Blog

>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-09-24

Eljött a második olajcsere mióta nálam van az autó. Motul-al megvoltam elégedve,újra az került bele.

Költségek:
Motorolaj: Motul 5w30 11300 Ft
Olajszűrő: MAHU711/4x 3110 Ft
Olajleeresztő csavar: 2310 Ft
Munkadíj: 3000 Ft

Km állás: 261585 Km

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-08-30

Kopogott a felső lengőkar. Csere lemförder-re. Az alsó lengőkarnak meg elvolt repedve a hátsó szilentje. Szintén csere.

Alsó lengőkar szilent: TRW 14085 Ft
Felső lengőkar Lemförder 25000 Ft

Km állás: 259500 km

 
>> EseménySzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2018-07-18

Autópályán sikeresen bekaptam egy követ. Szélvédő csere lett belőle. Gyári Pilkington-t kapott.

Km állás: 257000km

 
>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

Az up to date kimutatásokban a narancs tételek a váratlan tételek voltak.

Turbó:

Megvettem egy hétre rá mentem autópályázni egy kicsit kipróbálni mit bír "kicsivel" a sebesség határ felett le is tiltott, ne hogy törvényt szegjek, egészen 80-ig lassultunk, kiálltam, kereskedő felhív, ki kellene olvasni a hibát. Újraindítás után check engine világított de nem volt tiltás. Viszonylag lassú tempóban felértem (már az út 75%-a megvolt, nem akartam visszafordulni).

Aztán összetörtem a lábam, bátyám levitte vidékre a kereskedőhöz az autót hogy akkor nézzenek rá, én maximum automatás kocsit tudtam volna vezetni. A turboval ügyködtek valamit, többet nem tiltott le, cserébe szirénázott. Erre DZ hívta fel a figyelmem hogy nem olyan jó jel, de még menni fog egy darabig.

Egy horvát kirándulást (1400km) kibírt és még utána is ment volna tovább, de nem akartam hogy nagyobb baja legyen. Munkahelyemhez közel találtam egy szervízt, kollégák ajánlották, még egy alfás is.

3. kerületi szervíz

Turbo középrész csere lett, és akkor már komplett vezérlést is cseréltettem. Azóta nem fütyül, alacsonyabb fokozatokban sokkal kezelhetőbb lett, pályán közlekedni nem volt semmi különös, de az egyes kettes kicsit fura volt, lehet köze volt a turbohoz.

szerk: egy posttal lejjebb már szerepel a 310 000Ft

>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

The story so far:
Up to date kimutatás

Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft

Summa 2 554 700 Ft

Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?

Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal

>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2019-01-30

A régi egyre nehezebben indított.
Egy VARTA 77Ah 780A Silver Dynamic került a helyére
279.000Km

 
>> EgyébBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-01-29

Beesett két szimbolikus "ricambi" cucc.... lesz helye.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-01-29

Rendeltem a borfestek.hu oldalról tisztító alkoholt, folyékony bőrt, színt és lakkot.
Na most a színig meg van. Úgy néz ki csak erre a részre kellett folyékony bőrt vinni a felszíni repedésekbe, talán máshova nem fog kelleni.
A szín nagyon eltér az eredetitől.
Egy színpalettán kellett választani színt, én a mustár színű cr16os rendeltem, mert ahogy néztük telefonról az passzolt hozzá. KB mikor felvittem szivaccsal a felületetre és megszáradt, kaptam egy vaj színű cr11es kódú színt.
Pontosan ugyan olyan színt nehéz eltalálni, de hogy ekkora különbség legyen arra nem számítottam.
Most újra rendelek színt, találtam is egy másik oldalt, a neve :
https://kreativpartner.hu
Ott van ami még passzolhat hozzá, de előbb körülnézek itt Győrben hogy előben láthassam, ha találok...
Innentől úgy tervezek hogy szóró pisztollyal viszem fel a színt meg a lakkot is.
Evvel a színnel 'csak' 2600at buktam, de előnye hogy a folyékony bőr mellé ez is tömíti a repedéseket kis részben.

 

Decemberbe elkezdett erőteljesen kopogni a futómű, most került sor a javításra.
A 2 felső lengőkart kellett cserélni, illetve az első stabilizátor rúd 2 belső szilentjét.
A jobb külső féltengely csukló is cserés volt, mert kezdett rotyogni kanyarodáskor.
A lengőkarokat (TRW) és a csuklót(SKF) az eualkatresz.hu ról rendeltem.
A szállítás kb 9 napot vett igénybe.
A stabszilentet (GFSK)a Bárdiba vettem.
Km óra állása: 253725 km

 
>> Tuning és extraKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2019-01-28

Mivel az autót céges autó mellett használom, ezért csak hosszabb távokat szoktam vele a leginkább megtenni, és elég sokat autópályán.
Meglepő számomra, hogy bár egy TI modellről van szó, és a piros cérnás, combtámaszos sport ülésekig, a napfénytetőig, SZINTE minden extra benne van; tempomatt nem volt.
Megvásároltam bontottan egy teljes bajuszkapcsolót, burkolattal együtt, aztán nekiestem a történetnek...
Jelzem, hogy sokkal nagyobb szívásra számítottam, ameddig mindent lebontok a kormányoszlopról, ehez képest minden tök könnyen ment.
Egyetlen baj volt csak, hogy a bajuszkapcsoló, amit vettem, szerintem egy sedánról való, ugyanis az ablakmosókar nem volt a hátsó ablaktörlőre is kialakítva. (enyém SW)
Sebaj, mondom átrakom... Szerencsére észrevettem, hogy a tempomatt kart sokkal egyszerűbb leszedni, ezért csak azt raktam át az én bajuszkapcsoló konzolomra, és kész... Összeraktam, mindent ahogy volt, aztán irány az első próbakör.
Első indításnál, hiába nyomkodtam a tempomattkart az ON állásra, semmi nem jelent meg... aztán tettem két szomorú kört és hazajöttem... Kissebb merengés és találgatás után, mondom lekapom a sarut, 2-3 percre, aztán vissza és ha semmi akkor megyünk software-shez..
Saru vissza, gyújtás, motor beindít, kétségbe esett nyomogatások sorozata, és Puff BEVILLANT :D Próbakör... És Hibátlanúl működik.
Remélem tudtam segíteni, azok számára akik esetleg hasonló beépítésen gondolkoznak... és szólok, elég csak egy Tempomatt kar.. nem kell a teljes konzol.