Blog

>> EseményKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2021-01-14

Meglett a 225.000 km!

Mindjárt 2 éve, hogy megvan a gyönyörű gépsárkány.
204.000 km-rel vettem, azaz már beletettem 21.000km-t eddig, hibamentesen.
Imádom, le nem cserélném semmi pénzért. Most is ugyanúgy imádom, ahogy az első percben megláttam.

Egy kis élménybeszámoló következik!

Amikor megvettem nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom szeretni. Mindig megy a kis csinosítgatás, mosakodás, apró pici kütyük beépítése, bütykölések stb...
Persze voltak apróbb pici hibái, mint például a csomagtérvilágítás hiánya, ajtóknál való beázás, ablakemelő kapcsoló eltörése, de ezeket mind kijavítottam.
A legnagyobb előrelépést az androidos fejegység, ülésfűtés és beltérvilágítás hozta.

Lényeg a lényeg, hogy kezd összeállni számomra a kocsi.
Szeretem és mai napig nem találnék szebbet nála. Egy biztos, a következő autóm is Alfa Romeo lesz, remélhetőleg Giulia Veloce!

 
>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2021-01-21

A gyári alsó lengőkartól búcsúzni kellett, mert nagyon kopogott. Meg is rendeletem Autodoc-ról a TRW márkájú lengőkart, 4-5 nap alatt megérkezett.

Rászántam magam, így hát nekiestem a műveletnek. Majdnem minden csavart simán kitudtam csavarni, viszont a bölcső belső részénél egyáltalán nem sikerült.
Így hát 2 óra szétszedési idő kárba veszett, tehettem össze mindent ahogy volt. Be kellett látnom, hogy ez akna nélkül nem megy sajnos. Szóval én azt mondom, hogy AKNA nélkül szinte képtelenség szétszedni.

Átálltam aknára, ahol kb. 45 perc alatt szétkaptam a dolgokat. A két csavar amit korábban nem sikerült kicsavarnom, úgy meg volt húzva, hogy egy 2 méteres vascsővel tudtam csak meglazítani. Így is akkorát pattant, azt hittem eltört a csavar.
Betenni sem volt egyszerű, szenvedtem vele eleget. Aztán nagy nehez megadta magát és sikerült mindent visszatennem a helyére. A csavarókat terhelve húztam le, ahogy a nagykönyvben meg van írva.

Az SKF felső lengőkar is megadta magát, nyikorog, viszont nem olyan hangosan, de azért idegesítő. Átszilenteztem a Lemfördert TRW sziletekre és az került bele.

Szóval a jobb oldalt már ki van minden cserélve!

Pont pár napja érkezett meg a bal oldali alsó lengőkar is. Arra a jövő héten fog sorkerülni.

TRW jobb alsó lengőkar: 49.524 Ft
TRW bal alsó lengőlar: 45.786 Ft
TRW szilentek felső lengőkarba: 7.000 Ft

Megjött a nullás tokmány a fúrógépbe, így már 3 mm-él vékonyabb fúrót is be tudok fogni.
Belekerült egy 2 mm-es és a gyakorló motor 4-es dugattyúján kipróbáltam az olajátvezető furatok készítését.

A neten volt aki szerint nem is kell 4-4 lyuk, csak 2-2 db 1,5-öst fúrt be és nem tért vissza az olajfogyasztása. Lehet hogy ennél maradok én is.

A Wössner cég alap és tuning TS dugattyúja az utolsó képen...

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-01-26

Eredetileg felmerült, hogy airride rendszert építtetek az autóba, mivel ültetni mindenképp szerettem volna, azonban azt sem szeretném, hogy mindenhol leérjen az autó alja, spoilerek stb. Új rendszer építésére nagyon beteg árajánlatokat kaptam, így elengedtem. Így lett a már korábban mutatott Vogtland ültetőrugó, viszont az utolsó utáni pillanatban befutott egy Spider alól való alig használt szett baráti áron, így végül mégis lett Airride-om :) Öröm bódottá

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-01-29

Befutott az utolsó adag csavar és bilincs a horganyzásból, így végre kezdődhet az összeszerelés :) Ennek az adagnak a horganyzása 10.500 Ft-ba került.

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-01-19

Ezeket a gömbfejeket gyárilag festetlenül küldik, én viszont nem szeretném, hogy idővel csúnyán rozsdásodjanak, így fényes fekete festést kaptak :)

 

Olajcsere+Levegőszűrő,Olajszűrő, Pollenszűrő cserélve.

 

Hétfőn vittem el az autót a fényezőhöz, az iskola járatot addig Zen teljesítette nyárigumikon. Szerencsénk volt az időjárással, és úgy az egész üggyel. Nem hiányzott persze, de egyszerűen, gyorsan túlestünk rajta. Chili újra tökéletes formában, karcmentesen, teljesen új gyári küszöbbel ma haza is jött. A műhelynek ahol javították nem véletlenül ennyire jó a híre. Tökéletes munkát végeztek, tényleg olyan lett az autó, mint volt. Választhattam volna a küszöb kijavítását is, ugyanis avultatták az alkatrészt. Inkább kifizettem a biztosítás által nem fedezett összeget. Nekem így kerek a dolog.

2011-es műszakin készült képek.

 

2021.01.28 a vétel napja :) vannak hibák persze, de ez így jó :)
Katalizátort kivették alóla, így most nagyon hangos. Nem is indítom be a szomszédok kímélése érdekében. Az alja nem tűnik vészesnek, egy átrohadás van a jobb taposó részén, valószínűleg beázás okozta. Többi majd kiderül ha eljön az ideje. Úgy néz ki törve talán nem volt az autó, viszont újrafényezték ami szép lett az oldalát tekintve. A tetőt újra kell fényezni és a motortérnél látszik hogy nem maszkoltak semmit. Az autó 3 éve áll, meg még egy ideig fog is míg felkészül a műszakira. Forgalomból addig is ideiglenesen kivonva. Végeredményként én örülök neki :)) takarítás még nem történt meg. Vételár + tréller + eredetiség vizsga +átíratás.