Blog

>> Egyébosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2011-08-16

Újra megvan a vizsga, szélvédő-, forgalmi cserével egybekötve.

 
>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2011-08-24

Zimmermann

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2011-08-25

Egyik reggel a garázsból kiállva figyelmes lettem 1 kisebb olajfoltra a kocsi alatt. Megdörzsöltem, megszagoltam....váltóolaj. Na mondom remek, és ebben a pillanatban át is futott az agyamon, hogy pár nappal azelőtt kicsit leért a kocsi alja...megijedtem, hogy esetleg leért a diffi, de mondom az nem lehet, hisz ott az alu védőlemez. De miközben ezeken gondolkdotam már raktam is a kocsi alá az emelőt, hogy okosabb legyek.
Szerencsére nem sérült semmi, hanem a jobb oldali féltengely szimmeringnél szivárgott az olaj.
Mire cserére került a sor (kb. 1 hét) fél liter Tutela olaj távozott a rendszerből, így azt is pótolni kellett, ill. a bal oldali szimmeringet is cseréltem, ahogy illik.

Költségek: 2 db szimmering + 1L Tutela 75W-80 = 7800 FT

>> Szervizslideshow // Alfa 156 SW 2.5V6 // 2011-08-25

Tegnap befejezodott a fekeszulesi szakasz a Meatball Run 2011-re. Holnap start :))

Hofeherke komplett kipufogo rendszert kapott: lambda szonda, katalizator potlas, uj kozep es hatso dob. Bar teljesen gyari a rendszer, megis nagyon kellemes mely hangja lett. Remeljuk hosszu tavon sem lesz zavaro...
Hogy ne unatkozzunk a hosszu uton, bekerult (igeiglenesen) egy Kenwood erosito es elore egy Morel Maximo komponens szett. Csodalatosan szol, pedig csak a picike gyari subwoofer segiti a hangkepet... Nightwish es Tarja egeszen borzongato elmeny lesz a havas tajban...
Az elmeny vizualis reszet pedig H1 es H7-es Night Breaker-ek segitik mostmar...
Az utolso fazis oljcserevel (6l Selenia Racing), valamint egy gyors fek es futomu vizsgalattal zarult. Km allas: 155700. Minden rendben. Ready to go...

Hungaroring pályanap 2011 augusztus 23.

Sok minden amellett szólt, hogy ki kellene hagyni ezt a pályanapot. Az autóm sajnos jelenleg napi használatban van munkahelyi okok miatt, és még így is marad szeptember elejéig, továbbá az első futóművem ebben a melegben folyamatosan kopog és nyikorog, bár ez vezetés közben nem jelent problémát mégis zavar (valószínűleg a stabszilentek nem szeretik a +30 Celsiust :-)
A nagy meleg sem tetszett, én mindig kényes vagyok az autó termikus egyensúlyára, ez a meleg pedig nem jó sem a hűtésnek, sem az olajnak, sem a guminak, illetve az autó teljesítménye sem optimális.
Az már csak hab a tortán, hogy a korábbi RaceChrono telemetriámat sem tudom használni készülék csere miatt, az új meg nem működik túl megbízhatóan, és még nem találtam rá az „igazira” :-)

Másrészt azonban nem hagynék ki egy ilyen bulit, mert lehet, hogy idén már nem lesz újabb alkalom a Hringen menni, továbbá kedvelem azokat a srácokat akik ki járnak (nem csak alfások) és jó velük egy napot végigdumálni, még vezetés nélkül is.

Megszületett a terv, mindenképpen kimegyek futómű tesztelésre és örömautózásra, dumálgatásra, azaz próbálgatom az új Bilstein rendszert és aki akar az beülhet mellém egy etapra, egy kis „pályataxizásra”, csapatásra. :-DDDD

Reggel 7.30-kor találkoztunk az M3 kivezetőjén lévő Shell kúton, jó volt látni az Alfákat egy csoportban kivonulni a Hringre, A szokásos ugratások és viccelődés meg adta az alaphangot egy jó kis naphoz, de már ekkor éreztük, hogy bitang meleg lesz ez a nap.

