Blog

>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-01-26

2 Magneti Marelli beugrott, ennél olaszabbat nem találtam. Valszeg gyárit cseréltem le.

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-09-14

Eljött az idő, és a pénz is összegyűlni látszott a kuplungprobléma orvoslásához.
Megmaradt előző Alfám téli kerekeit eladtam, az új Alfámhoz kapott télit szintén eladtam, régről megmaradt Remus sportkipufogó dobot eladtam, és a megtakarításomat is beledobtam a kuplungba, de a legalább megvan ez is. És akkor a története, hisz ez sem ment olyan simán mint azt gondolná az ember.
Nagyon hasznos információt kaptam az alfadepótól, miszerint a 159es Alfa 2.4es motorjába, ugyanaz a kuplung való mint a 156 2.4 be. Volt is nekik egy olyan szettjük ami nagyon jó állapotban volt, szerintük, és a mesterem szerint is, nem lehetett több 60ezer kmnél benne.
-Szerkezet, tárcsa, lendkerék (Valeo) 110000ft
-Kinyomócsapágy, természetesen újat kapott. 25000
Előálltunk az ötlettel, hogy ha már a kezünkben az árú, akkor irány Stefan Zorst műhely, és nyomjunk rá egy kevlárt. Így is lett:
-Kevlározás, szerkezet megerősítése, lendkerék felköszörűlése 45000
ÁÁÁÁh.. még nincs vége. Lekerült a váltó, motor fel, bölcső le. És a feketeleves... Bölcső szétrohadva.. Nyomás...
Unix, Bárdi, Alba, Zsu, és még vagy 100... Semmi
Márkaszerviz, Alfa Fiat Lancia, Olasz autós szerviz..... Semmi
Alfadepó, Olasz autó bontó, Alfa bontó Gyál (Átbasztak)....1.9 Bölcsője NEM JÓ a 2.4 Hez, csak befaragással, meg kókányolással, meg gyengítve a szerkezetet, rakható fel.
Jófogáson, egy több hónapja felrakott bontásra ítélt 2.4est találtam, kétségbeesésem közepette felhívtam, és láss csodát, megvolt.. szép, rozsdamentes állapotban. Elmentem, lekaptuk, hazahoztam, dörzsi, festés, alvázvédő, elvittem a mesterhez, felraktuk, és patika. 25.000 ft
Szerelés közben, kiszúrta a mester, szerelés közben, hogy az egyik Turbócső lyukas. Kapott egy alsó és felső turbócsövet. 23.000 ft
És persze eljött lassan az újabb Olajcsere periódus is.
Ugyanazt a kombinációt kapta meg, mint legutóbb:
-Motul 8100 x-clean
-Maradák Xado adalék, (nem raktam bele csak a felét előzőleg)
-Mann szűrők.
Összegezve az egész műveletet:
-Kuplung szett kevlározva, megerősítve (Valeo, Zorst tuning)
-Motortartóbölcső (bontott)
-Turbócsövek (bontott)
-Olajcsere
Km állás: 217914 (olajcserénél feljegyezve)

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-08-14

Úgy döntöttem, hogy megindulok Görögországnak nyaralni, zörgő lendkerékkel, aztán ha meg kell állni akkor megállunk.
Kicsit felelőtlen húzás volt a részemről, viszont miután a mesterrel konzultálva is a legolcsóbb megoldás is 400 ezer Mátyásba kerűlt volna, így aztán, inkább a betervezett nyaralás, hisz az asszony a legfontosabb, (legalábbis ezt kell mondani),(VICC)
Csak, hogy bátorítsanak az égiek, összefutottam egy alfás cartársal, aki azt mondta, hogy ő is járt ebben a cipőben, és ő úgy volt vele, hogy hadd szóljon az a lendkerék, ha szétesik akkor összeszedi... Aztán közel 30 ezer km-t rakott a kocsiba, ameddig rászánta magát a cserére. Hát akkor nyomás Görögország :D
Pénz szűkében az autó kapott gyorsan egy kis csomagot:
-2db Pirelli nyárigumit, mivel kicsit régiek és félrekopottak voltak már
-4db fékbetétet (Valeo)
A km állásom ekkor kb. 212000 volt.
Ja és gyorsan elszaladtam még egy fóliáshoz és az ablakokat lefóliáztattam. Kaptam műbizonylatot is a felrakásról.

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-06-30

Na és hát, hogy ne legyek kivétel a mai autós világ egyik jól megtapasztalt megbízható szerelő keresésben, az én autómból is kispórolt a szerelő valami alátéteket a lengéscsillapító cserénél, kb. 1 hónapra rá az új lengéscsillapító szétnyomta/lapította a torony szilenteket. A szerelő válasza az volt, hogy nem mondtam neki, hogy cseréljük ki azokat is. (Na szia)
Akkor, hogy ne legyen ennyi elég, előjött az a probléma amitől a vásárláskor sajnos tartottam, éspedig a Lendkerék.
Ezzel a problémával foglalkozva rátaláltam, Bognár Zoli mesterre :) aki volt szives segíteni a problémáimon. Azóta is csak a Zoli.
-Toronyszilent csere
-Egr szelep szakszerű offolása
-Féltengelyek felújítása
Mindezek azért kerültek orvoslásra, mivel a kuplungozás sokkal drágább volt, és gondoltam azt majd egy kis gyűjtögetés után orvosoljuk.

