Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2019-05-29

Úgy alakultak a dolgok az autóval kapcsolatban, hogy a Januárban vásárolt állítható futómű nem maradhatott tovább. Nem ismerem a budapesti utakat, Pest megyében sem rózsás a helyzet az útminőséget illetően, nem tudom mèg hol merre lehet kerülni. Sorra repültem rosszabbnál rosszabb szakaszokra, utcákba, egyirányú részekre a belvárosban, ahol nem elég, hogy nem tudtam megfordulni, de fel is akadtam a cooleron elég szépen. Hogy kevésbé legyen kínos a turistákat is megszégyenítő közlekedésem BP-n, úgy döntöttem emelem az autót kb gyári "ti" magasságra. Az alfisti.net-ről rendeltem egy szett Novitec futóművet, amiben benne van a kb. 40 mm-t ültető rugószett, illetve a rövidített/keményített gátló szett.
Gyorsan ki is cseréltem, hát fura a magassága az autónak. Rég láttam már így, viszont első pár száz méteren előjöttek a pozitívumok, az autó használható lett, komfortos, nem remeg (gondolom nem tetszett a féltengelynek, hogy állandóan nagy szögben meg van törve), nem pattog el a kerék a földtől, visszakaptam a fordulókörből egy kicsit, a lengőkarok is normálisan állnak végre.
Vegyes érzelmekkel távoztam az alfától, mert a szemnek kevésbé kellemes, viszont az autó használhatósága annyival jobb, hogy szerintem megérte ezt a kompromisszumot megkötni.
Remélem újra gyűlhetnek a km-k a számlálón.

Az utolsó két képen látható, hogy a vásárolt ütközőgumi átmérője nem lett jó. Nem volt kedvem szórakozni a cserével, így megkértem esztergályos kollégámat, hogy csináljon nekem egy központosítót, megfelelő méretekkel, így az lett ráhúzva a gátló szárára és arra ment az ütköző.

 

Még nem terveztem, de a Selenia Rally megadta a kegyelemdöfést az első gumiknak...
A Selenia után egyre feltűnőbb lett hogy sima úton furcsán ráz a kormány és olyan hangja van, mint amikor a felni megsérül.
Ma elvittem a két első kereket a gumishoz.
A felnik tökéletesen futnak.
Nem úgy a gumik, a futófelület mint a Zalai-dombság.
Tavaly a futómű állítás előtt úgyis kicsit jobban megkopott a belső fele. Azóta nincs további kopás, de a kettő együtt oda vezetett hogy megnéztük a gumis készletét.
Mivel volt neki Contonental Premium Contact 6, így csere lett.
A gumik az udvar új lakójának, Mollynak is tetszettek :-)

72.150 km

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-05-28

Gázadásra csörgő hangot hallatott az autó, mint mikor egy alátét zörög. Jól hallottam, az alsó-hátsó motortartó bak lelazult. Valaki anno rosszul szerelte össze, fordítva volt fent a nagy alátét, egyszerűen lelazult. Gyors megoldásként kicseréltem egy TZolitól kapott bontottra. Leszedve kiderült, hogy a régi bak átmenőcsavaros és csak a csavar sérült, ami pontosan akkora mint a Lada hengerfejcsavar, így van egy tartalék bak.

 
>> EseményHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2019-05-28

Gyűlnek az ezresek. Kilométerben.

Feltöltettem a klímát gázzal, mert nem fújt már olyan hideget, 2 év alatt elég sok hiányzott belőle, de szivárgás a teszt szerint nincs.
Most jó lett, nyomja a hideget, ahogy kell.
Jöhet a nyár!

 
>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2019-05-26

Na ha már kitört a nyár... halgassunk zenét... végre lett két új mappa pendrive on, valam új, más, mint eddig...
Menjünk neki:
Hócipőm kivolt, bekötéssel, zörgő kárpit, minden, de így volt tűrhető a hang...
Leírom, mert...
Pioneer DEH-80PRS
Pioneer Reference Series
Imádom ezt a fejet, meg olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó... ugye?
Szóval normális állapot visszaállítása:
Rca pár kihúz, sub pár be, gain 70% subsonic filter 20hz, lpf 150, bass boost 0.
Elegem volt már iszonyat lágy basszusból, finom, igen, nagyon, sőt, elképesztően finom, de hol a feszesség? Első pillanattól, hiányzott...
Mindegy is, old meg!
Mic bedug, hangolás indul.
Ez kb 5 perc, addig csetelgettem.
Lement autosetup... beülök, ez egy másik autó...
Hertz eket kivágom, meg mélyládát is, de azt eddig is tudtam.
Szóval mi történt?
Levegős lágy nem tudom milyen basszus eltűnt.
Tükör alacsony hangerőn is elkezdett mozogni.
Picit fájt ez a hang. Subsonic le 10hz re, gain fel 90%ra, jobb.
Bass boost ra még majd ránézek, de jött szomszéd, be kellett menekülni garázsba.
Menet közbeni teszt majd többet mond, nem szoktam álló kocsit hangolni...minek? Menet közben hallgatom.valami történt közepekkel is, gondolom hátsókat boostolta fej, azokból vissza kell venni, kisebb a légtér hátsóajtóban.

 
>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2019-05-26

Pótoltam a múltkor elmaradt hiányosságokat . Beszereltem a másik oldalra a motorháztetőt tartó teleszkópot,és a ködlámpát. Plusz kapott egy kis motorolaj utántöltést is az autó. Végezetül felraktam a vonóhorgot,mert holnap megyek átvenni az új utánfutómat😃

 
>> AutóápolásLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-05-26

Ma végre eljutottam odáig, hogy felrakjam a nyári gurulókat, valamint a CZ-től vásárolt Alfás rendszámtábla kereteket is. Utána kapott egy fullos mosást is, mert megérdemli. :)

Jövő héten Pusztamonostori Alfa találkozó lesz, így majd még belső szepítést kap, plusz felrakom az Alfás szelepsapikat is, mert ma az elmaradt. :)

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-05-26

Megejtettem az első fék cseréjét. Rotinger fúrt mart tárcsa és gyári (Ferodo) fékbetét (köszönet az Elaforg Kft.-nek a gyors szállításért újra).
Maga a szerelés nagyon gyors lenne, HA nem lennének azok a nyamvadt fékbetét rögzítő tüskék.
Sajnos a tüskék közül kettő meghajlott, így azok cserések lettek.

A fék nagyon erős lett, sokkal jobban kezelhetővé vált az autó.

Kilométer állás: 234907 km

 

2 év után ismét pollenszűrőt cseréltem, annyira nem volt koszos, de legalább 2 évente illik kicserélni.
Elnyomtam egy motipos klímabombát benne.
Még a nagy melegek előtt fel kell tölteni gázzal a rendszert, mert gyengét fúj.