Blog

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2021-02-15

Vasárnap délelőtt búgásra lettem figyelmes azt hittem először hogy a kipufogó lyukadt ki de nem a búgás a kocsi jobbhátsó feléből jött.A probléma orvosolva

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2021-02-15

Régóta szerettem volna rendesen működő Blue&Me egységet, most sikerült is venni egyet.

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2021-02-15

A Blue & Me egység médialejátszója csak USB-ről képes lejátszani, de jó lett volna egy vezetéknélküli lehetőség is.
A legjobb megoldásnak a Xiaomi Roidmi 3S eszköze tűnt, így hát vettem egyet.
A hangminősége kifogástalan,semmi alapzaj nincs.

 
>> Eseménypdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-02-14

Több hónap szenvedés, kocsi alatt görnyedés, anyázás, miegymás után végre gyakorlatilag elkészült :) A futómű teljes mértékben összerakva, airride rendszer összekötve, és mozgásképes az autó. Fék viszont még nincs, mivel a folyadék cserére / légtelenítésre vár, így egyelőre csak a garázs elé merészkedtem vele :) Nagyon bejön az összkép így ültetve, egész mást mutat az autó. Még el kell vezetgetni az airride rendszer részeit véglegesen az utastérben, és a csomagtérben is rögzíteni kell rendesen a tartályt, kompresszort, vezérlőt. De a nehezén abszolút túl vagyok, innen már csak szöszölős munkálatok lesznek :)

 

A hengerfej a boncasztalra került. (1.kép)
Először leszedtem róla a szívósort, ami egy kicsit cseles, mert a vezérlésmódosító szelep miatt egy csavar máshol van, elég nehéz kitekerni. (2.kép)
Kikerültek a pozicionáló hüvelyek. (3.kép)
Kikerült a következő "nem visszarakandó" alkatrész, a szívósor tömítés. Nincs rajta semmiféle márkajelzés. (4.kép)
A 4-es henger jobb oldali szelepe másképp néz ki. Egyértelműen olajos. (5.kép) A korábbi feltételezés most jól látható. Utána kellene nézni hogy mi történt.
Ki kell szedni a kipuff vezérmű tengelyt:
- Szívó vezérműkereket le kell szedni, mert a kerekeket rögzítő fedél nem jön le (6.kép),
- Tengelyeket rögzítő fedél leszed. Egy csavar tartja elöl is a vezérműtengely jeladónál.
- Kipuff vezérműtengely rögzítő csavarok ki, fedelek le.
- A másik csavart is ki kell szedni, mert a vezérműkerék különben nem jön le.
- Szeleprugót összenyomva kijönnek az ékek (8.kép),
- Most jött a meglepetés. A szelepet megmozgatva a szimering mozog. Simán lejött a helyéről és a szelepszáron van. Nem tudom illették-e ily cifra szavakkal ezt a kicsiny alkatrészt, de most szóba került az összes rokona... Ha nem marad a helyén, nem csoda hogy áteresztett!! (9.kép)
- A 10. képen a kiszerelt cuccok.
- Magán a szimeringen semmit se látni, se sérülés, se deformáció (11.kép) ...

Most jön a dilemma, hogy kiszedjem-e a dugattyúkat? Az olajfogyasztás oka - nagy valószínűséggel - megvan.
Viszont minden itt van a polcon, csak meg kellene lépni a dolgot.

 

A mai menü:
- termosztát le (1.kép)
- gyertyák ki,
- szelepfedél le (2.kép), patyolat tisztaság, sehol semmi lerakódás, nemhiába 3ezret se futott olaj volt benne (Motul kapott egy plusz pontot),
- felső holtpontot 1-es hengernél beállítani,
- vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése (3.kép),
- balansztengelyek szíját leszed (4.kép),
- vezérlésrögzítőket felrak,
- henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása. A felső csavarral nincs gond, de az alsó nem jön ki. A klímakompresszor útban van. (5-6. kép)
- klímakompresszort lecsavarozni - 4 csavar tartja (7.kép),
- klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar (8.kép)
Itt jutottam el oda, ahonnan már nincs visszaút, kitekertem a hengerfej csavarokat. Érzésre ugyan úgy lazultak le mint anno a próbamotoron.
- pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani (9.kép),
- hengerfej le (10.kép).

A 4-es hengerben láthatóan több koksz mint a többiben (11.kép).
A motorból kitörölgettem a kiömlött hűtőfolyadékot, majd letakartam (12.kép), mert most a hengerfejjel akarok foglalkozni.

 

Kiszedtem a gyertyákat. A látottak alapján már nem tenném vissza őket.
A kicsi gyertya hegye teljesen lekopott, a nagyok középső elektródái is fogynak. A 4-es hengerben a kicsi gyertya teljesen elrozsdásodott. Csodálom hogy két éve Csöri visszarakta. Az akkor készült képeket kinagyítva, már akkor is ilyen volt...

 
>> SzervizManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-02-14

Barátom Pasics Tibor megcsinált egy bontott lendkereket nekem , bmw 30d rugók, összes műanyag alkatrész rézre cserélve, és szerkezet erősítés , kevlár tárcsa.

-kuplungozás
-komplett vezérlés csere (Dayco teflon)
-féltenegely gumiharang csere
-kuplung munkahenger csere
-váltó olaj
-motor olaj

szervíz után mivel bölcső lent volt kapott egy futomű állítást is.

Köszönöm a szerelést Sárváron a Retro Car Servicenek , Bödő Gabinak és Jóna Krisztiánnak.

km: 204.577

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-02-14

Napsütés, száraz út, -0.5 fok. A szokásos Kmét, 2x(Izsák, Páhi), Kmét. A téli gumi nem volt a helyzet magaslatán,
Előtte a Fityóval is jártam egy 10km-t.