP-m...
Cimborám, akit nem kívánok nevén nevezni, párszor szóba hozta, hogy egy ismerőse autót kénytelen cserélni, és hogy milyen megkímélt, karban tartott stb, a srác régi autója, valaki biztos jól fog járni vele. Néha említette, hogy épp hogy állnak az autócsere programmal, keresik a megfelelő utódot, stb. Arról is beszámolt, mikor megtalálták. Az a megtiszteltetés ért, hogy cimbora levitt magával AlfaCityre, egy strandkorlát-kék GT-vel. Már nem először ültem benne, és tetszett ahogy mozog (persze a futómű picit optimalizált volt, meg motorikusan sem az elérhető alap benzines verziót birtokolja, hanem a kínálat másik végét, szóval az az út egy bussojárás volt :D ). Út közben szóba került a barátja autója, megint végig kellett hallgatnom, hogy mennyire jól fog vele valaki járni, stb. Aztán poénból megkértem, érdeklődje már meg, mennyi kagylót kellene adni érte. Tesztnek jó volna, ha ez a gép is megkotlik alattam, akkor
bennem van valami komoly hiba. Picit meglepődtem az áron, mert többre számítottam, de nem árulni akarta a kocsit, hanem eladni. Hazafelé megnéztem magamnak, mentünk egy kört vele, meggyőzött, így pici gondolkodási időt kértem. Aztán pár nap múlva jeleztem, hogy meg se hirdesse, elhozom. Ma a nevemre vettem, 3 napja nálam van, és még működik!

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2019-07-22

Történt hogy menet közben berángatott a kocsi. Na egyből morfondírozás hogy mi lehet. Valamelyik szűrő vagy vizes volt az üzemanyag. Meg hiába nyomtuk neki nem gyorsult. Vagy csak nehezen. Na akkor irány a mi szakemberünk a bátyám. Kértem hogy cserélje ki a lég- és olajszűrőt meg nézze meg h mi lehet. Kiderült hogy a turbócső ment szét, mivel eléggé szét kellett szedni a motort egy légszűrő miatt. Egyenlőre csak ideiglenes megoldás született de venni kell csövet.

 

.. és picit le is hagytuk. Mármint kilométer futásban most érte utol a 159 a TD-t. Picit túl is szaladt. Pár napig most úgyis pihen, hátha összejön egy azonos állás.
Addig is pár fotó. Szépen megy, gyorsan szalad, halkan suhan, nincs vele gond. Elég jól bevált végül ez az autó, egyetlen félelmemet (=fórum para) sem igazolta. Az apró nyűgjei is elkoptak, most csak úgy... jó.