A regisztrációnál megbeszéltük, hogy a futamokat a nap elejére próbáljuk időzíteni, ez az én esetemben két korábbi délelőtti és egy délutáni futamot jelentett.

Az első futam nem a szokásos módon alakult, mert mindjárt a második körben „valaki” beleállt a korlátba fent a 10 kanyart követően, én csak a piros zászlót láttam. Gondoltam magamban valami „hülyegyerek” nem bírt magával és már az első körben pályacsúcsot akart futni. Akkor értem a 10-eshez és majdnem állóra fékeztem az autót, a korlát mellett Ollah álldogált, a GTV6 pedig merőlegesen állt ki a korlátból. Látszott, hogy az eleje odavan :-(
Nagyon sajnáltam, 1,5 kör után összetörni az autót az nagyon-nagyon elkeserítő, tudom a legutolsó alkalommal én is hasonlót éltem át maikor 2 kör után meghalt az LMM-em. Ekkor még elviselhető volt a meleg 26-27 C, de folyamatosan melegedett.
A futam megszakítását követően felmehettünk még 10 percere, futottam 2 gyors kört és már vége is volt.
Most jön a meglepi: nem hajtottam, élveztem, még lassúnak is mondanám, mert nem mindenhol fogtam rövid féktávot, de azt éreztem, hogy kanyarban és kigyorsításnál nagyon jó a Bilstein. Az eddigi legjobb köröm a Hringen 2.25.9 volt. Most már az első gyorsabb körömben futottam 2.23.8-at több mint 2 másodperccel jobbat. Na itt már nekem megérte kimenni. Madarat lehetett volna fogatni velem :-)

A második futamra 10:50-kor került sor, ekkor már 30 C felett járt a hőmérséklet. Melegedett minden, de két gyors kör még belefért egymást követően 1-2-1-2-1 volt a hűtő és a gyors körök aránya Wéber Gabi tanácsára ( egy felvezető, két gyors..stb).

Itt már szarakodott az időmérőm, néha random szerűen nem állt meg a kör végén a mérés, hanem egybe mért két kört, ez egy kicsit megzavart, de a szektoridők alapján elemezve utólag így is mentem egy 2.21.7 kört, ami lényegesen jobb mint amire az adott körülmények között számítottam.

A harmadik etapra utassal mentem, az volt a cél, hogy vessük össze a gyári Alfa és a Bilstein futómű tulajdonságait pályán, megnézzük a féktávokat, és lehetőség legyen néhány jó fotó elkészítésére :-)
Ebben a futamban (14:50-kor) a levegő 35 C míg az aszfalt 52 C volt. Gyanús volt, hogy hullnak az autók a páylán mint a legyek, nem balesetek voltak elsősorban, hanem lassú, leálló, füstölő, gőzölgő autók, illetve elő jött a tumultus effektus, azaz egyre több lett az autó a pályán egy-egy futamban. Ez sosem jó azoknak, akik tiszta gyors kört akarnak futni.
Nem is tudtunk igazán tiszta gyors kört menni, a féktávokat kissé hosszabbra vettem mind a meleg mind az utasom testi épsége miatt és a rázókat sem támadtam olyan agresszíven, mint egyedül tettem volna. Na ekkor már minden melegedett egy gyors kör után a gumi már nagyon csúszott, a víz 103-105 C fok között. Itt már csak az 1-1-1-1-1 felállás működött volna a hűtő és gyors körök tekintetében, de az autó épsége és a tömeg miatt inkább egy körrel előbb befejeztük a futamot.

Sok tanulsága volt a napnak:

1. Nem kell sietni ahhoz, hogy falhoz csapd a kocsidat.
2. Nem mindig akkor mész gyorsan, ha gyorsnak tűnik.
3. A jó futómű több másodpercet hozhat, mint gondoltam (az én esetemben 4.2-t)
4. Az autók nem szeretik a kánikulát.
5. Napernyő kell, mert nincs árnyék :-)
6. Bár jó a Kumho-m, de az R-es gumik (Toyo R888, Yokohama 048) és slickek kb 1-2 másodperccel jobbak ugyan azon az autón.

