Blog
A tervem nem tudott megvalósulni. Az öreg GTV-t készítgettem az utóbbi egy hónapban, hogy megkergetem a Bükkben, Balatonnál és teszek legalább egy kört Aggtelek és Ragály között. Látszólag minden összejött, de visszaléptem. Alattomos hibát észleltem és nem kockáztathattam.
Kissé csalódottan, de vasárnap délután átpakoltam a V6-ba. Aranytl barátommal másnapra lőttük be a túrát.
Külön érkeztünk a Mátrába, ő előbb jutott fel a hegyre, ment is egy oda-visszát.
Mátrafüreden eldöntöttük, hogy meglátogatjuk a ceredi kanyarokat, tavaly emlékezetes autózásban volt ott részünk. Háát, az már a múlt szép emléke marad. Az odavezető út is elég vacak, az onnan eljövő is és sajnos maga a ceredi szerpentin is sokat kopott a varázsából. Főleg az erdei szakasz tele van már aszfalthiánnyal, négyzetméteresekkel. Mentünk egy oda és visszát Rónapusztáig, aztán egyetértettünk, hogy ez csalódás így és elhúztunk Balaton felé. Bárnai felvezető még mindig pompás. A Zabar utáni kis híd trükkös, billentős fajta.
A balatoni szakasz csúszósabb volt most mint március elején, de én nagyon élveztem. Technikás. Végül csak egy oda-vissza lett belőle, mert eldumáltuk az időt a hágón.
Visszamentunk a 25-ösre, most tényleg tiszta volt, Ózd előtt volt pár autó. Majd Aggtelek, Jósvafő (nagyszerű szakasz), Perkupa, Kánó, Imola (szerencsére most nem jött senki szemben). Kár, hogy Imola előtt rengeteg sarat hordtak az útra és nagyon poros volt. Az erdőben van egy hosszú egyenes utáni visszafordító, na azt izgalmas volt megfogni.
Utána a túra mélypontja következett, el kellett jutni Miskolcig. egy tankolás Kazincbarcikán, majd Parasznyán keresztül elérkeztünk Lillafüredre. Ott egy fehér Rapid tartott bemutatót, hogy a helyiek miként ismerik a kanyarokat. Leálltunk az első pihenőnél, hogy elmenjenek a munkából hazatérők Bükkszentkeresztre. Öt perc után nekilendültünk. Végig tudtunk menni egy horukkal, tán előzés nélkül. Koptak a gumik. Tetszett a bal-jobb láb fékezés, mikor hogy volt praktikus. A megfelelő cipőben voltam, így a gázföccsözés is pásszolt hozzá. Pompás volt. Szerencsére a megkéső tavasz miatt a lombozat még mindig hiányzott, így jó előre látta az ember, ha éppen jött valaki szemben. Alig-alig jött valaki. Többet nem mondok, de a vállamban volt némi izomláz másnap és az első gumiknak annyi.
Azt kell mondjam erősebben húzok a 205/55-hoz, mint a 17" 225/45-höz. Ellenteszt legközelebb.
Egertól Kecskemétig pálya.
761km, nettó 9h 35min. 11.5Ltr/100, mert csendesen mentem haza.
Több volt ebből a selejt mint legutóbb és ezért arányosan kevés az igazi jó szakasz. Már megvan a fejemben mi lesz a tuti-tuti útvonal legközelebb.
Van kép is aranytl jóvoltából. Ő tudta elkapni a pillanatot. Bodrognádasd és Balaton között a hágón egy kék hullámos papagáj szállt a hűsölő V6 motorfedelére.
Jujj ez is kész lett. Ennek a szervószivattyú cserének nagyon tudok örülni. Kellett gázt adni, hogy álló helyzetben tudjam tekerni a kormányt. Volt olyan, hogy motorfékkel lassítottam és kellett erő a kormány forgatásához. Ami már nem ment, de nem azért, mert b.lf.sz vagyok:
Párhuzamos parkolás :-)
Parkolóból kiállás az ellenkező irányba. Isten, ahogy mosy működik. Olyan könnyű tekerni a kormányt, hogy kitépem a helyéről.
