Blog
Kapott két új hátsó lengéscsillapítót. Toronycsapággyal együtt.
205600km
Kevertettem ki festéket az autóhoz. A terv az volt, hogy spektrométerrel megállapítják a színt, és az alapján lesz kikeverve. Sajnos a spektrométer nem tudta beazonosítani, mint kiderült elég összetett, és két rétegben kell felvinni a színt. Szinkód alapján lett megállapítva, persze a kód alapján is két félét hozott, egy kékesebb, és egy zöldes árnyalatot. Nekem a zöldesre volt szükségem. Majd kíváncsi leszek, milyen lesz mikor lejavítom a küszöb végeket vele.
Felraknám már a nyári kerekeket, de a hátsó pár olyan gatya volt már hogy ki kellett cserélni. A másik pár kb.70%-os Continental, de túl drágát nem akartam, és a Taurus mintázata nagyon hasonló a contihoz, erősített oldalfalú, ezért az lett.Az újak mennek előre. Remélem pár évig nem lesz velük gond.
Még a téli leállás alatt lettem figyelmes, hogy a kipufogó dob egyik összetételénél ki van lyukadva a cső, illetve hogy a flexibilis csövek is nagyon rossz állapotban vannak.
Tudtam hogy tavasszal kipufogóshoz kell vinni a gépet. Kicsit továbbgondoltam a dolgot, mert szerettem volna hogy időnként hangosabb legyen a kocsi. :-)
Beszereztem egy elektromos kipufogó szelepet, amit a szaki a javítás alkalmával beheggesztett a rendszerbe. Úgy lett betéve, hogy az utolsó keresztben lévő hangtompító dobot kerüli meg a gáz, ha ki van nyitva a szelep.
A választógombot a hamusban rejtettem el.
A végeredmény kicsit alul múlta a várakozásaimat. Nem lett annyira hangos, mint azt vártam, de azért hallani a különbséget.
Egy kis kereskedői nyomásra meghirdettem és alku nélkül meg is vette az elsőnek érkező. Tapasztalat: nagyon tartja az árát, sőt....!
Egy Alfa Giulietta QV és Mito nagytestvére lesz.
Szuper két év volt együtt, folyt.köv. :-)
Az egész úgy indult, hogy volt fél órám.
Gondoltam hamar megcsinálom a pedáljaimat.
A fél órából lett 2 , szokásos. :D
Jó rondák voltak, most meg már nem rondák. Ez is valami. Szálcsiszoltam őket, ahogy gyárilag is vannak.
Mivel nem készültem rá, ezért nem tudtam szép új csavarokat venni bele, így csak szépen megcsiszoltam azokat is, meg gravíroztatni is akartam bele a gyári logokat. Na majd egyszer ha lesz fél órám... :D
Post
Már korábban vettem egy flakon fékolajat, így most fel is használtam.
Ráfért. A hátsó fékeknél, nagyon sötét olaj indult meg, de aztán szépen kitisztult. Az elsőknél, alapból elég tisztán indult meg.
óra állás: 148800Km
Teljesen leharcolt nyári gumikkal vettem az autót, illetve a télieknek is ez volt az utolsó szezonjuk. Ami feltűnt mind a 8 gumin, hogy elég rendesen megette a belső felét mindegyiknek.
Utánanéztem, tudom, hogy a gyári beállítása is ilyen, valószínűleg az olaszoknak nem számított ha sűrűn kell a papucsokat cserélgetni, engem viszont kissé zavar.
Elvittem futóműállításra, elmondtam a problémám, mondtam, hogy nem szeretném 1 év múlva kidobni a zsír új gumikat. Rendesek voltak az ott dolgozók, mondták, hogy ismerik a problémát a típusnál, de már van kikísérletezett beállításuk arra, hogy ne zabálja szét a gumit a kocsi, és az útfekvése is jó maradjon. Úgyhogy ennek megfelelően beállították. Majd ősszel kiderül mennyire volt hatásos.
Ami jó hír, hogy a futóműben minden rendben, nem lóg, nem kotyog semmi, stb.
Felkerültek a nyári papucsok, a gyári 17"-os alufelnikkel együtt. Zsír új gumik, 105.000 km-nél.
Kapott szép, új, méretpontos, rögzítős szövetszőnyegeket is, valamint új rendszámtábla-keretet.
Pótkeréknek bekerült az egyik téli gumi, szépen befért a 16"-os felnin, emelő, deszka, minden ami kell még, bent van, úgyhogy ha úgy alakul legalább nem kell a mankókerékkel szórakozni.