Blog
Ma sikerült vennem egy garnitúra Ti felnit az autóra. Elég jó állapotban,azért kis tisztítás,és polír ráfér,de tavaszra meg lesz... :)

Fájdalmas döntés bizony. Másfél éves együttlét után meg kell válnom álmaim kocsijától. Nem azért, mert komolyabb baja lenne, nem azért, mert más kategóriájú autó kell, vagy összetörtem volna, nem, nem... Semmi más nem kényszerített erre, mint a piszkos anyagiak. Hála a bankrendszernek, a Lehmann Brothers bukásának, a globalizációnak, és a "gazdasági válságnak". Lehet hogy ezek már elcsépelt gondolatok, és okok, de sajnos saját tapasztalatból mondom, és szerintem ti is megtapasztalhatjátok kedves olvasók, hogy ez a fránya válság nagyobb hatással van a mindennapjainkra, mint gondoltuk. Legalábbis én nem gondoltam 2008 őszén, mikor még 1-2 hónapja volt nálam az Alfa, hogy a jó állásom, viszonylag jó fizetésem ellenére sem tudom fenntartani gyerekkori álomautómat.
Persze nem feltétlenül csak a válság miatt hoztam a döntésemet, jöttek egyéb nem várt nagy összegű kiadások is, de azért mégiscsak...
Na mindegy, kár is ezen töprengeni, sajnálni vagy sajnáltatni magam, még így is a szerencsésebbek közé tartozom, akinek még van munkahelye, nincs három generációra előre eladósodva, - igaz nincs is saját lakásom/házam - és van jövője - legalábbis remélem.
Most eladom az Alfát, remélem jó kezekbe kerül, veszek egy szintén olaszt FIAT Marea Weekendet ( 1,8 benzin), és csak bízni tudok abban, hogy Ő is legalább annyi örömöt fog szerezni nekem, mint az előző autóim. Rally versenyekre járás, balatoni hétvégék a Tipoval (részemről kb. 13.000 km) , Németország, Szlovénia, Ausztria, egyetemi évek, stb. a Bravaval kb. 50.000 km.
Majd a felnőtt élet kezdete, a munkába járás, miskolci haverlátogatás, budapesti kiruccanások, spontán esti kiruccanás Bécsbe, a nagy túra Erdélybe, a két kihagyott Alfacity, az ismerősök nagy rácsodálkozásai, ("Jéé ez ennyi mindent tud?" "Így megy egy 1,6-os?" "Hogy lehet ez ennyire kényelmes?" "Tényleg nincs semmi baja?" ). Igen, ez volt az én Alfám. Összesen 25.000 km együtt.
Két dolgot fogadtam meg, amiből egyet biztosan betartok! Az egyik, hogy most a Mareát megpróbálom sokáig megtartani, nem állandóan azon agyalni, hogy milyen kocsit vegyek helyette. Na ez az, amit nem fogok tudni betartani. Egyszerűen tudom, hogy nem megy, mert nem vagyok az a fajta, aki 4-5-6-10 évet közlekedik egy autóval.
A másik, hogy lesz még nekem Alfám... hogy milyen azt nem tudom, 156, 159, 166, a fene tudja, de egyben biztos vagyok: hogy ezt a fogadalmamat betartom, mert akinek volt Alfája, aki belekóstolt ebbe az életérzésbe, az tuti hogy visszavágyik. Mert az Alfa igazán az az autó, amivel élmény az autózás, én 16 óra után is visszaültem volna a volán mögé, hogy még 500 km-t beleverjek.
Az elmúlt másfél évben azt hiszem megéreztem mi az az ALFA AMORE, de csak most értettem meg igazán, ahogy leírtam ezeket a sorokat....
Eltelt újabb csodálatos 2 év, így ismét az NKH színe elé járultam, hogy megadják Alfonznak az újabb 2 évnyi szabad rohangálás lehetőségét. Természetesen megkapta, most 2012. január 6-ig újra szabad a pálya. Ződkártya bevonva, viszont így is kevesebbet fizettem a mutatványért, mint két éve.
Köszönöm a segítséget Attilának!
Felvetettem GT kartársnak,hogy kéne nekem olajcseréhez matrica.Találtam is egy mintát amit ő átalakított Alfásra.Most már képben leszek mikor is volt olajcsere:)Nagyon szép lett!Köszi GT kartárs!!!


Soha nem hagyom télen behúzott kézifékkel az autómat állni, főleg hogy jópár évvel ezelőtt véletlenül úgyhagytam és jól összefagyott minden.
Azért is lepődtem meg hogy miután leesett az elő hó, és egy szép jobb kanyarban rárántottam úgy is maradt.. :) Mint kiderül mikor pár hónapja cseréltem, nem ment a helyér rendesen a bal gumi porvédő és bevizesedett, majd fagyott..
Ez az eset viszont végképp rávilágított arra, hogy hiába újak a tárcsák-betétek hátul, szart sem fog főleg a kézi, úgyhogy mindenképp vagy új féknyergek, vagy felújítás következnek..
Aztán lehet munkahengeekre bíznám a kéziféket is.. :P Csak ne lenne olyan költséges az ABS működését nem befolyásoló verzió.. :S
megint megszólalt a generátor szíj görgője, egyenlőre még csak 0 fok alatti hőmérsékleten hidegindításkor, de már biztos cserélni kell majd, listaára 22.000 HUF
Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..
A napfénytető a múltkori beázás óta nem produkált semmit, pedig állt rajta 15cm hó, esett eső, szóval minden volt, de beázásnak legkisebb jelét sem produkálta szerencsére!
Viszont ettől függetlenül vannak bajok, pl. szarul áll, nem találja meg a középhelyzetét, stb. Maklárnál a bontásra szánt autókban szebben állnak az üvegek! :((
Szóval az lesz hogy:
1. Rá kell jönni hol a középállás érzékelője, mért nem működik.
2. Megpróbálni beállítani az üveget rendesen.
3. Hozni Maklártól üveget tömítéssel (Webasto)



Sajnos ismét vizes
1. A bal lábtér. És nem a radiátor enged, kifejezetten esős kocsikázás után vettem észre. Sajnos valahogy rá kell jönni honnan jön a víz.
2. A csomagtartó jobb oldala is megint vizes, most vagy a sebtiben történt foltozás adta meg magát vagy nagyobb ráfordítás nélkül sajnos ez van.
Mindenesetre hamarosan felveszem rendesen a kárpitot és megpróbálom helyretenni rendesen!
Ma túl voltam az olajcserén, de ezen az autón az sem gyerekjáték..
1. Ahogy kijött a leeresztő csavar, a 7,5 L olaj szinte kirobbant az autóból, kb. 1,5m-re sugárban, ekkora nyomásra nem voltam felkészülve, persze minden tiszta olaj lett, magamat is beleértve.
2. Mivel a teknő picit előre felé lejt külön meg kell emelni az elejét az autónak amíg kifolyik belőle rendesen.
3. Az olajszűrő lehetetlen helyen van, ugyan a letekeréshez hozzáfértem, kivenni viszont csak úgy lehet ha leszedem az olajhűtő felé menő olajvezetéket is.
KM óra állás: ?
Olaj: Castrol SLX Professional 10W40, 7.5Liter
Szűrő: Gyári





