Blog

>> Tuning és extraGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-12-11

Nem indult az autó, nem reagált a start gombra. Sebességben meglökés után elindult. Gyanítottam, hogy az önindító lesz a ludas. Irány a szervíz, ahol egy régi vágyam is teljesült, beszereltettem az elektromosan behajtható tükröket! :) Az önindító persze nem produkálta magát a szervízben, úgyhogy nem tudtuk meg a probléma okát. Az akkumulátort feltöltöttük és azóta kb. 100 indítás történt hidegben-melegben, semmi baja. Azt hiszem ez jelenti az alfa szívet. Új füleket kapott a gép és ezért az önindító is megjavult magától. A szervizes kolléga megdicsérte az autó állapotát, ettől dagadt azért a májam. :) Tükrök, vezérlővel és belső kapcsoló 50.000Ft + átnézés és alkatrészek beszerelése 25.000Ft.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-02-02

Megkapta a kiválasztott szint + lakkot.
Már csak a gumik kellenek rá...

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-02-02

Rendeltem a másik oldalról színt, ami szintén csak telefonon passzolt, de már közelebb állt az igazsághoz.
Így hát jött az ötlet hogy ki kell akkor keverni.
Volt még az ebayes vásárlásból bőr javító készlet (3.000,-)
Akkor a most rendelt festékek (4x50 ml, 4.700,-)
+a be keveréshez a fehér, a zöld és egy kék. (1.710,-, ez már itt Győrben vettük).
A szín keverést az én ügyes asszonykám megoldotta :)
Az első keverésnél kicsit még erősebb volt, de lett rajt javítva, és másodjára kihoztuk amit csak lehetett belőle :)
A vezető oldali ülés kész, még szóró pisztollyal kap lakkot, és még hátra van az anyós oldali ülés.

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-02-01

Nem tartotta 90 fokon a mutatót a termosztát, ez zavart kicsit.
Ezért kapott az autó egy behr termosztátot, és egy kis fagyállót.
Kellett még 3db csőbilincs. A cserét a tagok leírása alapján végeztem, édesapám és öcsém segítségével. Nekünk 4,5 órába telet a művelet. Turbó csővet,és akumlátor tálcát
kivettük, jobb hozzáférés végett. A hűtő jobb felső sarkán , és a motorblokk vezérlés oldalán a tűzfal felé vann légtelenitési pont.158900km
2019 02 01

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2019-02-01

A generátor szabadonfutójának már egy ideje furcsa hangja volt, nem túl hangosan de bizonyos fordulatszám tartományban búgó hangot adott. Csöri tanácsára beszereztem egy jó állapotú generátort a tatai bontóból,és mivel az elmúlt hetekben kétszer is dobott P0091-P0092 hibakódot az autó, megkértem csörit hogy derítse ki a hiba okát.
Ezeket a hibakódokat az üzemanyag rendszeren belül több dolog is okozhatja, első körben az injektorok bevizsgálásával kezdtük. Szerencsére a mért értékek megfelelőek voltak és "csak" újra kódolták a kopás mértékéhez. Az autónak Így kevésbé kopogós hangja lett de lehet csak placebó hatás. Csöri tesztelte a kocsit,próbálta előidézni a hibát de nála a teszt során minden érték megfelelő volt. Abban maradtunk hogyha ismét előjön a hiba,akkor a nagynyomású szivattyú bevizsgálása a következő.

 
>> SzervizCrocO // Alfa 156 2.0 JTS SW Exkluzív // 2019-02-01

Januárban volt szerencsém újra látni az Alfát a szerelőnel szegényke igencsak ki könyökölt a motorja. Na jó ez egy enyhe túlzás de nincs fényes álapotban a képen látható balról jobbra a harmadik henger bal felső része teljesen eltünt a henger falán erős be marodás... Szatmári Úr ma hívott fel és közölte a jó hirt a motor javítható a pontos költségeket kesőbb megtudom. De azonban talált még pár dolgot amit jövő héten hétfőn meg mutat majd nekem. Akkor majd vissza térek és folytatom. Minden jót és baleset mentest mindenkinek!

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696

Szépen lassan gyűlnek az alkatrészek, első körben a fék-futómű páros lesz összerakva. A fékrendszeren nem lesz sok extra cucc, amiket vettem hozzá:
1 db főfékhenger, nagyobb dugattyúátmérővel
4 db gumifékcső (fémből akartam, de olyan árakat mondtak, hogy letettem róla)
2 garnitúra Textar betét
1 pár hátsó Textar féktárcsa
1 teljes hátsó féknyereg felújítókészlet
A futómű a hátsó tengelyen be lett építve, viszont azzal a problémával szembesültem, hogy a hosszlengőkar illetve szilentje megadták magukat, a lengőkar csupa rozsda, nincs kedvem átélni azt, amit mások, hogy menet közben eltörik, ezt is cserélni fogom.
A féknyergeket elvittem szemcseszórásra, majd megkapták a Candy Blood Red színt, a Textar tárcsák pedig 3 réteg hőállót kaptak, hogy majd azokon a részeken, ahol nem érintkezik a betéttel ne rozsdásodjon fél év után (bár a fene tudja mennyit fog kibírni).

 
>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2019-01-14

Újabb 2 év.
Műszaki előtt cserélni kellett a két kézifék kötelet, mert be volt rohadva. Ezen kívül minden OK.

km állás: 202.350km

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2019-01-31

Folytatódik a karbantartás project.
Kicseréltük a benzinszivattyút, mert nem tett neki jót a több mint 1éves állás. Ugyanez volt a termosztáttal is. Szintén cserélve lett.
Végre van fűtés az autóban és hangtalanul ér el a motorba a benzin :-)

Km állás: 184.710km