Blog

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-07-27

Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.

>> EgyébHypNosE // Alfa 156 1.6 TS sedan // 2019-08-20

Mivel hiányzott az 1ik ablaktekerőm gombja, ma esztergáltam gyorsan 2t, és lefújtam pirosra. Olasz amazonról rendeltem 20mm-es karbon logót.
..... aztután kezdődhet a kárpít bontás, mert ez a zöld nem igazán jön be.
Kap a bestia 1 bordó karbon borítást. :)

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa GT 2.0 JTS Black Line // 2019-07-26

Felkerültek az új gumik. A Good Year ment a kukába. Pályázni alkalmatlan volt. Mire bemelegedett a fékem, és megjött az igaz fékhatás, a gumik elmelegedtek.
A tajvani gyártású, Nankang Sportnex NS-2R-t választottam, mert ajánlották. A visszajelzések szerint a Toyo R888 teljesítményét tudja. Amúgy a Yokohama technológiáit használja a Nankang, amire szemtanúm is van, az egyik barátom járt a gyárban.
Az oldalfala nagyon erős és merev, összehasonlítva a szintén XL, tehát erősített Good Yearral, a Nankang oldalfala kézzel összenyomhatalan, míg a korábbi könnyedén összenyomható. A futófelület jóval szélesebb, mint az ugyanilyen méretű, utcai gumiké.
Első utam Pécsre vezetett vele.
Autópályán, és egyéb utcai használatra szerintem kevésbé alkalmas, mert nem igazán jó az egyenes futása. Azt nem mondom, hogy nem lehet együtt élni vele, de sokkal többet kell egyenes úton korrigálni. Persze ezt nem is erre tervezték, hanem kanyarvadászatra.
A mecseki hegyi pályán egyből teszteltem is, és jónak tűnik. Kis melegítés után nagyon jól betapad. Felfelé is élveztem azt autózást, aztán megfordulva, hegyről lefelé nagyon durva tempót tudtam menni.

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-07-26

Olajcsere, xado 5w40 es olajjal

220 000km

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-07-25

Gondolkodtam hogy ezt a FL előtti, általában boxereken lévő hátsó szárnyat egyszer színre fújni, és felrakni, de még kétséges. Aludni kell rá még addig sokat... :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-07-25

Mérő órák bekötési rajza elkerült, úgy hogy neki álltam össze rakni hogy működjön.
Testet vinni kellett a sensorhoz, mivel ott a tömítés és a felület kezelt olaj pogácsa végett nem kapott testet a motorról. Ezt égővel teszteltem, akkor derült ki.

Közben nem olyan régen eltört a hátsó ablakra vezető vízcsővem, úgy hogy toldással javítva lett. Így hosszabb, már talán nem szakad ketté.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Egy sorozat kép ;-)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Először a egy toldatot kellett rögzítenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szétnyomni a víz csövet.
Aztán a fényszórómosó még a múltkorokban kapott egy “Y“ elágazást, és utána egy vissza csapó szelepet hogy amikor a mosás véget ér, akkor fel tudjon levegősödni a rendszer, mert különben kiszívja az összes vizet a tartalyból.
Na most olyan erős a motor hogy egy vissza csapó szelep nem bírta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezért került rá + még egy. Így már nem ereszt.
Erre jött a szigetelő szalag, hogy ne sérüljön a festék a toronynál.

A hátsó ablak mosó régóta nem működött, most megkerestem a hiba okát.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-07-25

Hát nem találtam a fényszóró mosóhoz oda való relét, vagy ha igen, akkor drágán, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy ténylegesen jó lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körül mennek, de az sem kimondott Alfába, hanem más márkák, úgy hogy inkább kicsit dolgoztam vele, és nem került semmibe.
Az eredeti tudtommal úgy működik hogy minden 5. alkalommal mossa a fényszórókat ablakmosáskor. Emellett csak ha ég legalább a helyzetjelző.
Na most erre a számolós dologra nekem nem volt szükségem, mivel úgy is a bajusz kapcsolót először csak párszor röviden meghúzom, hogy felérjen a víz, és csak akkor mosom folyamatosan ha már permetezi a szélvédőt.
Kimértem minden, és kicsit átalakítottam egy 2 relés megoldásra, ami ugyan úgy csak akkor moss ha ég a helyzetjelző legalább.
Ehhez kellett két relé befogadó ház. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autóban és így cserélve lett a törött.
Csináltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-07-13

Kicsit lelett borotvalva a szívócső es kapott azbeztbandázst.