Blog
Nah ma végre eljutottam Zsolthoz megint, megvan az időpontom Március 3-ra,megejtjük a vízhűtő cseréjét, plusz úgy néz ki, hogy a stabilizátor rúd szilentjei mentek gatyára azért van lovas kocsi hang elől :) Nah most szerkezetileg rendben lesz az autó, persze tervek vannak még mi, hogyan újuljon, de majd mindenre szépen sor kerül. Most ha ez kész még lesz végre egy futómű állítás és a kocsi ezen része remélem egy jó időre kész lesz. Most a nyári gumikra kezdek gyűjteni...
Költségeim :
Vízhűtő (DENSO) 40000 Ft
Stabilizátor szilentek (Meyle) 8000 Ft
Szerelés Olman Zsolt ismét : 22000 Ft
Km óra állás: 95200 km
Nívópálca becsatlakozása eresztett
Lambdaszonda csere
Kormánymű jobb oldali porvédő csere
Hátsó kipufogó dob csere ('ti' véggel)
5 mm-es nyomtáv szélesítés
1 kg tűzoltó készülék a csomagtartóba (akciós volt ;-)
A Bardi-ban vettem alkatrészt. Semmi gond nem volt, simán összeszereltem.
Nagy nehezen végre megérkezett a jobb első külső kilincs és a megfelelő csomagtér burkolat. (A kilincsen megsérült a krómozás, a csomagtérből pedig el akartam távolítani a CD-tárat. Elsőre rossz burkolatot kaptam.) A kilincset nem egyszerű kicserélni, mert a háromból 2 csavar az üveg mögött van, a harmadik, pedig egy kívülről kivehető gumi burkolat mögött. Az ajtó belső burkolatát levéve, a két kör alakú dugó mögött elérhető az emelő mechanika, és a rögzítő csavarokat kitekerve az üveget felfele ki lehet emelni, majd levenni a fém burkolatot, és akkor a kilincs két belső csavarja is elérhető. A fészlift előtti és utáni kilincs különbözik. Fogalmam sincs mi indokolta a módosítást, mert csupán pár centivel van odébb a középső, alsó csavar. Viszont így csak 2 csavarral lehet összerakni, de végül is nem nagy gond mert stabilan a helyén van. Kicsit túltoltam és az ablakemelő mechanikát is szétszedtem, majd az összerakásnál nem voltam elég körültekintő és a próbánál megfeszült és eldeformálódott a bowden.
Hétfőn rendelnem kell egy újat.
A csomagtérnél nem volt semmi probléma. Levettem a burkolatot, kiszereltem a CD-tárat, majd be az új burkolatot, és beszereltem a poroltó tartóját is.
Ismét sikerült részt venni az AlfaAmore rendezésében lezajlott vezetéstechnikai tréningen.
Most is nagyon jó volt 😁
Nagy különbséget nem vettem észre az októberi nyárigumis és a mostani téligumis tréning között. Jól éreztem magam és jó volt látni, hogy sok olyan alfás jött akik októberben nem. A rántópad most nem volt az erősségem, ötből háromszor eldobtam. Valamiért nem voltam ott fejben.
Ennek ellenére élveztem az egész délelőttöt.
A képekért köszönet Dekkának :)
Bekerültek a tavaly vásárolt lengőkarok is, így végre nem kopog veszettül az autó hátulja, zongorázni lehet a különbséget :)
Mai napon az első megtekintője le is foglalózta a 159-est. Tegnap átnézettem, műszakira kész állapotban van, azt még elintézem, mielőtt elviszik. Egy jobb első kerékcsapágy csere vár még rá, azt már az új tulaj intézi.
Az autóban egy elég kényelmetlen és nem is annyira szép Momo váltógomb volt. Az volt az elképzelés, hogy majd veszünk egy gyári újat a helyére, de próbáltam egy bontott gyári gombot és nem volt annyira jó a formája.
Ezért beszereztem egy Fiat váltógombot, ennek asszimetrikus a kiképzése, így amikor magadfelé húzod a kart, akkor a tenyeredbe illeszkedik a gomb, amikor eltolod jobbra, akkor pedig a hüvelykujj talál rajta megfelelő fogást.
Kipróbáltuk, páromnak is egyértelműen tetszett, így ez a gomb kapott bőrborítást és akkor már a szoknya is bőrre lett cserélve.
Kellemes meglepetés, hogy a kopott kulissza ellenére is annyival jobb lett így váltani, hogy már nem is annyira sürgős a váltómechanizmus felújítása.
Úgy volt, hogy a fokozatkiosztás is bele lesz sütve a bőrbe, ez végül feledésbe merült, de emiatt nem szerettem volna, hogy lebontsa a mester és újat készítsen, így is megfelel.
Maga a bőrözés 7500ft volt ezen kívül postaköltségekre elment még 3000ft, így elég olcsón megúsztuk. :)
23 évig Olaszország megőrizte az alját ,így továbbra is fent szeretném tartani ezt az állapotot. Leghátul találtam néhány minimális felületi rozsdát ahol nem volt gyárilag alvázvédő. Drótkorong, kémiai rozsdaátalakító, cinkspray, alvázvédő volt a recept. Ha már felbontottam egy dobozzal átfújtam az egészet.
Közben összeszereltem az átfényezett GTV-t :D