Blog

Sokat megy majd Olaszországba :-) egy Grande Punto nagytestvére lett! :-) Záró km: 21.453

 

Történt egy szép napon (valamikor 2017 decemberében), hogy lecseréltem a biztonsági öveket pirosra. Ehhez a művelethez persze teljesen szét kellett kapnom az autó belsejét, s ahogy összeraktam rögtön felvillant a légzsák visszajelzője. Szuper. Örültem neki módfelett, ugyanis 2017 januárjában sikerült rájönnöm miért villog folyamatosan az utasoldali légzsák visszajelzője (ki volt forrasztva a LED). Telt-múlt az idő, voltak komolyabb problémák is az autóval, amikkel folyamatosan harcoltam, így nem igazán jutott időm ilyen "apróságra", mint a légzsák. Hibakód olvasás után nagyjából tudtam merre kell keresnem a hibát, nem nagyon éreztem szükségességét a javításnak, így csak halogattam. Egészen máig, mikor úgy döntöttem, eltüntetem azt a ronda kis ikont a műszerfalról.
A diagnosztika valami hasonlót írt: Utasoldal függönylégzsák-patron szakadt.
Ebből én rögtön a csatlakozóra gondoltam, majd elindultam megkeresni a kis huncut vezetéket. Nem nagyon vagyok jó 156-ból, hiába van a tulajdonomban évek óta. Először az "A" oszlopnál kerestem, feleslegesen, folytattam a "B" oszlopnál, hátha... de nem. A "C" oszlopról a takarót már csak élvezetből vettem le, gondoltam ott sem találok semmit, így is lett. Így jutottam el egészen a "D" oszlopig, ahol végre ráakadtam a sárga szigetelésbe rejtett vezetékekre. Megpiszkáltam a csatlakozókat, átmértem a vezetéket, befújkáltam kontakt-sprayjel és csak nem volt jó, csak világított a visszajelző. Majd valamit nagyon jól megmozdíthattam, mert miután majdnem feladtam, hogy órákat sz*ptam a szétszedéssel és semmi haszna, ráfordítottam a kulcsot, s tadaaaaaam: elaludt a kis piros drágaság. Öröm és boldogság, este bontom a söröm.

Miután összeszereltem az autót a januári szétbontás után, még csak most volt időm olyan apróságokra figyelni, mint a Tempomat. Eddig nem igazán tudtam használni az autót, nem volt se futóműállítás, se normális fék, se rugózás, se semmi. Ennek az állapotnak kezd vége, bár még mindig vannak hiányosságok, már messze vagyunk a kiindulóponttól.
A Tempomatot nem is tudom miért, AMTS után bekapcsoltam, majd a műszerfalon nem történt semmi. Konstatáltam is meglepődésem, egy hangos "dik"-et kapott a kocsi. Ezt a javítást is elnapoltam (vagy inkább elhónapoltam). Máig. Tegnap elkezdett zavarni ez a sebességtartó extra felszereltség nélküli lét, így elhatároztam, a végére járok a dolognak. Bognár Zolival beszéltem, azt ajánlotta, hogy nézzem meg a pedáloknál lévő kapcsolókat, általában ez szokott a bajuk lenni ezeknek a csodamasináknak. Na rendben van, akkor az első a fékkapcsoló. Kiszedtem, picit megpiszkáltam a pöckét, visszaraktam és hoppá. A visszajelző újra zöld fényben pompázott, miután a kapcsolót "ON" állásba tekertem. Zsír, mehet a próbakör. Dunakesziről szépen kicsorogtam az M0-ra, Csömör felé húztam is vígan a SET gombot, majd.... semmi. Az autó elvette a gázt, hiába világít a visszajelző. Na sebaj, rákapcsolom még egyszer, hátha csak elfelejtette hogyan kellene dolgozni. Kapcsoló "OFF" majd "ON" és semmi. Sötétség, ugyanúgy nem ment semmi. Hazaérve egy kicsit szomorú voltam, de nem adtam fel. Szegény Zolit még este 9-kor is ezzel a hülyeséggel zavartam, remélem nem haragudott meg rám ezért. Ajánlotta, hogy nézzek rá a kuplungpedál kapcsolójára is. Ma reggel így is tettem, jó korán berepültem melóba, lekaptam a műszerfal alatti burkolatot és kiszedtem a kapcsolót. A pöcök teljesen be volt nyomódva a testbe, nem is csodálkoztam, hogy nem működött semmi. Egy fogóval picit megpiszkáltam, majd úgy lőtt ki a pöcök, mintha fizettek volna érte. Párszor megnyomtam kézzel, mindig szépen visszajött eredeti állásba. Faya, mehet vissza a kocsiba, majd próba. Beszereltem, ráfordítottam a kulcsot, majd a Tempomat bekapcsolása után szépen zöldült a műszerfal.
Alig vártam, hogy végre kipróbálhassam. Ismét a "SET" felé tekertem a kar végén lévő kapcsolót és igen, győzelem, tartja a sebességet ez a kis nyűgös cafka :).
Érdekes, ha megkapja a törődést és odafigyelést az autó, akkor meg is tudja azt hálálni. Én meg vettem egy Fiatot, mert nem volt felhőtlen a kapcsolat az Alfával :)

