Blog

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-16

Jobbos visszapillantó tükör ellenállás nélkül forgott, illetve mint utólag néztem ilyenkor felfele le is emelhető a kis háromszögről az egész tükör (csak a kábeleken múlik hogy le lehessen venni teljesen). Na ha más is találkozna ilyennel, akkor a tükörben lévő fogasgyűrű ugrott ki a horonyból.

1. lépés 3 imbusz csavart kiteker belül a tükör mögötti kis háromszög takaró műanyag alatt, + ott a csatit széthúz.
2. tükör szétszed: tükörlapot óvatosan kipattintani a házból. A ház alján 3 torx csavart kell kitekerni, illetve 2 csillagcsavart a tükörházon belül.
3. Satuval + egy 24-es krova fejjel a gyűrűt visszanyomtam a tengelyre. A legelegánsabb az lenne ha előtte új hornyot reszelnénk neki tűreszelővel, de én szimplán csak rányomtam, és ahol megállt a gyűrű ott a fogait kalapácsal és csavarhúzóval belevertem a tengely anyagába. :) Egyelőre bírja! Ha feladná a harcot jön az elegáns megoldás.

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-06-03

A kilincsek és a "B" oszlop díszléce matt fekete fóliát kapott.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-06-02

A hetveget az autoink alvazara forditottam, ha mar lett aknam.
Igy felmertem a tel okozta karokat.
A gt-n volt egy keves feluleti rozsda , azokat amennyire tudtam eltavolitottam. Korant festekkel 2 vastag retegben atfestettem. Hagytam 1 napot szaradni.
Vasarnapra szepen befeketedett mindenutt. Epoxyval a kritikusabb helyeket meg atfujtam, ugyanezt apa offos kocsijanal is. Majd jott a rücsi vegig az aljara. Szerintem jo lett. Parom 147-es Alfaja ujszeru, keresgetnem kellett a minimalis hibakat (2005) 2 evvel ezelottig olasz volt.
GTV-vel (1995) is ramentem aknara , az is ujszeru. GTV es a GT is kapott a kuszobokbe uregvedot is pluszban. Osszel a 147et is ki uregvedozom. Vegul lett egy csoportkep is :)

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2019-06-02

Rég írtam, nem azért mert lusta voltam hanem mert nem igazán volt semmi az 155-el. Jött ment tette a dolgát. Mióta megvan a járkálós autó kevésebbet mozgok vele.

A szezon előtt most már esedékes volt a vízhűtő cseréje, a légtelenítőt is pár hete sikerült beletörnöm. Illetve a gázpedál mellett megláttam egy kis nedvesedést, szétkaptam és egyértelmű volt hogy csak a radiátor csapnál megy el a viz. Mellesleg a csap nem is zárt rendesen eléggé rég. Ez is ki lett cserélve.

Ha már kint van a hűtő le lett fújva a hűtő alsó tartója, illetve a fém vízcső is. Meg persze a hűtő mögött, alatt ki lett takarítva minden.

 
>> Egyébmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2019-06-01

A régi tetőantenna randa volt és nagy esőnél be is ázott mellette az autó. Találtam új, gyárit.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2019-06-01

Cserélt alkatrészek: olaj ( castrol professional10w60), olajszűrő, olajleeresztő csavar + alátét, levegőszűrő, pollenszűrő, csomagtér ajtó teleszkópok, vezető felőli első kerékdob betét. Km:210925

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-06-01

Ki lett cserélve az első fék. Elaforgtól vettem Rotinger Graphite Line fúrt, mart sport féktárcsát és gyári fékbetétek. A féknyergek meg lettek drótkorongozva és meg lettek kenve kerámiával.

Féktárcsa 29.173 Ft
Fékbetét 11.411 Ft
Munkadíj 5.000 Ft

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-06-01

Szivárgott az olaj nívópálca vezetőcső aljánál. Elaforgtól vettem új tömítést. Gyári új, 60676544, ára 1.162 Ft
A régi teljesen megkeményedett és ketté is tört. Cseréje egyszerű.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-06-01

Bal első alsó lengőkar csere, az előzőn szétszakadt a gumi és megadta magát a golyóscsap. TRW-t vettem az Elaforgtól, kapott új csavarokat is.

Csavar (60689020) 2.107 Ft (2 db)
Csavar (60657242) 1.237 Ft
Csavar (60655492) 2.080 Ft
Csavar (7676542) 2.246 Ft
Lengőkar TRW 33.139 Ft
Munkadíj 10.000 Ft

Kicsit elhúzodott az idei GTV szezonkezdés.
Úgy kezdődött a dolog, hogy volt a motorháztetőn néhány hajszálrepedés. Mivel a fekete kocsin egyből világított a világos színű szórógitt nagyon bántotta a szemem.
Nem akartam javítgatni, ezért jobbnak láttam venni egy jó állapotú mocitetőt. (Aztán ebből végül egy komplett bontani való kocsi lett)
Szóval morotháztető lefest. Ha már festés, akkor pocsoljuk meg az első lökhárítót is.
Kész lett, összerak, polír és itt állunk.
Gyorsan mentem is vele egy gyors karikát a városban.
Megunhatatlan! :-)

km állás:113.408km