Blog

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-09-05

Két hete kigyulladt a felkiáltójel. Az nem jó hír. Nem is volt még ilyen. És éreztem is, hogy nem az iagzi a fék. De aztán még félelmetesebbet csinált: időnként bekapcsolt az ABS és nem tudtam fékezni...
Amint lehetett, szervízbe vonultunk.
A bal hátsó volt szétmenve, folyt a fékolaj, szét votl rohadva a munkahenger, betét kampó. Hamar megcsináltak mindent amit kell. rég éreztem ilyen jónak a lassító hatást. Szuper.

>> Autóápolásremete // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2012-12-20

Fél évig használtam fellelési állapotában (kivéve egy két azonnali javítást - pld soha nem mentek vele annyit egyben, hogy kiderüljön, rég rossz a hőgomba). Úgy is elvitt mindenhova, még külföldre is, csak már nagyon szerette a HPX-et, meg a benyát is. Később került mellé egy donor és elkezdődött az újjávarázsolás, Ebben elévülhetelen érdemei vannak édesapámnak, aki gépészmérnökként látott már ezt-azt. Először felújítottuk a motort főtengelytől hüvely/dugókig (most van benne úgy 8000km). Utána jött bele egy izosztatikus rudazat egy másik váltóval és sperrdiffivel, de ez az autentikusság jegyében visszacsrélődik majd egy '85-ös GTV izosztatikus rudazatú váltójára. Finomítottunk még ezt azt (az autó '83-as, épp az utolsó módosítások előtti kiadás, azokat tettük bele, pld, bowdenes gázt). A duplakarbik hangolása valami titkos páholyba való beavatást feltételező sötét mágia lehet, mert itthon nem igazán értenek hozzá - ez ellen úgy tettem, hogy a magyar vámhatósággal csatasíkra ereszkedve ámerikából vásároltam egy karburátor beállító szerkezetet, ami négy karbiig jó. Ámen. Még mielőtt a külcsínynek nekiláttam volna, gyorsan átkárpitoztattam a belteret; egy nagyon jó barátom édesapja ajándékba készített nekem bele két pácolt dió könyöktámaszt is :-) csodájára jár mindenki. Idén indult meg a restaurálási folyamat a kasztnit illetően jó kis előre nem látható akadályokkal - nem lesz rövid és egyszerű a történet az már most látszik. A kocsit több autóból rakták össze egykoron - szerencsére nem volt kiflibe hajtva; a váz és a futó geometriája teljesen jó. Nem úgy az illesztések, valamint bár sehol nem volt érdemben átrozsdálva, az előző felújítást végző "nagymester" rákent vagy tíz kiló gittet a kocsira. És ez most nem vicc! A lakatolásnál horrorisztikus, néhol centi és afölötti vastag (!) vakolatok kerültek elő az amúgy makulátlan lemezeken - borzasztó, szerintem kőműves csinálta. Természetesen egy festőműhely sem vállalta. Homokszórás nem jöhetett szóba, mivel a változó vastagságú gitt miatt félő volt, hogy kilukad a lemez, a poliésztergolyós megoldás meg nem viszi a gittet... már kezdtem beleőszülni a dologba, amikor apám kiatlálta (magtalálta) a tutit: több száz bar-os vizes kezelés - abszolut hájtek, csak nem lesz óccsó. Mindegy, csak menjen a dolog, azóta van már gyári színkód és minta is (Alfa Rosso lesz persze, ami jól megy a vadiúj Neutral Alfatex beltérhez). És ha kész lesz nem lesz veterán, mert járni fogok vele! Ami még majd rám vár az az elektromos rendszer, ami kezdettől igen gyanús volt amúgy is: pld. a szivargyújtó bekötése után az ablaktörlőkapcsoló lenyomására elkezdett kigyulladni az autó, a jobbos izzó csatlakozója periodikusan elolvadt, az elektromos dolgok egy része hol működött, hol nem és még sorolhatnám... szerintem ugyanaz csinálta, mint aki a kasztni felújítását. Amikor elkezdtem a lakatolás előtt szétszedni a dolgokat, szomorúan (bár nem meglepődve) tapasztaltam, hogy az elektromos rendszerben gyakorlatilag nincsen forrasztás vagy csúszka, hanem a jó öreg "rápökünk, összepödörjük 'oszt gyühet a szigszalag" módszerrel rakták össze... brrr... és én ezzel az autóval voltam pld. Szlovákiában!