 
>> Tuning és extraRolee156 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-24

Rátaláltam A felnire! Ugyan úgy 8x18-as mint a jelenlegi Alessio... de sokkal mutatósabb és strapabíróbb!!! Annyi a különbség, hogy ez ET32-es...
Immáron fent a kerék, elfér, semmi gond az ET miatt.
Sajnos két gumi kuka volt, így rendelnem kellett kettőt... Így most elől vannak az új 215/35 ZR18-asok, hátul pedig a régi 225/40 R18-asok.
Gumikból sajnos nem tudtam a nívósabb márkák közül választani, így a legolcsóbb kategória jöhetett szóba csak... a felni elvitte a pénzt, és a gumik amúgy sem voltak tervben, nem tudtam, hogy ezt a nyarat sem húznák ki...
Tehát a gumik márkája Sunny SN3970. Darabja 19.000 Ft.- volt.
A felnikhez mozgó kúpos csavarokat kellett vásárolnom, ami 10.000 Ft.-ba került.
Volt még egy futómű beállítás is 4.500 Ft-ért.
Plusz a gumis díja.

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-08-24

Ismét egy szuper Horvátország-túra. Az autó megint bizonyította, hogy igazi utazóautó, azaz Granturismo :) Imádtam vele végre nem Budapesten közlekedni, hanem autópályán, tengerparti országúton autózni. Ez az autó erre született azt hiszem. :) Nem a tötymörgős belvárosi ügyintézésre, hanem a nyaralásra, az utazásra. Egészen más élmény vele ez.

1365 km és 6,6 literes átlagfogyasztás.

Idén Rovinjban voltunk, eddig az Isztria kimaradt... szép hely, de nekem nem annyira vadregényes, mint Dubrovnik és környéke, szóval az marad az örök kedvenc.

Viszont Rovinj megér pár napot mindenképpen. A szigetből lett félszigetre egy gyönyörű kisváros épült. Zegzugos utcák, tengerparti sétányok a sziget tetején pedig egy templom. Kicsit olyan, mint Primosten, csak nagyban.

Ha ott vagy, ne hagyd ki a Valentino nevű koktélbárt, ahonnét a legszebb a naplemente! Igaz 70 kuna egy mojito, de esküszöm, megéri! :)

Végre beépítésre került, a még múltkor megvásárolt aktívszenes pollenfilter. Kb 10perc alatt készen is voltam.
km állás: 149200

>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2010-09-01

Szóval elhozták, kicsit pihizett is. Meg is hirdettem az eddigre szinte tökéletes "bicolort".
Eljött az ideje a próbának és a hibák felderítésének.
(A "bicolorba" beleöltem egy vagyont. De, hiányoltam még + lóerőket a tetőablakot is. Nem mellékesen fiatalítani is szerettem volna)
Irány Érd.
hmmm. 200000.-, az tényleg 200 000ft. -4 év, +15Le, széles kasztni gyárilag, tetőablak. De ez az autó nem is ért volna sokkal többet.
A motor elég erősnek érződik, de füstölt. (fostam is a "kikönyöklős 16V TS-től)
Váltó baknál éktelenül kopácsolt menet közben, féltengelyeknek is volt hangjuk, egyenesen sem akart menni...
A látható rozsdákról, esztétikai hibákról nem is beszélve.
De nem bántam meg.
Úgy terveztem, hogy 5-600000 ért sikerül eladni valami fanatikusnak a bicolort.
Abból+ némi + pénzből szépen rendbe rakom ezt.
Így belefogtam. Takarítás, egyéb apróbb hibák feltárása, javítása, pótlása.

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2010-09-01

Szokásos piros, sport csomagos.
Az autó elsőre tetszett. Mert tető ablakos, sport csomagos volt. Egyből láttam rajta, hogy lesz rajta munka bőven.:
-hátsó sárvédők "pörsentek"
-fényezése ütött kopott
-belseje lelakva
-kerekek nem is rá valóak
-motor járt, de pipálgatott...
Természetesen az ára elég jól tükrözte is az állapotát.
Így felkészültem a legrosszabbra is. Az alkatrész beszerzése nem probléma, szerelő sem:) Így belevágtam.