Blog

ma leszedésre került a hátsó lökhárító ami össze van törve!
holnap elvileg felkerül a frissen fényezett új!

 
>> AutóápolásLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-05

Annyi történt végre 2 hete, hogy lekerült a vez.szíj feszítő görgő, és leszedtem a bemaródott vezérmű kereket. Sokkal könnyebben lejött mint számítottam, azért készültem rá ilyen sokáig. De nem kellett sem Co, sem semmi más.. :)
Mellesleg készíttettem egy házilagos vezérlés beállító sablont is, ezzel könnyebb lesz pontosan összerakni. A tippért köszönet Mester úrnak!
Előbányásztam a tartalék motorról a termosztátot. Ezt azért tettem, mert ahogyan az autó történetének korábbi bejegyzéseiből látható, a vízháztartással voltak problémáim.
Először is mindig fogyott valamennyi, nem sok, csak annyi hogy frászt kapjak. Ennek okára azt hiszem rájöttem, mert ahogy most szét van borítva, látható hogy a hűtőn lévő légtelenítő csavarnál folyt a fagyálló, tiszta piros minden..
Másodszor, mikor elkezdtem szétbontani ezt a tartalék motort, amin a 164 gyári termosztátja volt, megrökönyödve vettem észre hogy a ház tetején van egy légtelenítő csavar. Nekem viszont a 155 V6 termosztátja van felszerelve a motorra, és a tünetek mindig olyanok voltak mintha levegős lenne a rendszer.
Egy baj van, a termosztátház aljának maradnia kell a 155-ének, és arra kellene rátenni a 164 "kupakját". Ezzel két baj van. Alapvetően a furatok távolsága nem egyezik. Van egy állás, amikor majdnem jó, de akkor sem tud átmenni minden csavar. Ezt úgy lehetne kiküszöbölni, ha tágítanék pár mm-t a furaton, mert csak ennyi kell neki..
A másik baj nem olyan vészes, csak annyi hogy ebben az állapotában a kivezető csonk nem a hűtő felé néz, hanem a jobb nyúlvány felé.. :) De ez egy könyökkel orvosolható. Majd rakok fel képeket, úgy érthetőbb lesz talán.
Mindegy egyenlőre össze kellene rakni a vezérlést, ami már igazán nem nagy munka, de valószínüleg a már megszokott iramban fog csak megtörténni. :)

Tegnap miután beszerelésre kerültek az indexek úgy gondoltam kellene pár képet lőni az autóról ha már ilyen szépen alakulnak a dolgok és szép lassan minden rendben lesz rajta! el is gurultam egy zöld területre és hát sikerült is csinálni pár nagyon jó képet a szépségemről!

 
>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-10-04

197 000 km
Első fékbetét + tárcsa, belső féltengely gumiharang + szimmeringek, kuplung alsó munkahenger cseréje

>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-02-10

185 000 km. vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás szíj, feszítő görgő, termosztát, hátsó fék, kézifékkötél

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-04

Dióhéjban: kék matrica, 2013-ig teljes lelki nyugalom.

Megnyugodott a légzsák lámpa is, annyira, hogy el is aludt egészen. :) Új folyadékot kapott a fék és a Selespeed is. Utóbbi jobban ráfért, mint hittem, ugyanis a jó ég tudja, mi volt benne Tutela CS Speed helyett. Most már az van benne, ami oda való.

Update! Lee, az előző tulaj küldött egy emailt, amiben leírja, hogy mi és miért volt benne. Egyelőre az utánaolvasásnál tartok, de meggyőzőnek tűnik. Az viszont halálbiztos, hogy Lee Alfa nélkül is Alfás maradt. :)

ma végre befejeződött a lámpa projekt mivel a mai napon kész lettek az indexek is!
lámpa + index fekete teljes az összhatás!

 

Selenia 20K for Alfa, 10W-40, 258e KM.
Most, hogy a csereintervallum csak 3 hónap volt (12e km), talán csak egyszer kellett utántölteni, akkor is max 1 decit...

>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2011-10-05

Az első gátlók már igencsak viseltesek, szerencsémre szembe jött velem egy szett igen jó árú Koni Sport gátló, így most az elsőket, egy pár héten belül pedig a hátsókat is lecserélem és végre összeáll a vas. Persze néhány dolog még előkerült időközben (felütközés gátló és társai), volt egy kis karosszéria munka is és már csak tényleg a hátulja várat magára.

 
>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-03

Megjártuk Itáliát :)

Az útvonalak:
1. Budapest -> Szlovénia -> Itália -> Ligúria -> Levanto (Az öt föld, Cinque Terre)
2. Levanto -> Firenze -> Fiesole
3. Fiesole -> San Gimignano
4. San Gimignano -> Szlovénia -> Budapest

Összesen kb. 2400 km

Alfa csodálatosan viselkedett, minden rendben ment :) Szuper, kényelmes, tempós utat autóztunk, a lefelé utat összesen egy fél-egy órás pihenővel, a hazautat pihenő nélkül (csak tankolásnál), szóval 1000 km nagyjából egyben. Az autópályázás is nagyon kellemes volt, és továbbá szerencsére volt részünk még egy kis toszkán örömautózásban is Firenzéből San Gimignano felé, az igazi gyönyörű toszkán tájakon.

Az útról: első célpontunk a Ligúriában található Öt föld nevezetű hely volt, ami egy gyönyörű sziklás partszakasz, 5 nagyon egyedi és különleges településsel. A "hatodik" településen, Levanto-ban szálltunk meg. Az öt föld ugyan nagyon népszerű hely, de mégis kissé felfedezetlen gyöngyszem a nagyvilág számára, sokan nem ismerik. Ennek ellenére még így szeptemberben is igazán kellemes mennyiségű ember volt ott :) Mindenkinek ajánlom Levanto-t, és az öt föld településeit úgy összesen, gyönyörű, izgalmas, szokatlan, barátságos, és a strandolástól kezdve a kirándulásig-felfedezésig mindent lehet ott csinálni.
A második célpont Firenze volt, és a mellette lévő Fiesole nevű kis településen volt a szállásunk. Mivel Fiesole kb 500 méter magasan van Firenze felett csodálatos kilátás nyílt a városra, és a megközelítés is nagyon egyszerű volt. Firenze meg gyönyörű, csodálatos, gondolom sokan ismerik és nem kell ecsetelni. A Santa Maria del Fiore, és a harangtorony ámulatba ejtő. Mindenkinek ajánlom :)