Blog

>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-03-16

Sok fórumon olvastam, ez a csavar szűrővel ellátott érdemes cserélni.
A régiben már nem volt meg a szűrő, így akár maradhatott is volna, de ha már megvettem az ujjat kicséltem.

 
>> Tuning és extraGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-03-15

Valamikor kb egy evvel ezelott vettem szinten attol a cartarstol egy tempomat kart, mert nem votl az autoban. A kormny alatt meg volt a csatalkozo igy azt gondoltam gyerekjatek csak bekotom es annyi. Hat nem annyi volt. Osszecsataqlkoztattam de nem ment mert kellett aktivalni, viszon tnem volt dignosztikai cuccom igy csak huzodott a story. marciusban megelegeltem es kerestem valait aki tudja aktivalni. el is mentem hozza de neki sem sikerult, mert kiderult hogy a kedves olasz testverek csak a kesztyutarto alatt levo csatalkozoig huztak be a kabel, de mostmar elhataroztam megcsinalom. Bekotottem az ECU-ba 4 jel szalat es egy szal megy a pozitivra egy biztositekon keresztul. Be is kotottem. A kabelt a jobb oldali gumidugot megfurva vezettem at a tuzfalon. Sokat segitett mizoo leirasa. Az ECU-hoz a csatalkozokat ugyan attol a cartarstol kaptam akitol a pompat is vettem. En kertem 5 csatalkozot erre fel kaptam egy egesz kabelkoteget. Hat nagy pacsi neki ismet. A kabelkotegbol bontottam aztan pin-eket. Bekotes utan elsore nem ment a tempomat de elindultam az autoval es probalgattam majd egyszercsak elindult. Azota hibatlanul muklodik. Szupeer.

KM:137004
Ar: 150 kar es a kormany alatti burkolat
50 aktivalas

>> Autóápolásliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-15

Tavaly tavasszal a tető és a motorfedél kivételével küszöbig mindent átdolgoztam. Erős, közepes és hologram koronggal is. Aztán elegem lett belőle, hosszadalmas, fárasztóan zajos dolog ez. Most éreztem újra lendületet magamban (OT minősítés májusban) és nekiláttam, hogy egyenszilárdságú legyen a megjelenés. 2x2 órát szántam rá vasárnap és ma kora reggel. Beszereztem a krómokra is cuccokat, de lehet az már a télre marad.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-13

Szombat reggel felraktam a négy kereket az autóra. Kicsit tovább tartott, mert a felnin átlátszó részeket is lefestettem. Most valahogy a dísztárcsa nélkül jobban tetszik és így használom az autót. Pompás az összhatás. Egy új gumi a frissen festett felnikkel óriásit dob az autó vizuális állapotán.
Fellapoztam a korabeli dealer műhelykönyvet. A 2000-es szériát taglaló mellékletben csuda dolgokat találtam. Öt gumitípushoz adják meg a nyomásértékeket. Amire emlékszem: CEAT D2 e. 1,7, h 1.,9, Michelin XAS e. 1,5, h. 1.8, Kléber, PIrelli Cinturato e. 1,8, h. 2,0. Arra tippeltem, hogy a modern gumi oldalfala sokkal puhább mint a régieké (kisebb üzemanyag-fogyasztásra való törekvés miatt), így az e. 1,8, h. 2,0 kombó mellett maradtam.
Izsák felé elindultam, az első jobbos kanyarig, ahol előfordult már a na-jó-inkább-picit-óvatosabban élmény. Tetszik az új kerék, bársonyos, szépen fut, megnyugtatóbb volt a tempós kanyarvétel. Jó lesz, ígéretes.
Végső verdikt a Bükkben.

Képen a nullméteres gyári méretű Falken abroncs.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-15

Ha már a garázsban voltam és mindkét kerék le volt véve gondoltam összehasonlítom a súlyokat.
TSW Imola 8x17 Fulda 235/40 R17 (ezek lesznek a pályázós felnik, a gumi kuka) 20kg
Gyári Alfa felni 7x17 Hankook 215/45 R17 (ezek lesznek az utcai felnik) kb 17,8kg

A pályanapos Michelin Pilot Sport Cup2 215/45 R17 gumi 8kg

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-15

Egyik kedves barátom adott nekem egy jó ideje nem használt pioneer deh-p6700mp rádiót. Ebben az a különleges hogy 10 színben állítható a kijelző és a gombsor is külön-külön. Ráadásul van rajta ip-bus csatlakozó, ami aux-al összeköthető. De ha aux-ot tud, akkor lehet rendelni hozzá bluetooth adaptert is.