Persze mióta patent lett a futómű, azóta a Fiattal nem mentem 1 métert sem, pedig fiatalabb, hibátlan, sokkal kényelmesebb, jobb a zene benne, és még sorolhatnám, de.... Alfát vezetni olyan jó! :)

 
>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2019-06-05

Megtörtént az éves szervíz Ferkénél.A kormánymű és futómű is átvizsgálva,fantomhangok javítása elnapolva.4 db izzítógyergyából 2 teljesen rossz volt,2 már félig,cserélve mind a négy.Ezenkivűl minden ok.
189200 km.

 
>> EgyébRolee46 // Alfa 155 2.0 8v // 2019-06-05

Felkerült a Rosso-m a trélerre.Két cimborám meg a csörlő segítségével,mert az alja még szét van szedve es se a tank se kipufogó nincs a helyén meg a fékek is le vannak kötve.Szombaton indulunk Szekszárdra😊ott fedett helyre kerül amíg nem tudom folytatni a felújítását.

 

Amióta össze lett rakva az autó, nem voltam vele futóművesnél. Hiba, mondjuk nem is tettem meg 500-nál több km-t. Ki lett cserélve a csonkállvány a Crosswagonéra a fék miatt (Hiba volt a csonkállványt is cserélni), illetve megkapta a Novitec szettet.

A szaki rögtön mondta, hogy azért elég kemény ez a gátló elöl, meg sorolta a hibalistát:
- Bal alsó gömbfej lóg
- Jobb kormányösszekötő-gömbfej lóg
- Hátsó tengely excenteres alátétek kikopva, elfordulnak
- Jobb féltengely gumiharang szakadt

A hibák ellenére azért állított az összetartáson, mert katasztrofális volt már érzésre is. Mérés után fogta a fejét és megértette miért szükségszerű nagyjából helyrerakni a dolgokat.
Onnan indultunk, hogy +/+ 2 fok volt az eltérés, ami kb 22 mm lehetett. Ezt sikerült kb 0-ra hozni, máshogy is viselkedik az autó, az biztos.

Ha kijavítottam a hiányosságokat, újra ellátogatok a futóműveshez. (Schirger Gumi a Gumisch, Bp. XVI. Ker.)

 

Új gazdája pár nap és élvezheti! :-) Ahogy kisütött a nap többen is érdeklődtek rá, de lecsapott rá egy szerencsés.

 

A megtett kilométerek szerint most jött el az olajcsere, viszont időben eléggé sikerült elhúznom azt. 261 500 km-t mutat az óra, tehát 11 000 km-t mentem az előző olajjal, amit szerencsétlen módon 2017 márciusában cseréltem. Jót tett neki a friss Motul X-Cess 8100 5W40, azonnal halkabb lett a járása.
Első olyan olajcserém volt, amikor nem sz*ptam le magam az olajszűrő meglazításával. A munkahelyen éppen akadt célszerszám Mann-Filter W714/4 szűrőhöz, így pikk-pakk le is tekertem a régi szűrőt, s mehetett fel az új.

A "lowlife" következő áldozata az olajleeresztő csavar lett. Ahogy ilyen közel a földhöz hajtottam, s ráadásul még volt, hogy leszakadt váltótartó bakkal, természetesen elkopott az olajkád alja és a leeresztő csavar alja is. Lazítást követő első fordulatnál egy pici letört az olajkád aljából, szerencsére teljesen kis darab, de nem volt őszinte a mosoly az arcomon, mikor megláttam. Sajnos elfelejtettem új leeresztőcsavart rendelni, így visszament a régi, természetesen új tömítéssel, az olaj nem folyik mellette.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-01

A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj

Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-09

Volt az autón egy állítólag Ragazzon hátsódob ami iszonyat hangos volt. Legfőképp alapjáraton. Fordulaton már szép hangja volt, de ez kevésbé kárpótolt ha alapjáraton elhánytam magam tőle. Amúgyis undorító hegesztések hada volt a kipuff cső a középdobtól, így kapott egy zsír új közép + hátsó dobot az egész helyett. Hurrá, katalizátor is benne van mint kiderült a felrakás közben. Ez így már guszta!