Blog

>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2018-03-05

A légzsák takaró az utas oldalon a műszerfalon le volt esve, mert a patentok tönkre mentek. Patent vásárlás és csere után kicsit ugyan eláll még de legalább a helyén van.
A csomagtér ajtón semmilyen lámpa nem világított, a hiba az átvezető kábelban volt, forrasztással és szigeteléssel ez is kijavítva.

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-03-04

Tegnap végre sikerült hozzájutnom egy szép szetthez. Heggesztve nem volt se görgőzve. mind a négy nagyon szép futású. Vár még rájuk egy alapos takarítás mert iszonyat fékporosak de ezt már csak jó időben állok neki megcsinálni. Most már jöhetne a jó idő!

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-03-02

Sajnos a generátorom egyik napról a másikra, minden visszajelzés nélkül megadta magát. Szerencsére épp "szervizidő" volt, úgyhogy a szokásos olajcsere mellé beiktattuk a generátor cseréjét is.

 
>> EseményOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-03-01

Végre van egy kis időm leülni és csokorba gyűjteni a gondolataimat Skyfall kapcsán. Az utóbbi 3 napon minden este kint voltam nél, tüzetesen átnéztük Skyfallt, aminek a vége egy majdnem félmilliós összeg lett. Az van, hogy a klímahűtő az olyan mint egy harmónika, a váltó ugye még mindig csúszik négyesben, az első alsó lengőkarok szilentjei úgy el vannak öregedve, hogy darabokban jönnek ki, az alváz lassan rohadásnak fog indulni, úgyhogy le kell fújni védővel, illetve a turbó már kulturált olajeresztéssel jelzi, hogy hamarosan ő is kérne egy szervízt. Számlagosan tehát:
Klímahűtő:30.000
Váltó:250.000
Alvázvédés:80.000
Lengőkarok:80.000
Turbó:120.000
Hát ez az év sem lesz olcsó, de legalább már tudjuk, hogy ezen kívűl már valószínüleg minden OK. Ki lett ma cserélve az olaj is, ami csak azért volt érdekes, mert kb 2 liter jött csak ki a motorból. Nem kaptam szívgörcsöt,áááá. De legalább már az rendben van. Nos, akkor ezennel elstartol a rendbehozás projekt. Go!

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-28

Az előző blogposztom napján kértem időpontot a rendszám pótlásához. Február 27-re kaptam. Alig több mint két hét, mi az nekem?

Aznap délután megjelentem, ahogy illik (előtte kaja, hogy ne haljak éhen és vittem könyvet is...), majd annak rendje s módja szerint le is pattantam az okmányirodáról. Kipakoltam a gyűrött és kicsipkézett rendszámot az asztalra. Az ügyintéző nézegeti, aztán elkezdi verni a billentyűzetet. Mondja, mennyi pénz. Mondom, oké. Mondja, hogy kell a forgalmi. Mondom, oké. Eddig éppen úgy zajlott, ahogy a kormanyablak.hu írta. Akkor kezdtem kicsit tikkelni, amikor a banyesz elkezdett cöccögni, és forgatta még egy kicsit a forgalmit. Aztán a rendszámot. Aztán a forgalmit...
- De hát ez egy EU-s rendszám.
- Valóban. (Jó megfigyelőnek tetszik lenni.)
- Akkor ezt így nem lehet.
- De...
- Kell hozzá a regisztrációs matrica száma is.
- Gyalog jöttem, 10 perc séta.
- Akkor jöjjön vissza holnap, jó? Elég lefényképezni.
- De a kormanyablak.hu azt írja...
- Igen, tudjuk, de az nem úgy van.

Másnap visszamentem, a banyesz rögtön fogadott, és pikkpakk feladta az igénylést. Ha már ott voltam, kértem új regisztrációs matricát is, mert finoman szólva megviselte a régit a két korábbi szélvédőcsere.

Mivel Magyarországon élünk, két hét átfutást ígért a rendszámra és a matricára is. Biztos kódexfestők csinálják őket mikronos ecsettel. De legalább papírom van róla, hogy pótlódnak, szóval a közeg már nem zaklathat érte.

