Blog

>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2018-03-14

Talán egyik legnagyobb hibája az autómnak mindig is az volt, hogy egy kulccsal rendelkezett amikor vásároltam (de hát "valamiből engedni kellett")
Vásárlás előtt az autó svájci forgalmijából kiderült az előző tulaj neve (akit végül Google+-on találtam meg) hosszas beszélgetés után kiderült, hogy amikor eladták kettőstömegű lendkerék gonddal küzdött az autó, de már nem akartak bajlódni vele, mivel egy újabb Giulietta volt a kiszemelt(elvileg mai napig azt hajtják ).
Szóval eladták, de mivel Lizinges autó volt, az egyik kulcsa a lizing cégnél volt, amit a lejárat után nem is kerestek mondván "minek az eddig sem kellett" (utólag is köszi...!)
Miután megvásároltam az autót, az illető aki behozta az országba bemutatott egy Vértesszőlősi (Tatabánya) autokulcs másolással foglalkozo emberkének aki majd másol nekem csak vigyek egy használt kulcsot...


Visszatérve a kulcsra, az első probálkozásom Budapesten a kerepesi úton a stadionokkal szemben lévő kulcsmásolo volt aki azt ígérte 25E Ft-ért másol nekem és semmit sem kell vinnem... odamentem kb egy óra alatt másoltak egy immo chipet (ami akkor és ott inditott) ... hazaérve ez olyan 15-20behelyezésből egyszer fogadta el...
Nah ezt megelégeltem, egyik cartárstól vettem egy "bontott kulcsot" 20E Ft-ért...emellé rendeltem egy kulcskést is (4500Ft)

Hajdu Bihar megyében minden kucsmásoló elhajtott, hallani sem akartak a kulcs "toll részének" másolásárol se (pedig azt is én vittem...)
Végül Nyíregyházán egy "bátor harcos" azt mondta: "sima ügy 100ilyet csináltam már" (jah nem...)
Kb a müvelet 2.percében rájött, hogy neki ekkora marója nincs is (2-es kell !!!) Így volt egy negyedig mart kulcskésem hurrá...

Amint hazaértem a fél év külföldi munkából elővettem a kicsikém ismét és nekiveselkedtünk a kulcs témának...

2018.03.13.
Elmentem Tatabányára, a srác profinak tűnt, de eléggé elhavazottnak is
Megbeszéltük mi kell, azt mondta "sima ügy"
10:45kor érkeztem...
Átadtam a kulcsokat és elkezdett a laptopjával valamit állítgatni..immo chip készítés...tanítás nagy mosoly (gondoltam ezazz sima ügy) kimegyünk...próba régi barát üzenete fogadott " Electronic key not recognized" fasza...
Jött a laptop a kocsiba, OBD-re rádug, 15percig olvasott...másolt valamit lehúzta..bementünk..ujabb chip ielötanitás, kimegyünk és semmi :D hihetetlen....
Közben persze érkeztek már kuncsaftok is...(mitsubishi asx 2014, opel zafira A, suzuki swift, mercedes Sosztály 2016, hyundai piccanto) mindegyiknek max 3-4perc volt a másolás...én persze ott álltam...a 4.proba után jött a videokonferencia két sik autokulcs másolással foglalkozo illetővel (Pápa, Kiskunhalas)
Jöttek az ötletek...már az5.feleslegesen tanitott chipet dobta ki a kukába, és az Ő türelme is fogyott...
Kiszerelte a "body computert" bevitte laptopra rá és semmi :D nagy telefonálgatások...jött egy csávó hozott egy böröndben egy állitolag 10millás kábelt egy laptoppal...rádugták nagy öröm tanitják az új chipet...kimegnk body computer visszaszerel próba és semmi :D ekkor már 3órája álltam ott
Jött a telefonálás a tatabányai Rieglernek (onnan vettem anno én is) vagyis a szerviznek, hogy egy szüz chipel odagurulok és tanitsák már be gyári géppel...erre rá is bólintottak, de szerencsére nem volt rá szükség

A4.órában fogalmam sincs milyen megoldással de sikerült a másolás végre, problémamentesen indít végre (persze a nagy videokonferencián kérdezték hogyan is jött össze, de csak annyit mondott a "Mester": "majd az esti blogból megtudjátok"

Mint kiderült a kocsi faceliftes mivolta nehezitette meg nagyon a dolgot, mivel a másolo programok is 2009ig ismerik a 159-eket

Végül a mocskos anyagiak:
-25000 első undoritó szinte dosem működő pótkulcs
-20000 bontott kulcs
-4500 kulcskés
-22000 újabb, már müködő pót kulcs
(És rövidesen kap még majd egy vagy két új kulcsházat is 10E/db ért)
És még sok-sok km...és 4,5óra állás Tatabányán
Igen...már nem sokkal drágábban caináltathattam volna gyárit is..tudom... de sosem gondoltam volna, hogy ekkora szívás lesz
Nem bántam neg, végre ez is meg van ;) ennél nagyobb problémám sose legyen vele ;)

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2018-03-14

bontott fékrásegítő 15 000ft
első féktárcsa MIKODA 28 000ft
betétek BREMBO 6 000ft
km: 232 000

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2017-08-14

EXIDE Premium EA770 77Ah

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde 1.750Tbi // 2018-03-14

Felniket felújítottuk, ráfért szegényre.
Volt bőven réteg rajt. Lugos fürdőt vettek és egy FIAT szint kaptak.
Tegnap megjöttek a gumik is. Ma már fel is kerültek az autóra.

 

A mai nappal kezdetét veszi a 2018-as szezon. Akkumulátor be, kulcs elfordít, pöcc-röff. Mintha csak 1 éjszakát aludt volna. Első utam az autómosóba vezetett, hogy megszabaduljak a tetemes portól. Ez volt az utolsó tele félig nyitott kocsibeállóban. Lassacskán elkészül a garázs, ahol mindig tisztán fogja várni, hogy mehessünk valahová. :-D

Km állás: 106.590km
A tavalyi évben megtett km: 2990km

 

Ma megjöttek a gumik. Még nem használtan ezt a tipust.
De majd most!

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2018-03-10

December óta nem mentem az autóval és ma amikor el akartam indulni, akkor derült ki, hogy az akku teljesen lemerült. Ahogy mondani szokták, "Se kép, se hang". Mivel semmi értelme nem volt erőlködni ezért inkább kivettem és feltöltöttem. Visszarakás után szépen indult a motor. Mivel eddig nem volt ilyen gond, így nincs kizárva, hogy az akkumulátor kezd elfáradni. A mostanit 2009. január 07-én vettem, így lehet lassan el kell majd a gondolkoznom a cseréjén. Akkumulátorban azért a Bosch nem annyira rossz.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-03-12

Nekiáltam befejezni a hátsó fékmunkahengerek felújítását. Nagyon jó sikerült. Átmostam az olajat is. Összes gumi cserélve dugattyúk is.
A hátsó dobom kezd rozsdásodni elég csúnyán nézett ki, így le rozsdamaróztam aztán kapott hőálló ezüst festéket. Nem olyan mint ha gyári új lenne, de sokkal jobb mintha hagytam volna.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-03-11

Ismét Tatáról rendeltem egy kis apróságokat, amik még hiányoztak.
Sárvédőkröl a Ti embléma, 5500Ft/db
Első ajtókárpit csavar takaró kupak bal-jobb, 1100Ft/db

 

Eladta a Pókot, aki tőlem megvette. Kb két hete megkeresett az új tulaj.
Mától a Pók története Fornitore cartárs oldalán folytatódik...