Blog

>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-02-10

Pár napja este pakoltam volna ki a csomagtartóból de nem láttam semmit.
Elment a világítás...
Gyorsan utána olvastam a kézikönyvben, hogy lehet a világítást kiszedni, mivel sehogy sem jött ki a helyéről. 10perc után feladtam, gondoltam holnap reggel majd megcsinálom mivel már fáradt voltam, nem akartam kárt tenni benne. Hát sikerült...
Kézikönyv szerint balra feszítve kell kiemelni, ami sikerült is 2 köröm eltörése után. Az izzó viszont hibátlan,de nincs áram . A műszerfal sem jelez, hogy nyitva van a csomagtartó, megmozgattam a kábeleket, csatlakozókat, reléket, biztosítékokat ellenőriztem de semmi. A zár mikrokapcsolójára gyanakodtam.
Úgyis szétment a gyári emelőn a menet, és a szélvédő alatti csavartakarót elhagytam, valamint akkor már egy bontott csomagtérlámpát is veszek az Érdibontóból.
Elmeséltem a tüneteket és ott is rögtön a zár tippet kaptam ahogy faterom is mondta. Miután hazaértem rögtön szét is kaptam, összedugtam, de semmi változás. Volt egy másik kábelkötegem amit pont akkor találtam meg, egy próbát megér. Összedugtam és máris van világítás és a műszerfal is jelez, szóval kábelszakadás. Persze ez túl egyszerű lett volna ha ennyivel megoldható, ugyanis ezzel a kábellel (facelift előtti) nem nyitható a csomagtartógombbal, nekem pedig nincs belső csomagtérgomb a világítás panelen így csak kulccsal lehet nyitni. A kocsit meg nem akartam ezért folyton leállítani.
Kifűztem a kábelköteget és összeforrasztottam az elszakadt vezetéket majd leszigeteltem. Visszafűztem, visszaraktam az eredeti zárat a bontott csomagtér lámpa egyik körme már le volt törve, a másik kettő elrepedve, megragasztottam, megszáradt ezután nagyon lassan és finoman először a bal oldalt behelyeztem majd a jobb oldalt felnyomtam, de mielőtt bepattant volna, letört a másik körme is...

 

Reggel érdekesen dobta el magát az akku. Ugyan is könnyedén beindult az autó, kis melegítés után Drágám indult volna vele, de nem volt hajlandó hátramenetbe kapcsolni, mikor ránéztem a start/stop-ra, illetve az autómata váltó hibájára panaszkodott.
Kulcsal leállítottam az autót, de a gyújtás ráadása után már nem volt hajlandó indítani. Mérésnél nem érte el a 12V az akku feszültsége. Hibákat kiolvastam az ECU-ból, és a váltóból, mind a kettő az akku gyengeségére utalt. Felraktam tölteni, szépen vette is fel a töltést az akku, öt óra töltés után már feltöltöttnek mutatta a töltő és 14,78V mértem.. Próbaképpen megnéztem indítható-e. A töltő levétele után 12,5V-ra esett a feszültség, mire az autóba ültem már csak 12V, gyújtás ráadás 11,8V, indítózásnál leesett 8V-ra, ahhoz képest könyedén indult, hogy így leesett a feszültség, és szépen elkezdte felvenni a töltést.
Közben mgrendeltem az akku utódját: Exide AGM 12V 70Ah jobb+ EK700 760A.

>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-02-10

Mivel nem tudom, hogy csapágycserénél milyen bejáratási metódust kell használni, illetve kell-e egyáltalán, 160490 km-nél, 1031 km kis terhelés után kapott egy adag Motult, Mann olajszűrőt és Filtron levegőszűrőt. Elkezdem 50-60%-ra terhelni tartósan.

 

Ma is lekerült pár dolog:
- vízcső tartó,
- Hosszbordás szíj + feszítő + görgő - A hosszbordás állásában felvette a formát, kiszerelve is úgy maradt. (10.kép)
- vezérműszíj burkolatok,
- kikerült az első olyan cucc is ami már nem kerül vissza, a kipufogósor tömítése,

illetve összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni.

Kellene rendelni szelepszár szimeringet, meg mégiscsak kellene egy új hővédő a leömlőre, mert nagyon csúnya a belseje. A gyári új 25.700Ft, kicsit sokallom....

update 2021.02.10.
Hővédő lesz az Alfa Depóból, szimering meg a ZS+U-tól. Ma megrendeltem mindkettőt.

