Blog
Az elmúlt időszak szép sorban:
- kicseréltem a tankajtó stiftet (már nem lóg, de a nyitás-zárás bajos, amit vagy a piros madzaggal való nyitogatás okozott, vagy rossz a tankajtó nyitó szolenoid. Nem bontogatom a kárpitot, hogy teszteljem, rendeltem alkatrészt hozzá)
- a nyári szett egyik felnijén volt egy ronda nyúzás, ezt az autó előző tulajának közbenjárásával megcsinálták a hozzáértők (25e Ft) - köszi Bali innen is!
- a télit én "intéztem el", így azt a napokban viszem javításra ugyanoda
- nyári kerék felkerült (6e Ft)
A téli szett cca. 3330 km-t tett meg, letakarítottam, 3/4-ét elraktam.
Km: 124.140
Leengedtem a bal hátsó ablakot, de csak kb. félig ment le. Aztán vissza akartam húzni, de már meg sem moccant. Szétszedtem és a bowden "szőrösödött" ki és amiatt akadt meg. Érdi bontóból szereztem bontott emelőt motor nélkül. Most jó. :-)
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.
Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.
Már ment egy kevesett az épített konfig utcán , sikerült egy mérést csinálnom 3dikban , mivel sajnos a kuplung nem bírja. Simán hozza a kötelezőt, de még hiányzik 100ló a megtervezettől, de persze nincs benne injektor, csak a 209lovas alfa injektor ,ami kb 300-310lovat tud.
Nagy turbó ellenére nagyon jól autózható utcán , szval örülök neki nagyon.
Készen lett a kuplung ,kedden kerül be építésre , reméljük bírni fogja ,de készülök egy C tervel is.
Olaszba vissza küldött injektorokról info még nem érkezett ,de arra is van egy B terv
Újra a Contikon gurul!