Blog
Untam már, hogy minden rendőr engem szed ki a forgalomból, ill. hogy szirénázva jönnek olykor utánnam, a bírságokról már nem is szólva. Tehát úgy döntöttem visszateszem az első rendszámot.
Ismét matrica lett, de most szebben sikerült a felragasztása...nem csoda hisz profira bíztam :)
Eddig minden autómnál 8000km után cseréltem az olajat, most Pirinél sincs másképp :) A szokásos Valvoline MaxLife 10w40 került bele, természetesen új olajszűrővel. Folyamatot nem írom le, mert azt mindenki ismeri, fényképezőgép pedig jelenleg nincs nálam :)
km állás: 149123

Tegnap hirtelen felindulásból megrendeltem amazonról a rádiót amit kinéztem. Clarion CZ501E... már nagyon kíváncsi vagyok mit hoz ki a bent lévő hangszórókból. Mellette néztem itt a környéken egy Blaupunkt erősítőt is, meg van otthon egy ősrégi mélyládám, amiről azt sem tudom működik e, de ma este kipróbáljuk.
A felnifényezést kitoltam szeptemberre, addig had maradjanak a nyári gumik. Aztán meg a lengőkar-cserét is meg kellene ejtenem valamikor... :\
Mivel betelt a forgalmiban a műszaki bejegyzés, és a rendszámra az okmányirodában ragasztják fel az új plakettet ezért be kellett fáradnom az ügyintézést megnövelendő az okmányirodába. A befáradás is egy hercehurca. De legomboltak rólam újabb összeget 6600HUF. 6000 HUF az új forgalmi. Bűnös vagyok mert betelt mivel elvittem mindig műszakira, illetve mivel most már az okmányirodában adják a matricát, újabb ~600 HUF + ügyintézés. 1 óra várakozás 5 perc ügyintézésért ketten voltak előttem. Nó komment.
Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.






Ma elugrottunk Szigetvárra egy haverhoz, akinek van két AMG Mercedese, megmutatni neki az autót és egyúttal teszteltük a gépet. Doxa a hangja és módosításkor alánk rúg, úgy megindul. :))


Nos, mint írtam megírom az árakat is.Sajnos részletezni nincs kedvem, de ami eddig az autóra lett téve ( az előző bejegyzés lista), az 142000,- magyar forintomba került. Van rajta kedvezmény becsülettel, nem tagadom. Ha ezen árat nézem nem tartom drága szervizelésű autónak.
Az előző szerviz óta dobtam bele egy vezérlésmódosítót is.Ezt Erhardnak és némi okosságnak köszönhetően megúsztam 34000,-ből. Ősszel még rendbe szeretném tenni a futóművet, és talán késznek mondható az autó.