Blog

>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2021-02-24

Hosszu kihagyás után úgy döntöttem folytatom a blog írást, mert lehet hogy senki sem kíváncsi rá, de én tudni fogom mikor mit cseréltem. :)
Nekem ma indul a cabrio szezon ha a beígért 16 fok megjön délutánra. Persze tudom hogy ez csak átmeneti de ráfér egy kis átmozgatás a Spiderre.

 

Ha már nincsenek a dugattyúk a helyükön jó lenne megtudni hogy kopott-e a henger.
A gondolatot tett, pontosabban mérés követte. Sikerült kölcsönkapnom egy furatmérőt egy mikronos (!) mérőórával. (Ebben a tartományban nem túl egyszerű bármit is mérni.)
Négy magasságban mértem meg a hengereket, a főtengely irányában és arra merőlegesem.
Mivel 83 mm-es referencia gyűrűt nem sikerült szereznem ezért a műszert a henger felső részén nulláztam, ott ahol más nem jár a dugattyúgyűrű.
Az itt felvett mérettel hasonlítottam kb 1 cm-el lejjebb, a dugattyú félútján és a legalsó még gyűrű által járt részén.
Gyakorlatban nem tudtam különbséget mérni, az 1-es és 3-as henger alsó két mérési pontja volt a főtengelyre merőleges irányban 3-5 mikronnal (0,003-0,005mm) nagyobb. Ezt inkább mérési hibának tekinteném.

A hengerek hónolása jól látszik mindenhol, sehol sem kopott le.
Fel is merült bennem hogy kell-e hónolnom egyáltalán...

Kiszedtem az olajzócsöveket is.

 

A hajtórúd csapágyat látva sok kérdés fogalmazódott meg bennem, úgyhogy rendeltem egy új garnitúrát és még valamit.
Egy mérőeszközt, amivel a csapágyhézagot lehet mérni.
A gyári könyv szerint 0,03-0,056 mm között kell lennie, ha a mérés is ennyit hoz akkor egy hibát kizárhatok.

 
>> Tuning és extraszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2021-02-23

A 233 ezer kilométer sajnos már meglátszott a váltogombon is, így elhatároztam magam a felújításra. Lehetne új kupakot venni 5 ezer Ft körüli összegért és alsó részt 18 körül, de alapvetően nem volt szimpatikus számomra a színe és a minősége a gyári gombnak.

Az egész műveletben a váltógomb leszedése volt a legnehezebb. Ezt sikerült megoldani úgy, hogy az összes pöcök túlélte az operációt. A három pöcök mellett, 3 pötty ragasztó is fogta a felső fedelet. Ezt 3 lapos csavarhúzóval sikerült sérülésmentesen leműteni, kb 15 perc alatt.

Ezután kapott egy alapos csiszolást, három szinten, a végén pedig egy vizes 1500-ast.
A szín RAL9006 lett plusz fényes lakk, 3-3 rétegben. A végén pedig a kis fűszer, a számok és a kiosztást jelölő csíkok piros színre lettek festve, így passzol a varrásokhoz és az autóhoz is.

Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz tartós a festés. Az idő majd eldönti.

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-23

Hosszú várakozás után elkészült a karosszéria. Az üregvédelem anyaga még csöpög pár helyen és jó büdös szaga is van de ha ez kell a tartóssághoz akkor elviselem.

Extra költségként még előjött néhány apróság és a szállítást is ki kellett még fizetnem.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-22

A Totallyalfától rendeltem még január elején egy csomagot és ma az is megjött hasonló kűzdelmek áron, mint ami a fékbetétnél volt. A UPS vecsési telephelyén intézték a vámot és áfát, ami kb 2 hétbe és egy csomó levelezésbe telt. Csak összehasonlításképpen a DHL-nél küldtek smsben egy linket, azon megadtam az adatokat, küldtek egy újabbat amin közölték az összeget és ott helyben kártyával be is tudtam fizetni.....
A csomag tartalmazott egy motor- és egy válti oldali tartóbakot. Az enyémek nem teljesen rosszak, de hibátlannak sem nevezném őket. Inkább rendeltem 2 újat ameddig még lehet. Ha jól tudom gyári a V6hoz már nincs, ezeket a Totallyalfa gyártja. (csak a doboz Febi). Volt még a dobozban egy short shifter, amit egy youtubeos videoban már láttam és elég jónak tűnt és egy szilent a váltóműködtetőhöz.
A Spiderhez rendelnem kellett egy vízcsövet és egy "harmonika" szívócsövet. Ezek itthon újban kb beszerezhetetlenek.