Hangja is volt, melegedett is és persze szivárgott. Bontottan kapott 45 pénzért (50501730). Hozzá folyadék (Tutela GI/R) egy lityi (feltöltési adat 1,3L) 5443 pénz.
Összes izzítógyertya cseréje, mert jelezgette, hogy nem jó valamelyik. 20980 Ft. Beru - 46792355
És a munkadíj 25 pénz volt. Félnapos meló.
Klíma csapágy jön. Ja majd tél előtt. Nem érdekel most.
Jöhet a nyár. Féknyereg festés, nyári gurulók, és a kábelezés befejezése jön...jupiiii
Az elmúlt 2 hétben elkezdett rázni, minden gyorsításnál az autó bal eleje.
Mivel volt már cserélve régebben a csillag a bal oldalon, inkább a komplett féltengely csere mellett döntöttem.
A kehely amibe a csillag van, kikopott, ez okozta a rázást.
Skf féltengely került beszerelésre.
Km óra állása: 290196 km
Rendeltem egy új tolatókamerát, mert amivel vettem esztétikailag borzasztóan mutatott. A rendszámvilágításba beépítettet választottam ,ez így jóval igényesebb. 3 csavartakaró hiányzott az ajtóbehúzókból ,így rendeltem abból is egy szett 3D nyomatatottat (egy határ sz.r portéka egy cartárstól)
Történt egy kis baleset.A jobb 1 ajtókárpitját sikeresen összekente az utasom lazúrral.Amúgy is időröl időre felmerült,hogy kezdeni kéne velük valamit,mert a betétek nem épp a leg szebbek.Elkezdtem keresgélni a neten,de ami tetszett az vagy messze volt,vagy irreális áron.Viszont rábukkantam egy igazi kincsre,egy momo beige ülésgarnitúrára.Ez is mindíg olyan bekattanó vezérhanygya volt.Tulajdonképpen berlinába való garnitúra ez az 1 volt az országba.Ezt viszont annyira jó áron adta a srác,bogy másnap el is mentem érte.Fontos volt,hogy légzsákos legyen és könyöklős.Könyöklő nem volt,viszont ezt annyira nem is bántam mert fl előtti autóbol való annak meg nem tetszik a könyöklője.Hazaérve nekifogtam a műtétnek.Akkusaru le és kiszedtem a régi üléseket.A régiböl kivettem a légzsákot és leszedtem a könyöklőt.Szerencsére a tartó konzolt 3 csavar fogja a vázhoz,így az is bontható.Természetesen nem passzol a momó ülésre,de ez orvosolható.Furtam lukakat a csavaroknak felcsavaroztam és boldogság.Kicseréltem a légzsákot az enyémre.A műveletre rá ment szűk 3 órahossza.Az anyósüléssel már gyorsabban meg voltam.Csak a támla kárpitját bontottam meg alul és kicseréltem annak a légzsákját is.Aztán ment vissza minden az autóba.Akkusaru vissza,és próba.A légzsák nem dobott hibát.Boldogság.Ami fel tünt,hogy a momo alacsonyabb.Nagyon király.Van még pár apróság.A könyöklőt le kell bőröznöm.Az ülésekre rá fér egy nagytakarítás és némi festés.És az ajtókárpitokkal továbbra is kezdenem kell valamit🤣
Meghalt az akksim. Ez most nem bírta valami sokáig, pontosan három év 4 hónapig. Nem sokat variáltam vásárláskor, a legolcsóbbat vettem, amit hirtelen találtam. Magyar :-) Arra jó lesz, hogy a sok állásban tönkremenjen, mert hát sajnos nem sokat megyek az autóval. Azt hiszem be kellene szereznem egy jóféle akksi töltőt is. Na majd karácsonyra kérek a Jézuskától. :-D
Az akksi 18500ft-ba került, de 1600-ért beszámították a régit. Kíváncsi leszek meddig bírja.