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-05-14

Na és akkor az első olyan szerviz ami a futóművet érintette.
Majálisi előkészületek alkalmával megpakoltuk az autót mindenféle dobozos és üveges földi jóval, és persze sok zöldséggel, aztán irány a szabad ég alja. minden kis domb, gödör, hullám ami az úttesten volt, rásegített az autó kerékig való megsüllyedéséhez.
Kisebb állapotfelmérés után észrevettem, hogy rugótányérok szépen kivannak rohadva. Első szabad időponton, el is ment az autó szervizbe, ahol kapott két db lengéscsillapítót, és rugókat:
- 2 db lengéscsillapító (Sachs)
- 2 db rugó

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-04-14

Sok vélemény, és fórum böngészgetés után, rászántam magam a Motulnak az olajára, valamint egy jó barátom rábeszélt a sport adalék használatára.
Így Április első legderűsebb hétvégéjén neki is estem az olajcserének. (207947km)
-Motul x-clean 5w40
-XADO Atomic Metal Conditioner
-Szűrők (Mann)

 
>> SzervizKym187 // Alfa 156 2.4 20v Sportwagon // 2018-02-14

2018. Februárjában találtam rá Kymi-re. Rögtön megtetszett, elmentem kipróbáltam, majd másnap el is hoztam. Tudom, hogy hihetetlennek hangzik, de tényleg egy idősödő (55+) házaspártól vásároltam, 201000 km-el. Az autó a Budaörsi olasz autós szervizben volt szervizelve az elmúlt 5 évben, (pár számla még megvan). Eredetvizsgán kiderült hogy az elmúlt 5 évben, amióta a házaspár tulajdonában volt, 34.000 kmt futott, mondjuk hogy vásárlós kocsi volt :)
Vásárláskor rögtön, kapott egy kis csomagot, persze csak a legfontosabbakat hírtelen:
-Olajcsere, és a vele járó szűrők cseréje (Selenia, mann-filter)
-Vezérlés, és a hozzátartozó görgők és vízpumpa csere (Contitech)
-Termosztát.(SKF)

 
>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2019-01-26

Eljött az ideje.
BEHR került be ismét.

279.000 Km

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-01-26

Egy hosszú és idefesítő problémára került végre pont.Mióta bejöttek a hidegek a reggeli első indításkor volt egy fémes csikorgó hang a szílyak felöl.5 fok körül pár perc után elhallgatott.Minuszokban viszont csak csendesedett.A szílyakat és görgőijet kizártam.Szettben cseréltem mindkettőt a nyáron.A motortérben hallgatózva a klímakompresszortol hallottam.Viszont zavart,hogy ha ment a klíma ha nem a hang meg volt.December közepén elkezdtem keresni egy szerelőt aki megmondja 100%ra,hogy tényleg a kompresszor a ludas.Január elején a szolnoki fiat szervíznél kötöttem ki.Behívtak a műhelybe,mert Józsi bácsi szerint ilyen szép hangú autó ritkán jár náluk😃.Én csak kicsaltam belőle a hangot.Ekkor lefujták a mágneskuplungot zsírsprayvel és rögtön csend lett .A bűnös meg van.Ők nem tudnak külön kuplungot rendelni.Tanácsukra kerestem egy klímást aki javít is.Így kötöttem ki szentesen a gumiabroncs kft-nél.Nagyon normálisak ők is.Rendeltek a kompresszorhoz szílytárcsát,és egyeztettünk időpontot a javításra.Eljött a nagy nap.Levették a szílytárcsát.Mit ad isten,az új köszönő viszonyba sincs vele.Viszont a szerelő szerint a réginek sincs semmi baja.Gyönyörűen fut a csapágya.Némi rábeszélés jött.Ha már le van véve cseréljünk csapágyat.A gyári bele volt pontozva,de ki tudták szedni.Az újat meg beragasztották.Közbe egy feltöltést is mefejtettek.Olaj 10 gramm helyett 2.Gáz 650 helyett 230.Másnap reggel kíváncsian indítottam.Csend van.Semmi cincogás visítás.Happy van.A 4000 forintos csapágyhoz képest elég húzós lett a végösszeg.De nem bánom.90k kilómétert mentem eddig az autóval.És ez volt az első nem szervíz jellegű javítás.Megfogalmazódott bennem a generátorcsere is.A következő szílycserével ledobom valószínű.Alfi kenyérkereseő.Az a leg drágább ha az udvaron áll.

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-01-26

Kezdődik! ;)
Szép lassan kezdődik a rendbetétel. Ma voltam Zotyó bátyónál, hogy jobban átnézzük a vasat és felkerüljenek a szép új (egy szezonos) téli gumijaim. Sajna nem úgy haladtunk ahogy terveztük, mert a hátsó fékbetéteket cserélni kellett, annyira rosszak voltak. Az elsők jók. Tárcsák még jók. Gummák fent és a hibás info centert is kicseréltük egy jó bontottra.
Legközelebb folyt.köv. az átnézés, gépre dugás, vezérlés, olaj stb.

129.120 km