Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-21

Bocsánat, a lökhárítók, az első lámpakertetek, a bajúsz, a díszlècek az oldalablakok körül, az esővető mind rozsdamentes, a pajzs, a kilincs, az index, a külső tükör (1970-től, mk2 tartozék) krómozott spiáter, a szélvédő keretek eloxált aluból készültek. A hátsó lámpakeret krómozása műanyagon van (1968!).
Lusta voltam levenni a lökhárítókat és 1000, 2000, 2500-as papírral átdolgozni, meg polírozni. Majd ha egyszer elkap a buzgóság megcsinálom. Kézi fényesítést kapott, meg pöttyözést az első lökhárító alatt. Nehogy ezért huzigálják le a pontokat a minősítésen. Persze május végéig ötször tele lesz rovarhullákkal.
Sajnos marad így is makula itt-ott. (megvigyázott autó nem restaurált autó)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-20

Rém pepecselős munka. Elment vele végül majd két óra. Egy nyomorult bal ajtóra. De mégjobb lett, nem lôg, küszöbig fut a síkban, klasszul záródik, nyílik. Ilyen legfeljebb Areseben volt utoljára...

 

Nem bírtam tovább, felkerültek a frissen fényezett TI felnik, új gumikkal.
Kezdődhet a nyári szezon.
Km óra állása: 289219 km
A téli szettbe 9 ezer km ment bele.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-24

Rendeltem a Szakál metálban egy garnitúrát ebből mert a gyáriak teljesen el vannak deformálódva. Nem tudom pontosan mi a neve. Fék tartozék kategóriában találtam meg.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-24

A bal oldali első ajtó nyitás-csukáskor nagyon kattogott ezért a fiatalkatreszek.hu-n rendeltem egy új utángyártott ajtóhatárolót.

4900Huf+890Huf (posta)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-03-24

Motorolaj és szűrőcsere 7419km után.
Olajcsereperiódus nullázva.
Valamint átraktam a nyári kerekeket, úgysem használom nagyon sűrűn.
Olaj: Selenia WR 5w40
Szűrő: Filtron oe670/1
Jelenlegi Km: 178958

 
>> SzervizBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2021-03-24

Ismét ellátogattam Budaörsre egy olajcserére:

- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő

Ha már ott jártam, felkerültek a nyári kerekek is :)

km: 36.080km (előző olajcsere óta megtett km: 8.000)

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-03-23

Az autóban gyárilag nem volt BOSE rendszer, de még csak bekábelezve sem volt. Az ajtókban a gyári hangszórókat az előző tulaj lecserélte, így azok maradtak. Nem prémium minőségűek (nem is BOSE), de nekem megfelelnek. Viszont kellett egy mélyláda is, hogy teljes legyen a kép. Olyat szerettem volna, ami nincs útban, nem kell állandóan ki-, betenni, ha kiakarom használni az egész csomagtartót. Szóval elkezdtem nézegetni a gyári BOSE mélyládákat. Csongi kollégának volt egy elfekvőben és lecsaptam rá. A neheze csak ezután jött, működésre kellett bírni az erősítőt. Nem volt egyszerű, de a külföldi oldalak hosszas böngészése után sikerült. :-) Rengeteg kábel jön ki, megy be az erősítőbe: 2 db 12V, 2 db GND, 1 db remote, 8 db hangszóró bemenet és 8 db hangszóró kimenet. Sem időm, sem kedvem nem volt az egész autót bekábelezni az erősítőtől a 4 hangszóróig, meg vissza. A hangszóróknak bőven elég az a teljesítmény, amit a fejegység ad nekik. Meg én csak a mélyládát akartam működésre bírni. Így csak a 2 tápot, a 2 földet és a remote szálat kötöttem be, meg a bal hátsó hangszórótól hoztam el a kábelt az erősítőre és kötöttem a jobb első hangszóró bemenetére. Így volt hajlandó működni az erősítő és így szól a mélyláda. :-)
Viszont a mélyláda rögzítéséhez kellett vennem még egy tartókonzolt, ezt bontóból szereztem be. A gyári kárpitot ki kellett vágnom kicsit, hogy a tartókonzol elférjen és rögzíteni tudjam a mélyládát. Már csak 4db kis patentet kell szereznem, hogy a mélyláda kárpitját is tudjam rögzíteni.

 
>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2021-03-22

Újra a nyári gumikon gurulunk.

Km: 24.733

Ebben a "téli" szezonban 6.555 km-t mentem. 12.655 km-nél játnak a Sottozerok.

 
>> SzervizSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2021-03-23

2 éves lett Julis, így elérkezett a kötelező átvizsgálás és olajcsere ideje.
A pandémia következményei miatt a Kelet-Pesti szervizben nem tudtak hetekig fogadni a szervizes kolléga hiánya miatt, így az Autóház Budaörshöz mentem.
Annak ellenére, hogy összefutottam és jót beszélgettem G-MANN és Bazsi "kollégákkal" sajnos nem jöttem el jó "szájízzel". A Kelet-Pestben megszokott árszinthez képest majdcsak dupla annyit fizettem, egy olaj, olajszűrő, pollenszűrő és levegőszűrő cseréért. Igaz, hogy régen jártam ott (kb. mikor Julist náluk akartam megrendelni), de akkor SEM ÉRTEM!!!!