Blog
Jövő hétre fagyot mond, a gumisok előtt kígyózó sorok. De jó hogy végre elhoztam onnan a kerekeket. Pláne, hogy a tavaly őszi kapkodás nyomát is megtaláltam az alvázvédő rétegben. Beletolta a krokodil emelőt..
Itthon mindig van Koralkyd rozsdagátló alapozó, azzal javítottam a hibát. Időben észrvettem, még fényes tiszta fém kandikált ki.
Egyúttal a hátsó keréknél a filc mögött is kitakarítottam a küszöbök végét.
Végül téli kerekek fel, beállítottam a nyomásokat, majd lemostam és elraktam a nyári felniket. Ja, és gyorsan elszaladtam téli szélvédőmosóért, azt is betöltöttem, úgyhogy jöhet a hideg.



Téli gumi felrakás,centirozás, nyári gumi centirozás
Újra téligumikon gurulok. Nem akartam még ilyen hamar felrakatni őket, de ha már úgyis vittem szervizbe az autót egy kézifékpara miatt, megcsináltattam ezt is.
Az új nyári gumiknak ez volt a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között. A 2024-es szezonban mindössze 3470 kilométert gurultak, április 2. és október 30. között.
A téliek negyedik szezonja jön már, eddig összesen 14.354 kilométert használtam őket.
A kéziféket néha nem húzta be automatikusan az autó, több helyen olvastam, hogy ez típushiba, így cseréltettem mindkét oldalon a kézifékkábeleket. Most már ez is jó, jöhet a tél.
~164.700 km
A nyáriakba most kb. 8100 km került, összesen ~37.500 km van bennük.
A téliek ~22.800 km-el kezdik a szezont.
+ Alfacity után megadta magát a bal hátsó ablakemelő szerkezet. ez is cserélve lett a nyár folyamán Magneti Marelli-re.
Kb 26-án eszembe jutott, hogy hoppá, idén lejár a műszaki! Hú de eltelt két év megint...viszont 5 nap maradt az érvényességből. Mindez persze jó ha pénteken jut az ember eszébe, lehetőleg délután 4 körül. Na de gond egy szál sem, átsétáltam a közelben lévő vizsgabázisra. Hogy miért nem ide hortam eddig is, nem is értem. Adtak is időpontot ma reggelre. A felkészítés annyi volt, hogy szép tisztán vittem az autót pontban 9-re. Sütött a nap, kint nézegettük az autókat a parkolóban, műhely mögött a gyerekkel. Megcsodáltuk, hogy az ott ácsorgó Giulia Veloce fékje milyen újszerű :-))) Aztán fél 10-re friss műszakival otthon is voltunk. A 13 éves autó még most is hiba nélkül vette az akadályt. Remélem az OT-n is így megy majd át...
Ezen a párás-esős reggelen ismét előjött a már korábban tapasztalt jelenség, indítás után egyenetlenül járt a motor, mintha 2 vagy 3 henger ment csak volna, gázra nem nagyon reagált, rángatott, rázta a kasznit. Próbáltam újraindítani, de nem segített, így végül óvatosan elindultam a mellékutcákban, hogy hátha magára talál, de nem segített. Jópár utcával arrébb egy újabb indítási kísérlet után végül minden korábbi tünet nélkül, ismét szépen járt a motor.
8-ára kaptam időpontot a Duna Autóban, ahol a Multiair szűrő eldugulását diagnosztizálták. Abban maradtunk, hogy egyelőre nem nyúlnak hozzá, de küldenek egy árajánlatot, ami fura, mivel a motorra 5 év garancia van. Egyelőre jó az autó, még gondolkodom, hogy mi legyen…
(10.28-án írom a bejegyzést, mostanáig nem jött elő a hiba)

A gyárilag beépített 5”-os Uconnect helyett a nagyobb, 6,5”-os fejegységre szerettem volna váltani, mert erre már rá lehet tenni a tolatókamerát, illetve egy külön eszköz segítségével a Carplay is menni fog rajta.
Egy nagyon jó ajánlatot sikerült elcsípnem (60e ft volt, de majd a következő posztnál számolom az árát).
A beépítést a Jartronic végzi majd később.
1
650
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth