Blog
Nos,gondoltam kutakodok már egy kicsit ebben rángatózós, fordulat ingadozás témában.
Mert még az olajcsere előtt ahogy járattam alapjáraton magától elkezdte a rángatózást.
Szűkítettem a lehetséges hibaokokat a nyomásszabályzóra és az alapjáratira, ill. az ezekhez kapcsolódó csövekre. (volt ott egy mérnök Úr is, pont az Audiján cseréltek olajat, nézegette az autómat, és ő is ezt a 2 okot mondta rögtön)
Kicseréltem hát a szívócsonk és a nyomásszabályzó közti vákumcsövet. Nem lett az igazi még azután most sem, de jobb lett mint volt. Megigazítottam a párologtató szelep és a szívócsonk közti csövet is.
Erre beindítom, és azonnal kezdte a szarakodást, meg sem állt, 1100-2200 között izgatta magát.. Na mondom fasza, de mivel folyamatosan csinálja, így hiába mozgattam a csöveket nem tudtam egyértelműen kiszűrni hogy amiatt csinálja-e vagy sem.
Elkezdtem már hát az összes csövet átnézegetni és érdekes felfedezést tettem: a szívócsőről az alapjáratira menő csövet ha összenyomom, az összenyomás mértékétől függően stabilizálja az adott fordulaton az alapjáratot. És nem kicsit érezni benne a nyomást sem, és a sziszegés is onnan jön, de nem azért mert ereszt, hanem mert ekkora nyomás van benne. Nem tudom hogy ez normális szerintetek?
Nocsak , lehet valami szűkítő kellene bele, ami hiányzik esetleg? Applikáltam bele egy rögtönzött szűkítőt, de pár másodperc után megszokta, és folytatta a produkcióját.. :S
Na mindegy szarakodtam még vele egy ideig, persze mindig csak egyre rosszabb lett, a leállítások után nem akart elsőre beindulni, ahogy szokta, mint mikor a karbis autó megszívja magát, sőt olyan is volt hogy padlógázra "leröfögött"
Azért még megrángattam magát az alapjáratit is, és bizonyos mozgásokra abbahagyta a jelenséget. Na fasza, mert a rögzítésével már sokat szoptam.. És most megint ez a hiba? Nem hittem benne, mert körül is volt masszázva meg minden, de azért szétszedtem és újratömítettem, és a felfogató bilincsén is alakítottam hogy szorosabban fogja.
Első indításra ezután teljesen stabil volt az alapjárat, már azt hittem OK, de mikor megmozdult az autó újrakezdte persze.. Nem tudom azért, mert a massza még nem kötött meg vagy ilyesmi, de végig hazaúton ezt csinálta.
Szóval sokra nem jutottam, de az biztos hogy errefelé kell keresni a hibát!
Csak má baromira unom.. :S
De legalább a leengedett olajomra azt mondták a szerelő kollégák hogy nagyon szép színű, biztos hogy hibátlan a motor! :)
Nos, az egyik cső talpának lefogatásához picit hosszabb csavart használtam mint kellene, az megakadt, elhitetve velem hogy lehúztam.. Közbe meg nem. Szóval kellett egy rövidebb csavar.,,
Ettől most megint jobb lett egy fokkal, de úthibán még mindig felpörög egy kicsit. Nem tom hol szívhatja még. Végig fújkáltam minden csőösszetételt hidegindító spray-el, de semmi...
Sikerült lebontanom a vacak R12 klíma 50%-át hogy tavaszra átadhassa helyét az R134nek.
Viszont a nagy matatásban az ellenőrizendő dolgok között sajnos kiderült, 2 db féltengely belső csukló cserés lesz, és kuplung munkahenger folyik ismét(nem tom hogy a fél éves felújító készlet bírta-e eddig, vagy végleg meghalt), a
Na meg szopat is megen: egy ideje megint azt csinálta hogy úthibákon meglódította az autót, mintha padlóztam volna, nem volt nincs motorfék mert nyitva a pill. szelep, alapjárat 800-1000-1300-1800-2200-2800 mikor hogy. Kicseréltem a szívócsövet savállóra, ott nem szívhat felsot, lecseréltem az alapjárati motort egy faxára, s még mindig ez.
Aztán gondoltam csak fals lesz ez (év elején mikor elkezdtem használni hasonlóan viselkedett azt leszámítva hogy akkor komolyan torpant is, és a szívósor tömítetlensége okozta), úgyhogy lebontottam a szívósort, + azt is észrevettem hogy ha ránehezedek a szívócsonkra megjavul... (????). A bilincsek is eléggé szarok voltak már. Szóval szétszedtem egyesével, a talpakon a tömítéseket megpótoltam masszával, és fent a gumitömítések alatt is.. Szóval azt gondolná az ember hogy nem lehet már szar. És de.. Sőt szarabb. Én nem tom hogy én vagyok a fasz, vagy mi van, de most még az egyik henger sem megy alapjáraton. Fordulaton meg nincs baja, menetteljesítmények is jók. De alapjáraton 5 hengeres..