Nem utolsó sorban a hangminősége ég és föld a gyári blaupunkthoz képest.

 
>> EgyébRobi75 // Alfa 147 2,0 , 150 Le // 2021-03-15

Tudtam hogy eljön a pillanat előbb vagy utóbb mikor felkerült eladásra az autó használtautóra... De mégis majd belehaltam ( na jó ez túlzás) mikor kigurult az új tulajdonossal az udvarról. De ennek az autónak nem szabad állni az udvaron és 3 hetente kicsit megjáratni...az ilyen autónak menni kell. Egy olyan tulajdonosa lett akit szerettem volna. Fiatal srác aki majd elolvadt attól mikor meghallotta a hangját, aki próbakör után már másra sem tudott gondolni hogy az övé legyen. A műszaki átvizsgálás megerősítette őt is engem is, hogy nagyon rendben van az autó. Remélem sok örömet okoz a gazdájának.

Ciao kis 147!!!

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2021-02-24

A mindennapos városi használat és az októberi túra (liusz és VV6 társaságában) igencsak legatyásította a futóművet (kopogás, nyekergés). A rendellenes hangokon kívül volt látható hiba is: hátsó ütköző leszakadva, első rugók alatti gumi szétszakadva, hátsó bekötőrúd szilenje repedezett.

A túra arra is rámutatott, hogy érdemes feszesíteni az élvezetesebb kanyarvétel és úttartás végett. Mivel döntően városban használom az autót, ültetés kizárva, némi kényelemről viszont hajlandó vagyok lemondani. Némi kutakodás után került fókuszba a hollandok terméke. A márkanév és a reklám meggyőzött: Koni Special Active

Decemberben elkezdtem bespájzolni az alkatrészeket, hogy majd tavaszra felfrissített futóművel vághassak a hegyeknek.

- lengéscsillapítók (Koni)
- porvédők, ütközők (Sachs)
- első toronyszilent (Sachs)
- első rugók alá gumi (gyári)
- bal alsó lengőkar (TRW)
- kormányösszekötő gömbfejek (TRW)
- hátsó bekótőrudak (gyári)
- hátsó csavarok a kerékagynál (gyári)
- első villa csavarok (gyári)
- önzáró anyák 12x1.25 (Lada)

A műveleteket 2 nap alatt sikerült elvégeznem. A csavarok könnyen mozogtak, mert a szerelések során bezsírozva szoktam összerakni. Ez különösen a hátsó futóműnél könnyíti meg jelentősen a munkát. A hosszú csavar a távtartóval és a tengelycsonkkal is szeret összegyógyulni.

Kezdjük a könnyebbel címszóval először a hátsó részt csináltam.
Szükséges eszökzök:
- csillag csavarhúzó, PH2
- 6-os imbusz, ezek a csomagtér burkolat bontásához kellenek (szedán)
- 22-es csillagvillás / crova, 6-os imbusz a csillapító szárához
- 19-es csillagvillás / crova a tengelycsonk csavarokhoz
- 15-ös crova a bekötőrúd csavarokhoz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, feszítővas, rugóösszehúzó

A szerszámok minősége nagyban befolyásolja a munkaidőt. Egy jó ütvecsavarozó vagy légkulcs nagy szolgálatot tesz.
Autó hátulját felbakoltam, kerekek le, fékcső és ABS jeladó lengéscsillapítóról leakaszt. Csomagteret kipakol. Szár önzáró anyáját lecsavarni, alsó két csavart kibányászni a tengelycsonkból (ha jól be van állva, akkor drótkefe, csiszolópapír, csavarlazító, kalpács és kiütő játszik, jó móka). A feszítővassal a toronyszilentet cuppantotam ki a helyéről. A váznyúlvánba akasztva a lengéscsillapító stabilizátor bekötésére szolgáló fülnél nyomtam lefelé. A szilent peremét előtte be lehet fújni felülről pl wd-40-el, hogy könnyebben kicsússzon.
Ha kint van a cucc, rugót összehúzni, toronyszilentet leszedni. Össze fordítva. A visszacuppantást emelővel oldottam meg.
A bekötőrúd cseréje gyerejáték. Reménykedjünk, hogy a tengelycsonk szilentje ép, különben cumi.
Fontos, hogy a lengőkarokon átmenő csavarokat keréken, vízszintes talajon álló autónál húzzuk meg!

