Blog
Elhatároztam magam, heteket nézegettem a gumikat , már minden volt a kosárba , végül
Continental Sportcontact 5 lett, remélem be fog válni, felnik is kész lettel , egyik barátom fújta őket gyári színre.
A közelmúltban kerültek beszerzésre az alábbiak:
- pótkerék szettből hiányzó gyári imbuszkulcs a tetőablakhoz (cikkszáma: 60675692) - 1822 Ft
- kormány alatti kárpit (nagyon ronda volt) - (50509482) - 4170 Ft
- motortartó bak és csavarok - (50547669+46551027) - 29.200+(2*1290) Ft
- Tankajtó stift - (51851496) - 1509 Ft
- szállítási díj: 1200 Ft
A kárpit és a kulcs már a helyén, a tankajtó a közeljövőben lesz megjavítva.
Motortartó bakot megvettem, tavaly azt mondta Csöri még nem fontos cserélni, így azt egyelőre elrakom, egyszer helyére kerül majd.
Vezérlés oldali motortartó bak cserélve - megszűnt a jobb oldali külső tükör remegése. Kis szerviz alkalmával az olaj-, levegő-, pollen-, és gázolajszűrő, illetve az olajpumpa tömítése is cserélve lett.
KM: 218.545
Mivel nem minden volt tiszta azzal kapcsolatban, hogy mikor milyen szervízt végeztek utoljára a kocsin, illetve voltak egyértelmű problémák, a kötelező köröket gyorsan lefutottam:
-váltóolaj csere (Tutela 75W-85 GL-4, 2.8 liter)
-olajcsere (SELÉNIA QUADRIFOGLIO 5W40)
-Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő
-Vezérlés + vízpumpa
-hűtőfolyadék
-gyertyák
-szelepfedél tömítés cseréje
-termosztát csere
-futóművet kellett állítani, nem állt egészen középen a kormány
-ablaktörlő lapátok cseréje
-az alsó motorvédő lemezbe kellett két csavar, mert lógott
Ezen kívül nem működik a parkoló radar (első, hátsó), hibakód olvasás után úgy néz ki egy szenzorral van csak gond, ezt majd ha lesz kis szabadidőm kiszerelem, megnézem mi lehet a gond (esetleg csak csatlakozó szét van csúszva vagy hasonló), legfeljebb azt kell még cserélni. Ezenkívül a vezető oldali kilincset kell cserélni, mert le van róla pattanva a krómozás, de ezt az előző tulaj adta hozzá, csak valamikor neki kell esnem. A költségekhez hozzá tartozik, hogy apósom autószerelő, ezért az alkatrészeket beszerzési áron kapom, és a szerelésért nem kell fizetnem.
Az előző műszakin alig felelt meg a kézifék, ezért rendeltem 2 bovdent és egy szett fékbetétet a hátsó fékhez. Pucolás, zsírzás után remélem most nem lesz vele gond.
A számlán 156-os alkatrészek is vannak.
A honosításon/műszakin valószinüleg nem örülnének az adapterrel felrakott 166-ról származó nagy Brembonak, ezért megrendeltem a gyári nyereghez való tárcsát is. Fékbetétem már van korábbról. Kíváncsi vagyok a Ridex-ek mit tudnak, mert relatív olcsó és sokan veszik.
A számlán Spiderhez rendelt alkatrészek is vannak.
Ma hűtőfolyadék csere és kiegyenlítő tartály pucolás volt a menü :) A tartály belseje sajnos rettentő mocskos volt, és durva lerakódások voltak benne, így azt mindenképp ki akartam pucolni, de értelemszerűen akkor már friss hűtőfolyadékot is kapott az autó. Egyébként a tartály pucolása brigéciol+ víz + nyers tarhonya felhasználásával történt :D A tarhonya azért kell, hogy leszedje a lerakódásokat ahogy rázod a tartályban. Rizzsel javasolta korábban valaki de épp csak tarhonya volt itthon :))
03.09. Most már a felnik is megvannak a nyárra. (5x110_8J_R18_ET38)
A téliek adatai: (5x110_7.5J_R18_ET41)
03.10. Ma megejtettem a főpróbát a gumizás előtt, biztos ami biztos. ET41 helyett ET38, elvileg 3mm-el kilyebb lesz a kerék, és majdnem így is van. Mivel a felni szélessége is különböző, így annyiból változott, hogy a kölső széle a felninek 9mm lett kijebb, és a belső széle 3mm-el beljebb...
03.11 jöhet a nyár, gumik a felnikre felkerültek...
