Blog

>> EgyébMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-07-30

Már benne járunk a júliusban rendesen, az autó az elmúlt hónapokban gyakorlatilag állt, az "egészségügyi" járatásokat leszámítva, és nem értettem, hogy miért olyan koszos a blokk oldala/alja, hiszen ebből az autóból eddig soha egyetlen csepp olaj sem folyt, de aztán rájöttem/tünk: az egyik üzemanyagcső repedt el és az lett cserés így 232ezernél..:) soha nagyobb gondot..

 

Az autó kulcsa már elég viseletes volt, úgyhogy megérett a kulcsház a cserére. Ebay-ről rendeltem a házat, az Alfa emblémát rá pedig a Trencsikéktől. Így egymás mellé rakva az újat meg a régit, elég nagy a különbség.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-22

Ennyi. Passz hogy mitől. Foglalkozni kellett vele. Nincs kaszni rázó remegés reggel akkor se, ha nem fűtöm elő a vizét.
A hűtővíz csövek viszont kemények voltak megint kicsit, visszavittem hengerfej csavar utánhúzásra. Mondta is a srác, hogy ezt ne hanyagoljuk el, csináljuk meg. Kicsit sokáig halogattam, de ez is rendben, jelenség megszűnt.

Dolgaim végeztével aztán elvittem ápolgatni kicsit, alaposan lemostam a mosóban. Alul, a küszöböknél, kerékdoboknál. Megérdemli, jó kis autó.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-02-22

Elkövetkezett,hogy az elejét is rendbe rakjuk.
Nagy meglepetésre a felső lengőkarok tökéletesek voltak, azokat nem kellett kicserélni.

Cserélve lett:

Alsó lengőkar ( jobb-bal )
Kormányösszekötő ( Jobb-bal ) -Ruville-
Stabilizátor pálcák ( Jobb-bal ) -Ruville-
Lengéscsillapítók ( Jobb-bal ) -TRW-
Ültető rugók elöl, hátul. -Eibach
Első nekifutásra hátul nagyon beült, így ki lett cserélve másik ültető rugóra, így most patika a magassága.

Axiál csuklót is vettem ,de az nem stimmelt sajnos, így az maradt a régi ,bár nem volt rossz állapotú.

Jobb külső gumiharang is cserélve lett.

1porlasztóm nagyon elkezdett kifújni, aztán rájöttünk ,hogy a másik is. A harmadiknál volt lerakódás, így azt is kivettük, felmartuk ,és kicseréltük, biztos ami biztos alapon.

Sajnos még mindig kopog, így stabilizátor rúd szilent cserére szorul , nagyon örülünk mondanom sem kell.

Ofkorsz' nem ment minden flottul, nem mostanában lehetett szétszedve az eleje.
9-22-ig tartott a történet.
Köszönet ismét Bognár Zolinak!

-Helló következő tulaj (egyszer biztos lesz) minden zsírozva lett összerakva, nagyon szívesen! :D

243.800km-nél történtek a cserék.
Alakul a verda :)

Vagy 5 centit földhöz lett vágva, iszonyat sokat dobott rajta, tiszta sport autós kinézete lett. Imádom.

 

Nagyszervíz: bal első, alsó és felső lengőkarok (lemförder)
10e km után olajcsere (Selenia WRPE) olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő.
Első fékbetétek és tárcsák cserélve (brembo)
Folyadékszintek ellenőrizve.
Km:238.800

 

Kicseréltem az elfáradt gázrugókat a motorháztetőn, illetve a csomagtartóajtón is. Elég volt a pálcából, illetve abból is, hogy attól függően épp milyen kedve van a kocsinak vagy nyitva marad a csomagtartóajtó vagy nem. Mivel a kapcsolatunk a kis döggel elég necces, nem kapott gyári teleszkópokat, hanem Magnetti Marelli gyártmány (bár nem tudom az milyet csomagol).

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-21

Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.

Hibátlan, összesen 85.000 km-t futott injektorokat tudtam szerezni vizsgálati jegyzőkönyvvel. Nem volt baj a jelenlegiekkel sem, de kihagyhatatlan volt az ajánlat.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-20

Megjött a távirányító.
Jobb, mint gondoltam, még az ablakot és a csomagtérzárat is tudja irányítani.
Már csak ki kell bogozni, hogy hová lehetne bekötni.
Aztán lehet, hogy nem lesz belőle semmi. Minden esetre a lehetőség adott.

 

Ma meghozta a postás a rendelt műanyag fogaskereket.
Az első kép az eredeti, szerintem ez pont olyan. 66 mm az átmérője és ahogy számolom a fogszám is stimmel.