A Totallyalfát is ajánlom mint alkatrészforrást. Drága de olyan cuccokat (is) árul, ami már nem kapható. Kár hogy a Brexit miatt még drágább lett.

A költségeknél csak a 156-hoz rendelt cuccok árát tüntetem fel.

Alkatrész: 192,79GBP --> kb 77116 HUF
Posta fele: 22,27 GBP --> kb 8900 HUF
Áfa+vám --> kb 22000 HUF

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-22

Megérkeztek a PFC fékbetétek végre! Hiába rendeltem meg még tavaly, az Autolussonál már nem dolgoztak, ezért csak január 6-án adták postára. Sajnos január 1-től érvényes a Brexit, ez jól megkavarta és megdrágította a dolgot.
Liam feladta a csomagot január 6-án a DPD-nél. Egészen a következő angol depóig jutott a csomag, ott állt kb 1 hetet, majd visszaküldték neki, mert a DPD nem volt hajlandó kivinni Angliából Európába semmit. Egyeztetett velük, majd újra feladta miután megígérték hogy mostmár biztosan átszállítják. El is jutott a csomag Franciaországba, majd ott 2 telephely között keringett több mint 2 hétig. Újra beszéltem Liammal aki visszaszerezte a DPD-től a csomagot, majd feladta a DHL-nél. Ezután 3 munkanap múlva meg is kaptam.
Az Autolussot csak ajánlani tudom, velem végig korrektek voltak, pedig sajnos elég sokat kellett beszélnem velük a futárcég miatt.

A fékbetét árát már korábban számoltam, ezért most csak az ÁFA és a vám kerül a költségekhez. Ennek nagy része az ÁFA, ami 27% és kb 15 ezer HUF.

Ezt a fékbetétet nagyon dícsérték és az 1001.11-es komponens elvileg pont az én céljaimra készült. Meglátjuk milyen lesz a Brembo high carbon tárcsákkal.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2021-02-22

Külső-belső kormányösszekötők cseréje futóműbeállítással.

Km: 271000

 

A projekt indításaként még tavaly szeptember elején beszereztem az NPR gyűrűket.
Lassan elérkezik a beépítés ideje úgyhogy leellenőriztem őket.
Az NPR címére fellépve a "Security Check" pont alatt be lehet írni a dobozon található kódokat és közli a rendszer hogy eredeti cuccról van-e szó.
Az utolsó képen látható a zöld "lájkoló" jel.
Mindegyik eredeti.

Kipróbáltam "elütöttem" egy karaktert, arra piros "dislike" jött.

 

Megtisztogattam a kiszerelt dugattyúkat és megmértem a gyűrűhézagokat.
A csapágyfészkek össze vannak gyárilag jelölve (2.kép), mindegyikben a hengerszám van egyik oldalra beleütne. Felrakáskor majd erre kell figyelni.
A dugattyúknak csak a teteje volt kokszos, máshol nem . A gyűrűhornyok alapvetően tiszták voltak. Rengeteg törlőpapír fogyott, elég koszos meló a koksz eltávolítása.
A gyűrűket leszedve - jó lehetőség volt gyakorolni a gyűrűfogóval - azokon igazából nem látni semmit.
A hézagot mindegyikkel a saját hengerében mértem ugyanott. A dugattyúval a 10. képen látható mélységbe nyomtam be őket és hézagmérővel mértem. Az eredmény az utolsó előtti képen.

A 4-es dugó tetejében megtaláltam a Csöri által két éve bevésett IV-es számot :-)