12300 forint a rendszám pótlása, 1550 a matrica.

Ja, két hét alatt azt is ki kéne nyomoznom, hogy mivel lehet nyom nélkül eltűntetni a régi matricát a szélvédőről. Egyelőre úgy tűnik, egészben nem jön le...

 
>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2018-03-01

Túl vagyunk a tető és az ajtók fényezésen. Már rég óta tetszett a fekete tető így a tukrokkel megegyezően lakk fekete lett. Az autó jobb oldali ajtajai tele voltak hibákkal , lakk sérüléssel így tavaly tavasszal lefenyeztettem. Ez olyan jól sikerült ,hogy a szín elütött és pár hónap múlva elkezdett lepattogzani.mivel már nem akartam azzal a tényezővel megcsináltatni kerestem egy hozzáèrtőt. Így találtam rá Mándi Ferencre. Egy cartars GT-jen végzett munkáját látva tudtam hogy jó kezekben lesz nála az autó. Végül tető plusz két ajtó és ködölès lett a vége . A képek magukért beszélnek.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-01

A csatornafedél okozta sérülés ismét helyre lett állítva, természetesen Vittorio által. Fizetett az illetékes, így ez a gond megoldódott. A beszerzett új emblémák is felszerelésre kerültek. Megnézettem a bal első ülés fűtését is, mert az nem működött, szerencsére csak kontakthiba volt. Valamint nagyon régóta játszotta a lámpamosó azt, hogy spriccelés után nem ment vissza a helyére. Ez anyira nagy problémát okozott, hogy ennek köszönhetően az ablakmosó víz elfolyt szépen lassan. Ebben a trutyi időben ez meg annyira nem szerencsés, úgyhogy ez is javításra került egy kis izé (nem tudom a nevét, ez osztja ketté a tartályból jövő folyadékot) cseréjével. Most már jól üzemel.

>> SzervizDempsey and Makepeace // Alfa 156 2.0 JTS // 2018-03-01

Olaj csere.

 
>> EseményMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-02-27

Befagyott a technika az éjjeli hidegben, a kézifék durván fogta a bal hátsó kereket, valószínűleg a havon alig forgott. A fékkaron érezhetően laza is volt a bowden az első néhány centin. Ez elő is idézett néhány sárga jelzést (VDC,ASR,Hillholder). Teremgarázsban végülis kiolvadt másnap, de ezt meg kell csinálni a nyáron

 

A bal oldali tengely is átesett egy kisebb beavatkozáson, a tengely átmérője szinte teljes hosszában le lett szedve 25 mm-re. Most már gyári átmérője van, remélem elfér mindenhol. Legnagyobb gond azzal volt, hogy a külső csukló porfogója kb 2 méter után elrepedt, mert kanyarban a tengely hozzáért a lengéscsillapító villához, remélem ennek vége.

A beszerelés sem ment zökkenőmentesen. Sikerült 2-ből 2x rossz gumiharangot rendelni. 1x 57 mm nagyobb átmérővel, másodszor 92 mm-vel sikerült megrendelni. Nekem 87 mm a csukló külső átmérője, így elballagtam a közeli boltba és vettem univerzálisat, majd azt ráhúztam. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy javító készletet vettem, ami tartalmazott 1 adag zsírt, 2 bilincset, 1 külső csukló biztosító-gyűrűt, illetve 1 vadi új anyát is. Az anyának kimondottan örülök, mivel tavaly a drága "műhely" azután, hogy kifizettem nekik negyed millát nem voltak képesek rátenni a féltengelyek végére 1-1 új anyát sem. Jelenleg alig van hely a villa és a féltengely közt, mikor teljesen balra fordítom a kereket. Nem tudom elképzelni eddig mit csinált ott a tengely, mikor átmérőben 5 mm-vel vastagabb volt. Viszont így már tudom, miért tépte le az előző gumiharangot kb 3 méter alatt még tavaly júliusban.