Blog

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-24

Fangiotól vettem egy használt pajzsot, postával volt azt hiszem 5.500 Ft. Le akartam cserélni az emblémát rajta, a harmadik passzol is rá. Elaforgtól gyári 3.448 Ft

>> Eseményolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2019-05-24

Nem tudom valaha, valakinek fog-e jelenteni akármit is ez, de voltam olyan "elvetemült", hogy az Amore blogomon kívül mióta megvan az autó vezetem a "saját kis szervizkönyvem" , egy kis extrával: az összes tankolásom a legeslő is feljegyezve részletesen ( ez a "Simply Auto" nevű androidos appban szintén vezetve, kettő kivételével (új telefonra költözéskor elveszett valahogyan😠😠😠😡) az összes tankolás blokkja is megvan :D

 
>> Szervizolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2019-05-24

-olajcsere
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-ózonos klímatisztítás
35000Ft +14000Ft (5l Motul 5w-30 8100 X-clean Fe)

(van egy minimális olajpára amit két O gyűrű közül az egyik hibája okozza, ezzel kapcsolatban június végére kaptam időpontot, mivel rendelni kell ezeket)

megkérdeztem a szerelőt, ő is megerősítette, hogy ezt a hibát leszámítva kifogástalan állapotban van az autó.

És a végére a fekete leves: egyre kevesebbet járunk haza Szabolcs megyébe... idén még csak ~3800km-t mentünk a kocsival (városban én nem kínzom, így 7ből 6napot áll az autó), illetve páromnak még nincs jogosítványa, és valljuk be ez nem egy kimondottan olyan autó amin a legjobb megtanulni vezetni.
Ezek az indokok késztetnek arra, hogy eladjuk :( :( :(
Szóval az 1 hónapos lengyelországi gyakorlat után meghirdetem..

Remélem valami olyan ember veszi meg, aki ugyanígy odafigyel majd rá mint én :/

Ami biztos, az autóhoz adom a téli szettet is majd, az 5000km-t SE futott gumikkal, a jégvédelmi ponyvát is. (Egyedül az OBD olvasót tartom meg). Illetve még a Júni 24-es héten azt a 2db O-gyűrűt kicseréltetem, így tényleg hibátlan autót adok el.
Az ár 2.350.000 Ft lesz (ez a szerelő szerint is több mint korrekt érte)

(Őszinte leszek azt érzem, életem legnagyobb hibáját követem el azzal, hogy eladom... sosem lesz ilyen gyönyörű, kényelmes, erős autóm, ami minden alkalommal mosolyt csak az arcomra, amikor vezetem. Remélem nyerek a lottón és tuti visszavásárolom :D , de ha nem akkor 5-6 év múlva visszatérhetek az Alfások közé egy szép Giuliával vagy Stelvioval(ehhez még nincs elég pénzem sajnos).

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2019-05-16

Egy 2000km-el ezelőtt elkezdtem hallani valami búgást az autó hátulja felől, ami mostanra elég hangos lett. Sejtettem hogy kerékcsapágy lesz, de mint kiderült a jobb hátsó gumiban még szálszakadás is volt, hogy ez okozta-e a csapágy halálát azt nem tudni.
Sajna mindkettő párban cserélős,
Így kapott két használt Michelin gumit hátulra, ami még egy kicsit jobb állapotú is mint az első gumik és kapott 2db SKF csapágyat hátulra.
Most már minden okés, faljuk a kilómétereket tovább. ;)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-05-24

Az ABS kockától hátrafelé az összes fém fékcső cseréje anyagában horganyzott, korrózióálló acélcsőre.

Mindeközben még ezek történtek:
- féknyergek felújítása és szinterezése,
- a hátsó kissé megviselt - szériatartozék - Eibach rugók újra cserélése (ugyanilyen Eibach rugókra),
- fékerőalosztó cseréje,
- első és hátsó gumi fékcsövek cseréje,
- jobb hátsó kerékcsapágy cseréje (ez valamiért kb. évente elpusztul).

Ami még hátra van:
- szervódob csere,
- az első fém fékcsövek cseréje (anyagában horganyzott, korrózióálló acélcsövekre).

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-23

Műanyag burkolatok, ventilátor helyzet kapcsoló panel, hátsó ajtó gumitömítés,hátsó ablak fűtés relé, Bal hátsó ajtó zár, gyári rádió antenna.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-21

Sajnos a fékfolyadékba valami kontár előttem váltó olajat öntött. Ami 'megrágta' a régi gumi alkatrészeket. Kompletten cserélve lett, meg vagy 5x át kellett mosni a rendszert...

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-05-23

Legutóbbi soproni utam alkalmával sikerült elmelegednie a Selenianak, így végképp a csere mellett döntöttem. 231 579 km-nél, 10 961 után Motul 8100 X-cess került bele. Külön kihangsúlyozzák a dobozon a magas hőtűrő képességet. Kiváncsi leszek. Újra Mahle szűrőt raktam fel és kapott most is új leeresztőcsavart.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-05-21

Ma 24 éve, 1995. május 21-én gördült ki a gyárból.

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa Spider / GTV Cup 2.0 TS // 2019-05-22

Az autó eredetileg szürke padlószőnyegű volt. Viszont valaki lefújta piros sprayel...
Az eredmény kopott, mindenféle piros árnyalatú borzalom volt.
A donorból kivettem a fekete padlót (mint kiderült elég ritka feketében) tisztítás után az került be.
A tetőkárpit szürke színű volt és teljesen levált. Elvittem kárpitoshoz, az oszloptakarókkal együtt, hogy kárpitozza újra, immár feketére, hogy passzoljon a szőnyeghez.

Beszerelés után nagyon tetszik a végeredmény. Szinte új lett a belső.

Közben egy rosso GTV hirdetésben ezt a szöveget találtam:
,,A régi vágású Alfa Romeo rajongó az tudja, hogy az igazi sportos Alfa kívül piros, belül fekete.”
Ez esetben most nagyon találó. :D