Jah és persze a fordulatszám is ugyanúgy ingadozik. És elég éles sziszegő hang hallható a szívósor felől, de hogy pontosan honnan és hogy megvolt-e ez eddig is az passz.. És ugyanúgy abbahagyja ha ránehezedek a szívócsonkra. :SSSS Vmelyik gyújtástrafó kábele szopatna??
Mivel jó ideje fogyogatott a fagyállóm, párásodtak az ablakok, és vizes volt a bal lábtér, egyértelmű volt hogy ereszt a fűtőradiátor csapja. Pedig ez már hekkelt, felújított verzió volt.
Úgy döntöttem hogy nem csak a csapot cseréltetem, hanem az egész radiátort. Maklárnál sikerült is találni egy szinte teljesen új darabot.
És milyen jól tettem hogy az egészet cseréltem: nem csak a csap szivárgott, hanem maga a radiátor is lukas volt!
Végre elkészíttettem a szívócső hű mását savállóból. Nagyon tuti lett, már csak azért is mert a gyári végig volt szakadva..
Viszont azt is eldöntöttem hogy visszaalakítom gyári szerűvé a szívóoldalt, úgyhogy rögtön 2 féle csövet is gyártattam.
Az egyik ami a képen is látható ehhez a konfighoz kell, a másik csak olyan "hosszú", ahogy a 2. képen lévő jelölés van. Utána szilikoncsővel fog csatlakozni az LMM fejjel lefelé, hogy le lehessen zárni a motorháztetőt, aztánt újra szilikon cső a légszűrőházhoz ami a gyári helyén lesz. Viszont a házból csak a 16V-é jó, mert annak van kör alakú csatlakozása, a 8V-knek és V6-oknak pedig kocka mert közvetlenül az LMM csatlakozik hozzá.
Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).
Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.
Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S
Megint előjött a régi jáccópajtásunk, a fordulatszám ingadozás. :(
Pedig vagy 2-3hétig nyugi volt, aztán most megint előjött.
Gyakorlatilag olyan mintha valami nyitogatná a pill. szelepet.
3 eset létezik:
1. megyek vele és ha "bekattan" akkor ha elveszem a gázt, nincs motorfék pár másodpercig (magyarul mintha nyitva maradna a pill.szelep),
2. aztán van olyan hogy tartok egy adott tempót (fordulatszámot), vagy enyhén gyorsítok, akkor ránt egyet-egyet mintha pumpálnám a gázpedált.
Majd a 3. variáció, mikor üresben van az autó és akkor túráztatja magát 1000 és 2500 között, mikor hogy. Előfordul hogy ha lábbal visszahúzom a gázt, akkor megjavul, de nem mindig..
Illetve ez az egész jelenség is olyan hogy nem mindig jön elő.
Falsot már 90% hogy nem szív, minden bilincs/csavar lehúzva, már nem sok mindenre tudok gondolni.
Nyilván azért olyan mintha nyitogatná (úgy tudom ez még nem olyan intelligens hogy a bármi vezérelje a pill.szelepet a gázbowdenen kívül, hanem csak a jeladó közli az ECU-nak a helyzetét) a pill szelepet, mert vagy sokat/keveset kap levegőből, vagy üzemanyagból, vagy a gyújtás hagy ki, ezért reagál az adott hibára így.
Mondjuk az biztos hogy henger nem megy el, teljesítmény nem csökken, stb, stb. Csak ez a qrva fordulat ugrálás. Most az lesz hogy áttisztogatom az összes Motronic csatlakozót, bár nem hiszem hogy segít majd..
Itt a tél..
Sajnos itt-ott vizesedést fedeztem fel, legszembetűnőbb a csomagtartó volt. A jobb oldala csúnyán beázik.
Felszedtem a kárpitot, és megtaláltam egy lukat, és egy kis repedést. A luk valszeg patentnek való, csak az idő vasfoga és a rozsda kitágította. Gyorsan orvosoltam..
No megint egy Part 1., azaz több epizódos történet.. Egyre több van.. :(
Szóval amíg a benzincsövek miatt állt, folyamatosan szakadt az eső és nem tudni miért (pont eresz alatt volt és folyt rá a víz, no meg ferdén is állt csavarodhatott annyit) teljesen beázott az utastér.
Azt már előtte is észrevettem hogy ha sokat áll vízben elkezd a tetőkárpit vizesedni, az ablak bal hátuljának vonalában. De ennyire még nem ázott be sohasem.
Miután kiszárítottam, eldöntöttem hogy elegem van belőle, helyre kell rendesen rakni!
A gond egyébként ott van hogy magának az üvegnek a kerete szét van rohadva, és hiába tisztítottam le, hiába a 14.000 Forintos gyári tömítés, az egész szarul áll..
Elmentem a Fiatba hogy árajánlatot kérjek a beállítására, a munkafelvevő ismerős, inkább azt javasolta hogy nézzem meg a vízelvezetőket, mert gyári leírás szerint az üveg körüli tömítés csak a szélzajt hivatott elzárni, ha ott víz jut be, arra úgy van tervezve az autó hogy mindent el tudjon vezetni.
Mivel az első vízelvezetőket már ellenőriztem a hátsók voltak hátra, és mit ad a balé hátsó teljesen el volt záródva. Kiszabadítottam, majd meglátjuk mi lesz..