Blog

Fél év alatt belement ismét kicsit több, mint 10 ezer km, úgyhogy megejtettem a szokásos olajcserét, levegőszűrő cserét, az olaj a szokásos Selenia Wr diesel.
Km óra állása: 287082 km

 

Ma sikerült mindegyik szelepnél kicserélni a szimeringet.
Találtam egy szívószelepet is ahol valami nem stimmelt mert erősen kokszos volt. Itt is ereszthetett a szimering és ráégett a szelepre az olaj. Magán a szimeringen semmit se látni. (1.kép) Azt hogy a ráégett olaj a hengerből jön kizárnám, mert a "párja" tiszta volt.
Találtam egy darabkát a régi szimeringből is amit 2 éve cseréltek az első henger szelepei közt.
A többi kép a csere menete. Már amennyit enged a feltöltés...

A lényeg hogy kész a hengerfej, holnap visszatérhetek az eredeti projekthez. Jöhetnek kifelé a dugattyúk...

 

Miután újra megnéztem a tegnap belinkelt videót a hidrotőkékről elbizonytalanodtam és indulásként inkább újra szétszedtem a tegnap kipucolt kettőt. Jól tettem, mert a szelepet fordítva raktam vissza mindkettőbe.
Ma a visszafelé haladtam, a 3-as, majd a 2-es henger kipufogó oldalán:
- hidrotőke ki,
- szeleprugót összenyom,
- ékeket mágnessel ki,
- alátét, rugó, szimering, szelep ki,
- szelepet tisztít, visszarak,
- ék helyét szigszalaggal beteker,
- szimeringet felrak,
- ragasztó le,
- rugók, alátétek, ék vissza,
- hidrotőkét kitakarít,
- hidrotőkét vissza.
Kész is egy szelep. Ez kb. fél óra. Ma 4 szelep fért bele az időmbe.

Már csak 5 henger van hátra...

Kipróbáltam a "rossz" szimeringet egy másik szelepvezetőn is, túl könnyen megy rá és le is jön. Szóval nem az igazi.

Az olajprojekt indítása óta 854 fényképnél tartok, meg van pár videó is :-)

PHuBi szereléseiről összesen 9.975 db fényképem van.
A Pókkal együtt 17.247 db.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 // 2020-09-18

Elérkezett az olajcsere ideje.
Mivel üzemanyagszűrőt miden 2. olajcserénél cserélek így az most kimaradt, de ezen kívül mindenből újat kapott.🙂

 
>> SzervizHege // Alfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2021-02-06

Nem túl régen Gyulán voltam és egyik reggel mikor beindítottam az autót próbáltam ablakmosóval letörölni a hátsó ablakot. Ekkor vettem észre hogy a folyadék a bal első keréknél folyik és nem jut el az ablakik. Hazaérve levettem a haspajzsot és a dobbetétet. A hiba pont a kerék fölött a dobbetétben lévő hátsó ablakhoz tartozó cső csatlakozónál volt szét csúszva.
Ekkor mikor lekerült a haspajzs vettem észre, hogy olaj folyás van a részecskeszűrő mögött. Itt csatlakozik be a nívópálca csőve. Illetve ekkor vettem észre azt is hogy a kipufogó nyomásérzékelő csőve el van törve. Kormos volt a környéke. Szerencsére nem volt hibajelzés. Mivel a nívópálca tömítés cseréhez le kell venni a részecskeszűrőt ezért megrendeltem a javitó alkatrészek mellé a kipufogó tömítéseket.
A szerelés kb 2 óra volt. Könnyedén szét jött. Semmi probléma nem merült fel. Érdekes, hogy a nyomás érzékelő csővet módosították. Sikerült kicserélni mindent azóta teljesen száraz a motor. A költségem kb 15000 ft volt.

