Blog

Kiszedtem a gyertyákat. A látottak alapján már nem tenném vissza őket.
A kicsi gyertya hegye teljesen lekopott, a nagyok középső elektródái is fogynak. A 4-es hengerben a kicsi gyertya teljesen elrozsdásodott. Csodálom hogy két éve Csöri visszarakta. Az akkor készült képeket kinagyítva, már akkor is ilyen volt...

 
>> SzervizManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-02-14

Barátom Pasics Tibor megcsinált egy bontott lendkereket nekem , bmw 30d rugók, összes műanyag alkatrész rézre cserélve, és szerkezet erősítés , kevlár tárcsa.

-kuplungozás
-komplett vezérlés csere (Dayco teflon)
-féltenegely gumiharang csere
-kuplung munkahenger csere
-váltó olaj
-motor olaj

szervíz után mivel bölcső lent volt kapott egy futomű állítást is.

Köszönöm a szerelést Sárváron a Retro Car Servicenek , Bödő Gabinak és Jóna Krisztiánnak.

km: 204.577

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-02-14

Napsütés, száraz út, -0.5 fok. A szokásos Kmét, 2x(Izsák, Páhi), Kmét. A téli gumi nem volt a helyzet magaslatán,
Előtte a Fityóval is jártam egy 10km-t.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-02-14

Sok-sok éve cseréltem az ajtózsanér csapot. A bal ajtó ezután is picit lógott, bántotta a szemem. Készítettem hézagoló lemezt 0.2+0.3mm, ez került az alsó zsanér alá.
Nem tökéletes, de sokkal jobb lett.

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-02-13

Felkerültek az új tárcsák és betétek, a most már megfelelő hosszúságú fékcsövek,a kipuff rendszer, valamint bal előre bekerült az airride-os gátló és az új toronycsapágy, ki is próbáltam gyorsan milyet ül :)
Holnap folyt köv, talán végre tudok majd garázson kívüli képekkel is szolgálni.

 

Tegnap megérkezett az új akksi, még feldobtam töltőre, kíméletesen legyen teljesen feltöltve (Kb. félig volt töltve). Reggel ki is cseréltem, indult is könnyedén, de hirtelen úgy televágta magát mindenféle hibával, és törölni sem engedte, hogy inkább nem indultam el vele. Később ránéztem még mindíg ugyan úgy tele volt hibakóddal, kicsit megmozgattam előre hátra, és már elkezdtek fogyni a figyelmeztetések. Ezek után megint pihentettem egy fél órácskát, utána indításnál már semilyen hibalámpa nem maradt égve. Dátumot órát mindent szépen beállított, egyedül az anyósoldali lágzsákot kellett visszakapcsolni, ja meg persze a napiszámláló nullázódott...
Töltő feszültségnek csak 13.3V mértem, ezt egy kicsit keveslem, de nem tudom, hogy nincs-e köze hozzá a minusz nyolc foknak...(ennek még később utána járok.)
A hibák még be voltak tárolódva, de már engedte az összeset törölni...

>> Szervizsummer81 // Alfa 147 Progression // 2021-02-12

187456 km - Olajcsere (Selenia 20k 10W-40), Légszűrő (Mann), olajszűrő (Mann), pollenszűrő (Techneco aktívszenes)

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-02-12

Ebayen találtam egy fényszórómosó szettet ami a következőket tartalmazza: 6db fúvóka, csövezés, valamint a szivattyú. Kicsit sajnáltam érte kifizetni 61397 forintot (szállítással) de még mindíg olcsóbb mint az új ára, így megrendeltem.
Egyenlőre semmi bekötési rajzot vagy képet nem találtam sem a mosóhoz sem a xenon fényszórókhoz, abban bízok hogy végig van fűzve a kábel köteg és nem kell mókolni, bár mivel 2008-as autó így nincs sok remény.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-02-11

Igazából már az első napon tudtam hogy ezzel a fényszóróval még lesz dolgom. Elég gyengén világít, faterom is panaszkodik a breraéra hiába tisztítgattam, políroztam. Valami erősebb kell: Xenon! A fényszórót is kilométerenként mosogathatom az állandó esős, saras idő miatt. Szóval a fényszórómosós lökhárító is kelleni fog, és akkor már legyen gyári. Kezdődik az alkatrész gyüjtögetés...
Jófogáson találtam rá, üres mosós, radaros lökhárító. Most fúvókákat, csövezést és szivattyút keresek hozzá. Persze találtam hozzá mindent is... Pl.: 12000-20000ft/fúvóka áron... Azaz csak a 6db fúvóka 72000-120000ft

 

Tegnap reggel megrendeltem a szelepszár szimeringeket, ma meg is jött. ZS+U gyors volt, lehet hogy máskor is ellátogatok hozzájuk. Az eddigiek szerint lehet hogy csak egy kell, mégis készletet vettem mert ismerve magamat mind ki lesz cserélve. Csöri 19-ben elring-et tett bele, most Viktor jön.
A leömlő hővédője se tetszett, keresni kezdtem. Erhardot kérdeztem, ő 25 feletti összeget mondott. Már felrémlett a szemem előtt a drótkorong és a kályhaezüst amikor eszembe jutott Alfa Depo. Az újabb cikkszámosból (ami a 147-hez tartozik) volt nekik 16-ért, lecsaptam rá. Az is megjött ma :-)
Ellenben száradna le a keze annak aki a papír címkét ilyen erős ragasztóval tette rá a gyárban. Lehetetlen levakarni. Ez a helyén meleg lesz, a papír meg ugye jó gyújtós...
Majd le kell áztatni róla, csak most nehéz lenne kiszedni a jégből :-)

Előszedtem a gyakorló motoromat. Sikerült összehoznom egy rugóösszenyomót, kettőt ki is szedtem. A szimeringgel nem boldogultam, rendesen be vannak gyúgyulva. Holnap megreszelek hozzá egy laposfogót, azzal talán kijön.

PHuBi közben az éjjel elvérzett. Kifolyt a motorolaj és a hűtővíz is.