Blog

Semmi különös, csak az éves oljcsere (12e km-t futott), valamint az 1. henger izzítógyertyája szorult cserére.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-02-19

Találtam eBayen egy Hella-Behr vízpumpát. Utolsó darab. Szeretek így ritka alkatrészek után turkálni, van egy sport értéke. Ez pedig itt kapóra is jött, mert ugye a vízpumpa gyári. Lassan 24 éves. Mielőtt ítéletet hirdetek, ezt és a termosztátot nem nagy ügy kicserélni. Nem a hiú remény dolgozik bennem, de felesleges hengerfej leszedést sem szeretnék. Pláne hogy a legutóbbi bejegyzés óta csak a kilométert falja, a vizet nem. Ezt a két alkatrészt kicserélném amúgy is, kezdjük ezzel..
Az autó meg csak megy, teszi a dolgát nap mint nap.

UPDATE 02.13.:
Sikerült termosztátból is eredeti gyárit vadászni. Egy tükör letörős pszichopatának köszönhetően. Normális állapotú Vitaloni tükröt nagyon nehéz találni már, jó sok időbe telt mire találtam, végül ezt is eBayen. Aztán végigböngésztem az eladó holmijait és ott volt amit kerestem, gyári, eredeti termosztát, pajzsos pecséttel. Mindig rizikó így alkatrészt venni, de különleges élmény kibontani, és NOS (New Old Stock) alkatrészt beépíteni. Ide fajult a sok negatív tapasztalatom az utángyártott, autósboltban kapható alkatrészekkel, egy érdekes hobbi lett belőle.
Azt hiszem sikerült ötvöznöm a napi autó fenntartást a hobbi autózással és a veteránozás izgalmaival, és ez egy ideális állapot.
És ehhez ez a dízel Alfa ideális alanynak bizonyult. Nem sok youngtimer rajongónak jut eszébe adagolós dízel Alfával foglalkozni, így meglepő alkatrészkínálat van hozzá, nem is drágán. Autósbolti áron ki lehet élni az alkatrész vadászós hobbit, közben gyári alkatrészekkel szépen gyári közeli állapotban lehet tartani az autót.
Az adagolós dízelségéből fakadóan pedig lényegében nem tud olyan baja lenni, hogy ne tudnánk használni. Persze innen már látszik, hogy egyelőre marad, hogyne maradna...

UPDATE 02.19.
Megérkeztek az alkatrészek. Nem tudom hány ilyen 146 tükör lehet még a Földön, de ennek végre nincs eltörve a felső rögzítése. Évek óta szeretnék egy ilyet, végre lett.

Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.

Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl

 

Kicseréltem gyári újra ,nem volt baja a réginek csak már matt volt és volt rajta egy 1 cm-es repedés a hajlatban.

 
>> SzervizCsontdaráló // Alfa Spider / GTV CF3 GTV // 2020-01-25

Sziasztok!

Ma nem írnék hosszan. Álmos szombat reggel van, gondoltam most, hogy a GTV motorja futóműve nagyjából rendben van, leadok egy rendelést az apró csetreszekre a Totally Alfánál, és a végén megint kijött egy combosabb számla. Szeretek tőlük rendelni, sok ritkaság, nehezen beszerezhető alkatrész fellelhető náluk. Nem olcsó, de van. Így a lista a rendelésről:

Order details
Product Total
Alfa Romeo GTV/Spider (916) B oszlop tömlítés hordozó műanyag sín × 2 £21.34
Alfa Romeo GTV/Spider Csomagtér embléma felfogatással - 60779250 × 1 £39.51
Alfa Romeo GTV/Spider Csomagtér embléma rugó × 1 £2.11
Alfa Romeo GTV/Spider (916) 50mm felniközép (gyári) × 4 £24.04
Alfa Romeo GTV/Spider (916) Bizotsítéktábla fedél csavar anya × 1 £3.20
Alfa Romeo GTV/Spider (916) ajtókárpit csavar és alátét szett × 2 £31.36
Alfa Romeo GTV/Spider (916) hátsó lengéscsillapító felütköző pohár - rozsdamentes! × 2 £96.14
Alfa Romeo GTV/Spider hátsó lengéscsillapító felütköző gumi × 2 £28.98
Alfa Romeo GTV/Spider hátsó féknyereg felújító készlet × 1 £15.47
Alfa Romeo GTV/Spider ajtó hangszóró adapter × 1 £12.99
Alfa Romeo Hose Clip Pliers - Click R fogó × 1 £9.97
Subtotal: £285.11
Shipping: £43.45

 
>> Autóápolásgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2020-01-24

Hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk az időpontot, de végre elérkezett az idő és megkapta az autó az alváz és üregvédelmet Budakeszin a TTF műhelyéban, Mike Sanders és Biskor anyagok felhasználásával.
Reméljük, hogy így egy darabig nem lesz gond a rozsdával.

Az sajnos hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a kis patkány lakatos a középső küszöböket nem javította ki, pedig előre szóltam neki, hogy azt is javítsa, mert a cél a normális helyreállítás. A padló és a hátsó kerékjáratok miatt is vissza kellett menni hozzá, ezeket javította utólag.
Annyi pozitívum van a hazudozásaiban, hogy megtudtam (gyanút fogtam és kiszereltem az üléseket, középboxot, padlókárpitot), nagyon beázik az autó, ezt az első kerékjáratban lévő gumidugók nem megfelelő illeszkedése okozta. A belteret kibontottam teljes egészében, ahol felületi rozsdát találtam, ott lekezeltem Koranttal, majd átkentem Dinitrol alvázvédővel.
A zajcsillapítók kiszárítása után megszűnt az autó párásodása is. Az már régóta gond lehetett és valószínűleg ezért rohadt le annyira a jobb küszöb (ott folyt be a legtöbb víz és állt a küszöbben is).

 
>> Autóápolásgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2019-11-27

A motorháztető alatt, a levélfogónál lévő kédergumi már erősen megviselt állapotban volt, így rendeltünk hozzá egy gyári újat Rolan Trencsiknél.

 
>> SzervizZolibácsi // Alfa GT QV Q2 // 2020-01-24

olaj hűtő csövek cseréje és önindító csere