Az eleje nagyobb falat, de szerencsére az összes csavar könnyen jár, hála a nem is olyan távoli előző javításnak. Konkrétan az alsó lengókar 2 évet sem bírt ki (TRW). A gömbfeje úgy megszorult, hogy kalapáccsal kellett állítani, hogy kiférjen a fészkéből (zsírhiány?).
Szükséges eszközök:
- gömbfej kinyomó (kormány összekötő, felső lengőkar, alsó lengőkar)
- 22-es crova alsó lengőkar anyához
- 22-es villáskulcs kormányösszekötőhöz 2 db
- 15-ös crova alsó lengőkar csavarokhoz
- 19-es csillagvillás / crova és
- 10-es imbusz a villa csavarokhoz
- 17-es crova a torony csavarjaihoz
- 17-es (15-ös) racsnis csillag és 5-ös imbusz a stab összekötőhöz, felső lengőkarhoz, kormány összekötőhöz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, rugóösszehúzó

Az alsó lengőkar cseréjét korábban már leírtam. Alapvetően ezen képes leírás alapján érdemes csinálni. Viszont az összeszerelést elnagyoltan írja, pont a lényeges fogás hiányzik. Ugyanis, ha a féltengely csukló erősebb, mint a képen (pl.: V6, vagy JTD) akkor a gömbcsuklót nem egyszerű behelyezni a helyére. Oldalra és kissé előre kell kibillenteni, hogy a furatba bemenjen. Utána lehet visszaigazítani egyenesbe, hogy beüljön a kúpba.

A lengéscsillapító cseréje ehhez képest sokkal egyszerűbb, feltéve, ha a villa nincs rágyógyulva. A villa csavarjait ki, a felső lengőkar gömbcsuklóját le kell oldani. Fékcsövet, ABS jeladót, stab összekötőt lekötni a csillapítóról / villáról. Villát lehúzni a csillapítóról és félrefordítani. A toronynál a 2 anyát lecsavarni és kibányászni a helyéről az egységet.
Mielőtt a rugót levesszük, érdemes összejelölni a felső rugótányért a rugóval. A menetek között elég kevés hely van. Spéci összehúzó előnyben. Nekem csak vaskos van, azt be kellett feszíteni a menetek közé és még így is para volt. Baromi erős az első rugó.
Össze visszafelé.

Összességében elégedett vagyok az alkatrészekkel. Most minden szép és jó, majd a km-ek döntenek.
Elöl majdnem 2 cm-rel magasabb lett az autó. Ebben szerepet játszhat az új rugóalátét, a toronyszilent és a lengéscsillapító. Kicsit szokni kell, nem szebb, de ez a gyári magasság.

Folyt. köv. első és hátsó GTA stabilizátor beszeréles.

km: 242368

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-14

A korábban már megvett TRW axiális csuklót és gömbfejet az skf gumiharang kíséretében a jobb oldalon beépítettem. TRW volt benne, szerintem még a gyári. Az axiális csukló nem volt kikopva, maradhatott volna. De annyira rozsdás volt... A gömbfej nagyon laza volt, a gumiharang pedig több helyen lyukas. Ráfért a csere.

 
>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2021-02-23

Belementünk valamibe, amibe nem kellett volna és ez elvitte a hátsó lengéscsillapítót, rugókat.
Cserélve lett ez alkalommal: hátsó lengéscsillapító (párban), toronycsapágy, porvédő szett, hátsó rugó (párban) és ha már ott volt, a hátsó fékbetét szett (mindkét oldal) is.
KM óra állás: 222 700