 
>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 145 1.6 Boxer (Boxos) // 2021-02-09

Újabb kompresszió mérés meleg motor és gyertyák nélkül már csak kíváncsiságból is :) Eredmény majdnem ugyan az mint múltkor, csak most jobb mivel az az egy henger ami legutóbb picit gyengébb eredményt ért el, az most tudta azt amit a többi. Meleg motornál kiderült hogy valószínűleg a generátor picit szorul, az cserés lesz, de van másik ha az nem szorul persze :) különben felújítás..

Eleje szétszerelve. Lámpatartón egy menetes szár megadta magát, az szervó hűtőspirál tartó csavarjai is inkább törtek bármennyi játszás és tisztítás után is. Minden rossz csavar kicserélve, új anyák és menetes szár hegesztéssel rögzítve.

Motortér megbontás és nyúlványok kezelése. Sajnos az előző tulajnál nem maszkoltak semmit sem ki a motortérben. Lámpa feletti vízfelfogó műanyagok is cserélve, bár a régit csak takarítani kellene.

A hiányzó alkatrészek is megérkeztek. Első biztonsági öv pár (nálam a bal első nem működik), új gyári váltó szoknya, kalaptartó (ez nem volt benne) és csomagtér bal oldali lámpája is cserés lesz.

Talán így meglett minden hozzá.

 

Már tegnap is feltűnt a 4-es hengernél a sok korom. Ma sikerült jobban befényképeznem és nagyon nem tetszik ami a képen van.
Holnap belenézek egy endoszkóppal.
Ha a hengerből jönne az olaj, akkor mindkettő szaftos lenne, de itt csak a jobb oldali. Szelepszár szimering? Elvileg Csöri újat tett bele 19-ben...

update 2021.02.10.
Valami tuti nem kerek.
Kis kamerával a 2-4 képeket sikerült készíteni. A többi mint az 5-6.
Rendes fényképező: 7-8 a 4-es henger, a többi mint a 9.

A projekt a szelepek kiszedésével bővült, a szimeringeket megrendeltem.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-09

Elkezdtem Brigéciollal letisztítani a motort. Rozsda nincs, csak a szelepfedéltől lefolyt olaj.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-09

Megérkezett a rögzítő készlet. Elvileg a 2,5 és a 3,0 motorokhoz megfelelő.

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-02-08

Eredetileg nem terveztem még tárcsa és betétcserét, viszont amikor visszatettem a tárcsákat konstatáltam, hogy elég szépet ütnek, így ez volt az utolsó szög a koporsójukba, kell az új szett, mondjuk a lelkemet is jobban nyugtatja a tudat, hogy nem a csúnya rozsdás régi tárcsákat rakom fel a kopp új futóműre :) A tárcsák széle gyárilag is festve van szerencsére, de én a felfekvő felületet is megfújtam biztos ami biztos :) A korábban említett fékcsövek helyett is vettem most már megfelelő hosszúságút, illetve mivel szembesültem vele, hogy a pollenszűrő vállalhatatlan állapotban van, abból is vettem egy újat.

 

Az első képen a csavar amivel tegnap nem boldogultam. Van még egy is. Vajh milyen kulcs kellene ide, mert a csillagkulcs nem fér oda.
Leszedtem a szívósor csavarjait, majd az egészet kicsit billentve lejött a tőcsavarokról. Aztán lefelé az egész kijött. (2.kép) Visszarakáshoz ketté kell majd szedni, mert így ördöglakat lenne a gravitáció ellenében felrakni.
A nívópálca is kikerült (felet mutatott) és egy gumidugó ment a helyére.

A kipufogó csatornáiban elég sok koksz van, a szelepek tiszták. Gondolom az elégett olaj maradványai. Feltűnő az 5. képen a vastag koksz réteg. Mintha válna el már a falról olyan vastag. A bal oldali szelepszár is feketének tűnik, míg a többi szürke. Lehet hogy itt keresendő a túlzott olajfogyás oka???

Lekerült a szívócső is, az LMM-et letakartam egy törlőpapírral.
Kikerült a trafósor is. A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam hogy meglegyen.
A többi csavar bezacskózva, feliratozva.
Gyűlnek a csekklistában a bejegyzések.