Blog
Megérkezett a nagy "gyári" csomag :P a méretpontos Alfa 156 szőnyeggel. Olcsó volt, szép és jó! Köszönet a megbízható Tom19810112 cartársnak! Most már csak azt kellene kitalálnom, mit kezdjek a másik két garnitúrával :D


Eddig a kocsimosásban nálunk csak a Shell jeleskedett, a szombati gyönyörű idő viszont belőlem is kihozta azt a mérhetetlen szorgalmat és tenni akarást, hogy magam pucatoljam ki a kis feketét. Gyönyörű lett!
Apu elmagyarázta miért intenek egymásnak az alfások, miszerint az üdvözlés annyit jelent "jé a tied is megy még?!?" A válasz rövid volt, de velős: hüüüüüülyeeeee! :-)
Tomszos vasárnap félmaratont futott, borzasztóan büszke vagyok rá!



Nemrég megérkeztek GT-től a REGISTERED ALFA DRIVER matricák, amiért ez úton is köszönet!
Felragasztva nem mostanában lesznek, mert jövő hónapban viszem az autót festőhöz, hogy a rengeteg kis hibát javítsa ki!
Ez úton töredelmesen bevallom, hogy az X. Esztergomi tali előtt, a Fehérvári Tesco parkolóban sikeresen megnyomtam a hátulját, aminek szerencsére csak a lökhárító látta kárát! Ez is javítva lesz!

Bekerült végre az új fejegység,egy Pioneer DEH-3200UB-et vettem.Nem volt olcsó de sokat tud és szépen is szól,ja és végre nem kell cd-ket írogatnom az USB bemenet miatt elég a pendrive.Sajnos beszereléskor elég sok volt a költség plusz még az erősítőmet is javítani kellett :S.
Megérkezett (0419) a várva várt aux hangkábel az LCD és a fej közé :) persze nem pont ilyen mint a képen, mert az RCA-s változat lett inkább. Csakis az ésszerűség kedvéért :)

A tökéletességre való törekvés egy újabb állomásaként ma leadtam a gépet féltengelycserére. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy egy 10 éves autótól is újautó érzetet várok. Ne nyekkenjen, ne klattyanjon, ne csattogjon semmi benne, működjön, mint az a bizonyos Svájcban gyártott időmérő.
Lehet ezúttal (is) túlzásokba estem, de az alábbi alkatrészek cseréje történik per pillanat:
-féltengelyek komplett mindkét oldalt
-középső-hátsó váltótartó bak
-hőmérséklet jeladó
-gázolajszűrő
a hőfokjeladó hibája teljesen véletlenül jött elő, Imi barátom autóját próbáltuk ráncba szedni, és kontrollként az enyémen is végeztünk egy "on-the-fly" kiolvasást. A comp közölte, hogy rossz a hőmérő. A műszer 90 fokon állt, a motor pedig még alig volt 70 fokos. Hogy ezt hogyan állapította meg, az számomra azóta is misztikum, de hiszek a technikának, ezen ne múljon, kicseréljük. Egyéb jelek is utaltak ilyen hibára, 15 fok alatt hurutosan harákol a verda, nem szeret menni. Fölötte szélvész... :-)

Középkonzolon lévő óra nem világított....persze dirib-darabra kellett szedni h kicseréljem....utálom a hamutálat (azzal szívtam :D)



Régóta szórakozik az autó azzal, hogy időnként kikapcsolnak a műszerek, nulláz a km számláló. Egy darabig megvoltam vele, a telefonomba felírtam a tankoláskori állást, így még a fogyasztást is ki tudtam mindíg számolni. Csakhogy elkezdett durvulni a dolog...először csak néhány kilóméteren keresztül, majd újabban egész napokra kikapcsolja magát, ami ezekben a trafipaxozós időkben nem tuti.
Úgyhogy ma szétszedtem.
Ami biztos, hogy már lehetett hasonló baja, mert be volt jelölve a GND és a két táp beforrasztási pontja a csatlakozóknál. Biztos ami biztos felírtam a csatlakozó jelöléseket és a lábak számozását is, ezt már ne kelljen keresgélni többet.
Műszerrel megpróbáltam nyomonkövetni a tápvonalakat, de sehol semmi gyanúsat nem találtam. Az egyedüli nem gyári forrasztás a csatlakozó lábánál a két táp (direkt és kulcsról) volt, úgyhogy azt kiforrasztottam, leszippantottam az ónt, kicsit megsavaztam és visszaforrasztottam. Egyelőre működik...kitudja meddig. Remélem ennyi baja volt.
Ha már kint volt a műszerfal, be WD-40 -eztem a csatlakozókat, így nem kell csőfogó a csatik lehúzásához, plusz kontaktjavító is, ezzel se legyen gond.
Volt 25mm-es öntapadós csillapítólapom, a műszerek mögött egyúttal kicsit kibéleltem, innen zörgés már nem fog jönni, az tuti.



A mai garázs témám. :-) Mondjuk nevetek, de nem volt jó kedvem.
1. Xenon trafó a lámpa alá
2. zenét bekötni
3. konzol izzóit kicserélni
Ebből csak a harmadik sikerül. Ja meg a kettes félig. :-)
5:40kor kezdtem a melót. Szétborítottam akonzolt. Ez már gyorsan megy. Gondoltam, leszedem a lököst és utána bekötöm a zenét. A lökös leszedésénél az elöl található négy csavarból csak 3 jött ki. Ezután eltörtem a fejet, amivel csavartam ki. 5 perces gondolkodás után a többit visszaraktam. Nem tudtam kiszedni azt az egy csavart. Majd kövi hétvégén. Pedig jó lett volna. :-)
Na akkor kábelek behúzása. Jó régen megvan az alapanyag. Alig találtam meg, hogy hol húzzam át a kábelt a műszerfalnál. Szépen elvezetve minden. De nem kapcsol az erősítőm. Zsír. A multimeter lemerült. Honnan nem jöhet a csodás táp? Vagy megkakkant az erősítő? Ez is egy hét múlva folytatódik. Ideg megevett. Kocsi alá is be akartam nézni, de egy műszakot lenyomtam a garázsba....ééééés elfelejtettem az ülésfűtéshez a kábelt kiigazítani.
Konzol az könnyen ment. :-D
Ja és még azon kell agyalnom, hogy az RCA kábellel mi legyen, mert nem megy be normálisan a magnó.
Képek nincsennek, mert majdnem összetörtem mindent. :-)