Blog
Teljes építést öcsém (Lengyel Krisztián) csinálta
-76/70 kipu , végén egy átmenő AMG dobbal
-600x300 as cooler, teljes alu 60 as csövezés
-"kos" saválló leömő
-olajzás ,támasztás kialakítésa
-hybrid turbó , kerámia golyós 2876 bmw csigából.
-légszürő ház egy 166 os 2,4 alfáé lett.
Sajnos olaszból rendelt injektorok be csörögtek hidegen így vissza kellett küldenem, és a kuplung is gyengének bizonyosodott.
Kocsi már használható, működik , sőt nagyon szépen működik a nagy csiga ellenére is, most sima 209 lovas alfa injektorokkal üzemel.












A levélfogórács ki volt fakulva. Zsebsárkánnyal visszahoztam a színüket és átkentem őket Nanolex Trim Rejuvenatorral.
A rácsba tettem gyári új patentokat is, így most szépen illeszkedik.



A motortérből 2 tartó és az akkumulátor tálca, illetve az ablaktörlő karok homokfúváson és porfestésen estek át. Köszönet a közreműködésért Kozinak és a Kozi’s Garage-nek.




A vezérléscserekor a leengedett hűtővíz igen szép volt... vagy száz éves és az alsó hűtőcső is. Zoli bátyóval persze mindkettőt cseréltük és azt a csúnya offos tágulási tartályt is bontott gyárira visszacseréltük.
240. 256 km





A vezérléscsere után megejtettünk egy gyors olajcserét is + kapott egy új leeresztő csavart. :)
240. 256 km

Mivel ismeretlen előéletű a kocsi és elég régieknek is néztek ki a vezérlés alkatrészei - kivéve a szíj, az láthatóan volt cserélve- és furán is járt a motor (az eladó szerint egy - két foggal odébb lehet), így vettem egy INA szettet és Zoli komám segítségével neki is láttunk a cserének. Nem ment egyszerűen, nem sok minden volt jelen, de szerencsére a komám nem most csinált ilyet először. Sajnos pár csavar is eléggé meg volt erőltetve sőt, a vízpumpa felső csavarja még jobban. Ezt megpróbáltuk csavarragasztóval plusz rögzíteni, de az összeszerelés után, mikor már minden kész volt és járattuk a motort, egyszercsak elengedett és kiömlött a friss hűtőfolyadék. Kezdhettünk mindent elölről. Sajnos a kijárási tilalom miatt aznap már semmit. Pár napba beletelt, míg mindent összeszerveztünk... időben és szerszámban. Kaptam kölcsön egy remek menetjavítót, így 31.-én végre mindent össze tudtunk rakni és a motor szépen jár.
Bár az eladó szerint vadi új Denso gyertyákat tett bele, ehhez képest vagy 100 éves agyonégett Bosch gyertyák voltak benn, amikből párat kicseréltünk már korábbi (másik kocsiban) használtakra, amíg megjön az új szett.
Plusz sikerült Marklartól vennem egy erre a motorra való vezérlésborítást, ami szuper... merthogy azt sem kaptam még meg hozzá... egyelőre csak ígéret van, ahogy a csomagtartó belső borítására is.
240. 256 km








Remélhetőleg már nem fog minket megtréfálni az időjárás.
18°C fok volt ma. Ennek örömére felraktam a nyári gurulókat az ezüstkére.
A téli kerekek gumiápolózva várják a telet.
Km állás: 218.498km





Sok helyen sokfélét olvasok a fogyasztásról. Mikor kinéztem az autó + motor párost, sokan azzal riogattak, hogy majd nem győzöm tankolni, meg hogy majd 10-12 litert fog kérni. Mentem már vele 4000+ km-t, és azt kell mondjam teljesen elégedett vagyok. Nyilván a fogyasztás relatív, mindenkinek a saját lába nehézségétől függ. Én alapvetően nyugodt sofőr vagyok, 80%-ban 2500 és 3500-as fordulatok között használom az autót, de ha kell igenis odalépek, és pörgetem a motort, hogy előjöjjenek a lovak. Csak és kizárólag prémium benzint tankolok, most MOL-t, de tervezem a többit is kipróbálni. Volt egy elromlott termosztát is, ami bezavarhat a fogyasztásba, de mostanra egy 8,6-os vegyes átlagfogyasztás kezd kirajzolódni. A komputer a saját megfigyelésem szerint kb fél litert téved felfele, többet mutat. Városban olyan 9-10 liter körül lehet mozogni, városon kívül 6,5-7 liter környéke. Szerintem ezek teljesen vállalható, és elfogadható adatok ehhez a motorhoz.