 

Délelőtt megjöttek az olajak. Maradt a Motul. Megvan a két cseréhez, olajszűrők már korábban megjöttek.
Ahhoz hogy ne álljon ki lefelé egy szelep se és az asztalra lehessen tenni a hengerfejet, ki kellett venni a szívó oldali vezérműtengelyt is. (2-3.kép)
Kerestem egy "célszerszámot" a szimering benyomásához. Egy 11-es dugókulcs képében rá is leltem, először az 1/4-es néztem ki, de a feles hosszabb, jobban használható. (4.kép)
A szelepet nagyon finom dörzsvászonnal megszabadítottam a koromtól és a helyére tettem. Alulról egy műanyag szivacs darabbal támasztottam meg. A szimering tömítő élét védendő egy darab ragasztószalaggal fedtem le az ékek helyét. Simán felment a helyére (5-7. kép).
A rugót összenyomva az ékek visszakerültek. Azt hittem nagyobb macera lesz, de a vékony csipeszt pont erre találták ki. (8.kép)
Most jött a hidrotőke, de erre találtam egy nagyon jó videót, inkább azt linkelem.

A négyes henger két kipufogó szelepe kész...
...már csak 14 van vissza.

Egy fontos dolog maradt még mára: sört bontani :-)

 

KM óra állása: 208804 Km

- Olaj: Motul 5W30
- Olajszűrő: Mann
- Levegőszűrő: Bosch
- Üzemanyagszűrő: Champion

Az utastér levegőszűrőjét nemrég cseréltem, így azt most nem bántottuk.

Szervízintervallum nullázása, Start&Stop kikapcsolása és proxirendezés.

A munka ezúttal is Német Misi szervizében történt.

 
>> Autóápolásgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-15

A motorról leszedett szívócsöveket elküldtem újra krómozásra. 3-4 hét és szebbek lesznek mint újkorukban :) Sajnos a sima tisztítás és polírozás nem volt elég mert a króm rétegből hiányoznak darabok.
A korábban vett szett eladó lesz, mert így már számomra felesleges...

 

Ma nem sok időm volt, így mindössze a szeleprugó összenyomó szerszám készült el. Egy 150mm-es csődarab az alsó részén egy ablakkal hogy az ékekhez hozzáférjek. A tesztmotoron kiszedtem pár rugót, működik.
Már csak alaposan meg kell tisztítani (rozsda&reszelék) hogy ne vigyen be semmi koszt a rendszerbe.
Tegnap megrendeltem a Motul olajat. (két adag, egy bejáratásra, egy meg végleg)
Írtak hogy holnap meg is fog jönni.

 
>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-02-15

Update: kb 8000 km utan sem jott vissza problema. A nyomasszabalyzo volt a ludas. 27/09/2021

1148 km megtétele után még nem mutatkozott a hiba. Mostmár nagyon reménykedem hogy nem is lesz többet. A magasnyomású pompát azóta nem piszkáltam, sőt most már nem is piszkálom mert azt mondta a cártárs akitől kaptam hogy ne vegyem már le és nekem adta 100 lejért...hát ment a nagy pacsi ritkaság az ilyen. Én az eszem szerint visszaraknám a régi pompáról a nyomásszabájzó szelepet, hogy kiderüljön csak azzal volt a baj vagy a pompa is rossz volt, de már nem piszkálom ha már megy akkor marad igy. Még 2500 km után irok, hogy mi a helyzet de én remélem hogy miden oké lesz.
Km:137002
Ár:100 ron

Magasnyomású pompát cseréltem hátha ez megoldja a problémát. Ki lehet cserélni a vezérlés megbontása nélkül is csak rögzíteni kell a vezérmű fogazott kerekét a vezérműszíj burkolaténak két csavarjával. A pompát három csavar fogja az egyik kicsit rossz helyen van de nem vészes. Most újra teszt időszak következik az új (használt) pompával. Próbáltam diagnosztikázni az injektor korrekciók szerintem rendbe vannak (Van köztük max 1,77 is) Ha nem a magasnyomású akkor az injektorok következnek.. Majd kiderül... 2021/02/15
Km:135854
Ár: teszt erejéig ingyen megkaptam

Km:135700
Ár: 210 (UFI szűrő) + 100 bontott szenzor. RON Totál: 310 RON
Kicseréltem a közös nyomocső végén a nyomásérzékelő szenzort és a champion üzemanyag szűrőt egy UFI szűrőre cseréltem.
Kb 150km megtétele után újra bedobta a hibát. 2021/01/25


Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)