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-09-05

A százhetvenezredik.. (0905)

 
>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2011-09-05

eljött a műszaki ideje, meg itt lett volna hamarosan az olajcseréé is, és akkor egybe mindent megcsináltattam...

tehát:műszaki+olajcser+egyéb apró kis hibák korrigálása

 
>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2011-09-05

Tavasszal cseréltem kuplungot, természetesen gyári Valeo-ra. A szervíz után tökéletesen működött, szépen puhán járt, aztán jött a krakkk. Egy idő után, (kb. 4-5 ezer km) üzemmeleg állapotban olyan hangos nyikorgó hangot adott, hogy már kifejezetten zavart.
Egy ideig vártam a cserével, mivel zűrök voltak a garancia érvényesítésével, aztán mikor a féltengelyszimmeringeket is cserélni kellett, újra kapott a GT egy kuplungszettet.
Érdemes megnézni a képen, hogy kivett kuplungon, a kinyomólapátokon milyen elszineződés ill. rozsdafolt látható. Igazából nem akartam hozzányúlni, véletlenül letörölni, nehogy "ne vegyék észre" a Valeo-nál és ne fizessenek :)

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-09-05

Már egy ideje világított a légzsák hiba jelző, de elhatároztam, hogy már nem költök a szervízre, hanem magam oldom meg a problémát. Első körben rendeltem egy diagnosztikai kábelt Kínából (1. kép) ami sajnos csak a motorvezérléssel kommunikált, a Fiatecuscan demo (http://www.fiatecuscan.net/) program segítségével. Sok fórum és blogolvasás után megvilágosodtam, és rájöttem nekem olyan kábelre van szükségem, amin egy kapcsolóval (2. és 3. kép) lehet váltani a kimenetek között, ez már egy kicsit húzosabb volt, de megérte. (beszerzési hely: http://www.obd-diag.hu/) Ma megérkezett a postán, és azonnal ment a dolog. Nincs hibája a légzsáknak, minden bizonnyal kontakthiba volt az utasoldali légzsáknál. A hibajelzést töröltem, a lámpa elaludt, 2-3 hét kitartó keresés és információgyűjtés után ez is sikerült. Aki otthoni diagnosztikával akar foglalkozni, olvassa Tomasso blogját, http://tomasman.blog.hu/ nekem sokat segített.

>> Tuning és extraHori // Alfa 147 2.0 TS // 2011-09-05

Felkerültek az új felnik!

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2011-09-05

Tegnap végre sikerült lemosni a dzsítit:-)Ma kifújta magát a hűvös garázsban, Belső takarítás holnap lesz.Kapott 5-5 mentális LE-t 2 db Corse matricával.Az olaj és szűrőszett ma megrendelve Ofitól.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2011-08-31

154.750 km-nél olajcserére vittem, és ha már ott volt a kocsi a szerelőnél, megjavíttattam a zárakat is, amik elég nehézkesen működtek már, plusz a télen tönkrement hátsó ablakfűtést is megnézték, és relét kellett cserélni benne. Kicsit át is nézték a kocsit, és kicserélték a gumiharangokat is a féltengelynél.

 
>> Szervizmnandor // Alfa 146 1.8 16V // 2011-09-05

bréking nyúz... ma reggel beesett a pedál a Nagykörúton, elfolyt a fékfolyadék a jobb első keréknél.
kézifékkel elmentem az Alfariumba, most ott pihen a vörös ördög :)