Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-06-11

A beázás és a klíma végett kikerült a műszerfal.
Pár menetet javítani kell, vagy ha nem lehet akkor csere lesz. (3-9. Kép) összesen 5 menet rossz. Már szerelték régebben is, igaz én is, de akkor én nem szereltem ki a kereszt merevítőt, és hát ott voltak átalakított megoldások. Az egyik képen még látszik is hogy a kesztyűnek az ujja is oda lett csavarozva. :D
Na mindegy. :) Folyt kov.

 

Km óra állás: 72.490 km
Együtt megtett út: 16.990 km
Együtt töltött idő: 713 nap
Tankolt üzemanyag: 1.382,58 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,34 Ft/km
Napi átlagos futás: 25,43 km/nap
Összes költség: 213,91 Ft/ km + benzin

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-06-11

Az 'SE' küszöbök alja kapott egy festést. ( csiszolás és műanyag festék)
A jobb oldali kezifék kötél végén a gumi harmonika cserés lett.
A fényszóró mosóhoz a motor is a helyére került, bár itt még nincs vége. Maradt még két gond. A képen látható (hiányzó) relé működteti a motort, és a gond hogy ha teszek bele akármilyen gyári relét, a helyzet jelző mindig világít, gyújtás nélkül is. Ennek oka valószínűleg hogy előttem még valamit át köthettek, amit ki kell keresnem, mert a jobb első elektromos ablak is gyújtás nélkül működik. Szerintem köze lesz a két dolognak egymáshoz. A másik gondom hogy a fényszóró mosó motor nem zár el, és miután használom, kiszívja az összes vizet a tartályból. Egyébként erősen nyomja a vizet, úgy hogy kár lenne kidobni belőle. Egy ötlet már van rá. Kerestem bele rugós szelepet, ami elzárná azt a kis nyomást, és csak nagy nyomásra nyitna, de ilyen piciben nem találtam. Úgy hogy marad a 'B' terv. Ha nem jön össze akkor cserés., és végül vissza került a régi kiegyenlítő tartály.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-06-11

Első két kép : téli kerekek 195/55 r15
Utolsó 2 kép : nyári kerekek 195/50 r15

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2019-06-10

Nagyon sokat hallottam az utóbbi időben arról, hogy milyen hasznos dolog a szívósort levenni, és kitakarítani. Sokan mondták, hogy sokkal dinamikusabbnak, és füstmentesnek érzik, látják ezután az autót. Na hát akkor legyen...
Hát a képek magukért beszélnek... van ott kox rendesen..
Bár én semmilyen fajta változást nem éreztem, füst terén talán tisztább az autó, de a tudat, hogy tiszta a szívósor, megnyugtat. :D

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2019-06-10

Úgygondoltam, ha már ennyi minden belekerűlt az autóba, és hamarosan Chippeshez látogatunk, akkor hogy minden lehetséges problémaforrást kizárjunk, legalábbis igyekezzünk, kicseréltük a vezérlést, görgőket, vizpumpát.. útközben azért egy két olajcső is cserére szorult, hát ezt is megtettük.
Km: 226020

 

Első komolyabb útra indultam az autóval, miután annyi pénzt, időt és energiát fordítottam abba, hogy végre normálisan használható legyen közúton.

Fék - a 330-as tárcsa teszi a dolgát, bár nagy sebességnél kellemetlenül rázza a kormányt a kezemben Ezzel addig nem foglalkozom, ameddig az első felfüggesztés nincs rendbe téve, ugyanis a futóművesnél kiderült, hogy 1-2 gömbfej látott már szebb napokat is.

Futómű - A Novitec szett kellemes meglepetés. Féltem, hogy az elöl 20, hátul 21 mm nyomtávszélesítés problémát fog okozni, de szerencsére sehol nem ért be, se pályán, se rosszabb minőségű úton, se főúton, se kanyarodásnál, sehol. A rugózás azért távol áll a komfortostól, ez tényleg sportfutómű. Feszesen tart az úton, a kanyarba a kocsit mintha odaragasztották volna az úthoz, dobálós úton nem a legélvezetesebb, viszont az állítható futóművek után ég és föld, engem megvett. Valószínűleg még jobb lett volna a Bilstein B8 + Eibach Sportline szett, de elégedett vagyok a Novitec nyújtotta élménnyel.

Kormányzás - Nem tekergeti a kerék a kormányt a kezemben, de amit a gömbfejek, csonkállványok leművelnek, valami csoda. Csoda, hogy még nem hullott darabjaira az első felfüggesztésem :D Ez a következő heti projekt, kicsit úgy éreztem magam, mint aki extrém sportol az M3-on.

Féltengely - A legolcsóbb szir-szar GS-P féltengely teszi a dolgát, nem volt gond (kopp-kopp 1300 km-t tettem meg vele)

Extra listás felszereltség - A tempomat 90%-ban tette a dolgát, 2x kellett megállnom autópálya pihenőhelyen, hogy a féklámpa kapcsolót megpiszkáljam. A klímára szükségem van, muszáj vagyok megcsinálni, lehetetlen így közlekedni és még csak most indult be a nyár. Asszem 35 fok volt a kocsiban, az összes ablakot is lehúztam.

Azt hiszem épp ideje volt befejezni a "Parkoló tuning" stílust. Szép, felfigyelnek rá, csodálják, de használni nem lehet normálisan. Legalább is nekem nem sikerült. 2017 januárjától nem szálltam ki így az autóból, mint a hétvége után - mosolyogva.

 
>> SzervizSpeed0102 // Alfa 166 2.0 TS // 2019-06-10

Sajnos a futómű az elmúlt fél évben már vállalhatatlan állapotba került. Nyöszörgött-remegett még jó, hogy szét nem esett. Ezért elérkezett az ideje a felújításnak, vagy inkább mondhatom azt, cserének.Kicseréltük a komplett első és hátsó futóművet.

Első alsó-felső lengőkarok, illetve a hátuljában is mindent..G szemek, silentek, összes lengéscsillapító, kipufogó tartó gumibakok, olaj maximumra feltöltve. Sajnos volt probléma az alapjárattal, ugyan is hideg indításkor lefulladt és 2x 3x el kellet játszani az indítást, mire megtalálta magát. Ez is orvosolva lett. a Jövő héten megy futóműveshez, hogy tökéletes legyen minden. remélhetőleg most egy darabig csend lesz, de jelenleg, mintha teljesen új autót kaptam volna, olyan pontos és koppanás mentes az egész.
Grósz Feri csinálta tárnokon, 3. nap késő estére kész is lett az autó, és nagyon szuper minden :) Innen is köszönet neki ;)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-06-10

159 en volt, gondoltam GT nek is jól áll. És tényleg.

 
>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-06-10

Csöri mester szólt hogy csak egyik hűtőventinél az előtét ellenállás gatya, cserélni kéne. Rendeltem 2 őt, alá a gépnek és mindkettő csere.