2020.09.27-én zártuk a tavalyi évet.
162 nap után PHuBi kigurult a garázsból.
82.868 km
Kapott 20 lityi E5-öt, lemostuk és visszaeresztettük a keréknyomást.
Tettünk egy 62 km-es kört, az utolsó 18-at nyitott tetővel. PHuBi mehetnékét igazolta az is hogy a tető hibátlanul nyílott és záródott.
Először csak óvatosan mentem, de miután beállt 88 fokra a víz már egy-egy előzés kedvéért belekóstoltunk a hatezres tartományba. A hang mindenért kárpótolt. Meg az is amikor 4.500-nál a vezérlés átvált :-)
A hidrotőkéknek semmi hangja.
Köszönet az időjárásnak!
Olaj- és olajszűrőcsere után a projektet lezárom.
82.930 km
A projekt:
- Összesen 202 nap (2020.08.18-án indult)
- 3.304 fénykép és vidófájl
- 89 elmentett fájl (csekklisták, katalógusok, szerelési utasítások, adatlapok, vásárlási listák, stb.)
- 35 tétel a beszerzési listán,
- 71,5 munkaóra a garázsban és legalább 200 a számítógép előtt.
- 49 blogbejegyzés
- 163.808 Ft anyagköltség + 34.200 Ft a gyertyaszett
- 73.581 Ft szerszámra és eszközökre + a Jézuska oszlopos fúrója.
Költségek jelenlegi állása:
- üzemanyag: 32,92 Ft/km
- vételár: 64,68 Ft/km
- szervizelés: 84,37 Ft/km
- összesen: 181,97 Ft/km
Indulhatunk az új kalandok felé. A nyárra egy 3.500 km-es túra tervezve, többek közt a Stelvio is...
A blogok:
-2020.08.18. Olajfogyasztás
-2020.09.02. Elindultunk a lejtőn…
-2020.09.09. Lefelé a lejtőn…gyakorló motor
-2020.12.10. Olajfogyasztás projekt - alkatrészek
-2020.12.17. Olajfogyasztás projekt - szerszámok
-2021.01.01. Az év is PHuBi-val kezdődik - Flexhone
-2021.01.28. FLEX-HONE
-2021.01.29. CF3-as dugattyú CF2 lesz - próba
-2021.01.31. Flex-Hone teszt
-2021.02.07. Olajfogyasztás projekt - 1. Start
-2021.02.08. Olajfogyasztás projekt - 2. rész
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 3. rész - Gyanúval élek
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 4. rész - szétszerelés
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai - Part II.
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 6. rész - Új cuccok és vonzatuk
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 7. rész - Gyertyák
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 8. rész - Hengerfej lejön
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 9. rész - Hengerfej
-2021.02.15. Olajfogyasztás projekt - 10. rész - Rugóösszenyomó szerszám
-2021.02.16. Olajfogyasztás projekt - 11. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.17. Olajfogyasztás projekt - 12. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.18. Olajfogyasztás projekt - 13. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.19. Olajfogyasztás projekt - 14. rész - Tisztogatás
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 15. rész - Dugattyúk kifelé!
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 16. rész - Hajtókar csapágyak
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 17. rész - Karter
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 18. rész - Dugattyúk
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 19. rész - NPR dugattyúgyűrűk
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 20. rész - Hézagmérő
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 21. rész - Hengerfurat mérés
-2021.02.24. Olajfogyasztás projekt - 22. rész - Dugattyúk
-2021.02.25. Olajfogyasztás projekt - 23. rész - Flexhone bevetésen
-2021.02.26. Olajfogyasztás projekt - 24. rész - Nyomatékkulcs
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 25. rész - Főtengelymérés
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 26. rész - Olajzófuvóka vissza
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 27. rész - Dugattyúk helyükre kerülnek
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 28. rész - Csapágyhézag
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 29. rész - Olajteknő
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 30. rész - Szívósor
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 31. rész - Hengerfej vissza
-2021.03.01. Olajfogyasztás projekt - 32. rész - Összeszerelés
-2021.03.02. Olajfogyasztás projekt - 33. rész - Gyertyaszett
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 34. rész - Összerakás
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 35. rész - Átforgatás
-2021.03.05. Olajfogyasztás projekt - 36. rész - Kompressziómérés
-2021.03.06. Olajfogyasztás projekt - 37. rész - Indítás
-2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38. rész - Taplra PHuBi!
2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38,5. rész - Segédlet
-2021.03.08. Olajfogyasztás projekt - 39. rész - Projektzárás