Blog

... ami 30.000 Ft-ba került.

 
>> Szervizgyoe.attila // Alfa 156 SportWagon // 2019-07-31

Nos, az első szervízzel, ami ugye vezérlés, folyadékok, stb cseréjét jelenti, megérkezett egy-két nem feltétlen várt, ellenben szükséges javítás, de ami kell...az kell :)
Költségeket nem írok, jó barátom szervizel évek óta, aki emellett egy lelkiismeretes, jó szakember, így a következő szervizeknél sem lesz költség feltüntetve.


Szervíz (2019.07.31) (165700km)
-első fékbetét+tárcsa (trw)
-első alsó lengőkarok
-hátsó fékbetét (trw)
-hátsó függőstabilizátor
-vezérlés (conti)
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-termosztát
-olaj (selenia)
-olajszűrő (mann)
-levegőszürő (mann)
-üzemanyagszűrő
-pollenszűrő (mann)
-fékolaj
-fagyálló
-váltóolaj
-olajleeresztő csavar
-futóműállítás

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2019-07-31

2019.07.30 elbúcsúztunk egymástól

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-07-31

Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-07-20

Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.

Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.

Km állás: 82.000

>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2019-07-30

Alfa Depotól vettem Olaszországból hozott bölcsőt .
Első - Alsólengőkar, stabilizátor pálca párban cserélve D.Z.Tuning adta az alkatrészt 180.452 km- nél.
Futóműállítás!

 
>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2018-08-20

Narancs indexek elöl
Revel clear orange festékkel lefestettem az indexburákat 😁

 
>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2019-06-15

Kapott a Piros egy silverstone csomagtérspoilert és felkerültek a 145qv küszöbtoldatok is egy kis extra olasz trikolor festéssel. Plusz fémszinü lóhere emblémák.

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2019-07-30

Májusban elkezdett csúszni a kuplung. Elsöre kuplug föheger cserét eszközöltem (szivárgott gondoltam az lesz a nehézkes sebességberakás oka) de a csere után sem változott a helyzet. Pünkösdkor hazavittem vidékre, felbakoltam és szétszedtem. Most nyári szabi alatt összeraktam.
Kapott egy új luk kuplugszettet, váltócsere (persze összerakás után), kiemelövilla fészke el volt repedve minden bizonnyal (nem vettem észre) inditáskor kuplung benyomásakor el is tört (lenkeréktöl kapott igy 3 darabba tört, plusz a bronzpersely is benne vagy 5 darabba. Váltóban féltengely és nyelestengely szimeringek lecserélve, fötengely hátso szimering lecserélve. Váltó Tutela W90M-DA-val feltöltve.
Váltorudazaton persely lecserélve (nem egyszerü még ha lent a váltó úgy sem)
Jobb oldali féltengely áthajtás csapágya cserélve, új zsugorgyűrű esztergáltatva hozzá.
Szervotartályról szervoszivattyúra menö csö és bilincsek lecserélve, szervopumpa tömitései és szimeringje lecserélve szervoolaj lecserélve Tutela GI/A-ra
Kipufogó öntvény lecserélve, a meglévö el volt pattanva a leömlönél, a cseredarab hőálló feketével lefestve, használaton kívüli sütőben festék rásütve (egyenlöre úgy néz ki meg is marad rajta)
Kipufogó sor tömitések töcsavarok cserélve öntvény rézanyákkal felrakva. Leömlö 2 tömitése cserélve szintén rézanyákkal összerakva, flexicső lecserélve (kifújt), katalizátor elötti tömités cserélve uj csavarokkal rézanyákkal visszarakva, katalizátor után tüzkarika lecserélve (kipufogocserekor elmaradt) szintén új csavarok és rézanyák.
Vizcsöveken bilincsek lecserélve a kipufogósor alatti vizpumpától termosztátházhoz átvezető fém vízcső rozsdamentesitve és lefestve, két vizcsö ezen fémcsö két végén kék szilikon vizcsöre cserélve (vizpumpárol jövö 25röl 22re csökkenö és a termosztátházra menö 90fokos) termosztátház tömités lecserélve (nem volt muszáj de ha már lent volt róla az összes vizcsö akkor miért ne).
Válton lévö tartokonzol, felsö nyomatéktámasz, aksitálca,
szívósor végén lévö kartergázlecsapató rozsdátlanitva és lefestve.
Injektorhíd horganysprayvel lefújva, injektorokon új gumigyűrűk.
Szelepfedéltömités lecserélve (olajszivárgás miatt) szívósortömités lecserélve.
Szelepfedél szivosor alsó és felsö része vht wrinke plus ráncosodó szelepfedélfestékkel lefestve feliratok csíkok visszacsiszolva.

 
>> EgyébZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2019-04-30

'18 július óta újra Bp-n a Piroska.
18as cityről hazajövet vasárnap este megálltam a ház elött az utcában, hétfön elmentem dolgozni, munkából hazajövet az autó jobb oldala emberesen meghúzva cetli sehol senki nem látta. Magasságbol itélve platos kisteher. Vitte a tükröt (volt egy tükörváz részem ami eltört és egy burkolatom) horpasztotta a hátsó ajtót (cserés lett) és a hátsó sárvédöt (javitva lett). Lecseréltem a 2 lökhárítót is egyúttal (nem tetszett a csik kigittelése és már kezdett repedezni is)
Pár hétre rá az önindító felmondta a szolgálatot, cserélve lett a tartalék felújítottra.
Ősszel a vizpumpa mondta be az unalmast, kapott új Magneti Marelli vizpumpát és fagyállócserét.
'19 februárban majdnem eladtam.
'19 Kora tavasszal a kipufogó is feladta középdob becsatlakozásnál kettévált. Új elsö-középsö és hátsódob került alá.
'19 tavaszán Nyári kerekek felrakás elött kaptak egy új nyári szettet.