Blog
Felkerült az ajtóborítás.
A 6. képen lévő két alkatrész maradt ki.
Ablak működik :-)
Ablakemelő-2021.03.08. Ablakemelő saga - Projektzárás
Ablakemelő-2021.03.07. Ablakemelő saga - Facelift előttit a faceliftesbe!
Ablakemelő-2021.03.05. Ablakemelő saga - egy kis változatosság
Ablakemelő-2021.02.02. Ablakemelő saga - jobbos motor
Ablakemelő-2021.01.16. Ablakemelő saga - 159 fogaskereke
Ablakemelő-2021.01.06. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék - Part II.
Ablakemelő-2021.01.05. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék
Ablakemelő-2020.12.29. Ablakemelő motor vadászat
Ablakemelő-2020.12.28. Ablakemelő motor
Ablakemelő-2020.12.25. Jobbos ablakemelő
Ablakemelő-2020.11.16. Ablakemelő - fogaskerék kakukk
Ablakemelő-2020.10.26. Ablakemelő - Part IV
Ablakemelő-2020.09.28. Egy igaz alfás segítség
Ablakemelő-2020.09.26. Ablakemelő - ez az út se járható
Ablakemelő-2020.09.24. Ablakemelő - első próbálkozás
Ablakemelő-2020.09.23. Ablakpucolás :-)
Ablakemelő-2020.09.20. Ablakemelő - kiszerelés
Még tavaly mikor felrakattam a nyári gumikat, akkor mondta a szaki, hogy a 2 első felnim ráz valamennyit, majd görgőztetni kell. Most jutottam el odáig, hogy meg tudjam csináltatni, ma hoztam el őket készen, így majd a szezonra már az összes felnim 100%-os lesz :)
Szerelő : felniklinika.hu (Budapest)
Ma bekötöttem a rádiót. A gyújtás vezeték nem azon a helyen volt ahol a rádió várta ezért azt átkötöttem. Az aux bemenetet elfelejtettem de ezt majd pótolom.
Az első ajtóban van 1-1 magassugárzó és a mélyközép helyén egy blaupunkt 2x2 ohmos mélysugárzó 4 ohmra kötve. Hát nem szól jól, mert középhangok nem nagyon vannak. Majd keresek valami normális mélyközepet a helyére. A hifi ebben az autóban nem fontos, csak minimálisan szóljon valami.
Első lépésként le kell fúrni a tegnapi szerzeményről a motort. Három csap tartja.
Már van egy pár "régi" hajtóművem (7.kép)
A múltkor már két lyukat felfúrtam a javított tartómba, most felfúrtam a harmadik csavar helyét is. Az új csavarok feje pont elfér a fogasívtől. A hosszuk meg befér az ajtó domborításába úgyhogy nem kellett levágni a csavarokból.
Visszakerült a rugó és a mikrokapcsolót működtető alu idom is.
Az egész vissza az ajtóba. Külső akkuról működtetve fincsin jár le és fel.
Holnap összerakom az ajtót, akkor talán vége lesz a szeptember 20-óta tartó projektnek :-)
Ahogy tegnap este kitaláltam, ma újra levettem a szelepfedelet hogy utána nézzek a hidróknak.
Nos, egyformán "puhák" voltak. Szóval még egyik se tellett fel teljesen.
Hogy a mai napra is meglegyen a sz@pás, a negyedik képen a bal oldali (középső ujjam mutat rá) csőről leesett a bilincs. Hosszas keresés után már újra le akartam venni a fedelet - hogy nem esett-e oda - amikor megtaláltam a lambda csatlakozója alatt.
Motorindítás - kb. fél perc alatt elhallgattak a tőkék :-)))))))))
Motorburkolat, sárvédőburkolat, dobbetét visszakerült.
Már csak újra talpra kellett állítani.
Február 7-én, pont egy hónapja emeltem fel.
70,5 órát töltöttünk el egymás társaságában a garázsban.
Szeptember 27-óta nem mozdult, holnap - ha sikerül rendbe hoznom az ablakemelőt - újra gurulhat.
50-100 km-es etapot kell menni, utána olajcsere.
Utána jöhet a napi használat :-)
Eljött ez a pillanat is, 6 hét várakozás után megjött Olaszországból a Supersprint hátsó dob + középcső + szűkítő. Tipikus olasz rendelés/szállítás volt, véletlenül Race dobott küldtek a Sport helyett... :)
Miután jeleztük a tévedést, scusi, scusi után másnap elindították a megfelelő Sport dobot is. 2 nappal később már mehettem is a műhelybe, ahol a szerelés kb. 2 órát vett igénybe. Végre a teljesítményhez méltó orgánuma van az autónak.
Miután új gátlókat és rugókat kapott az autó (előző bejegyzés), érződött rajta, hogy kapott az ültetés miatt rendesen a futómű. Éppen csak hogy elhoztam az autót már vittem is vissza, hogy végre minden rendben legyen..
Amik cserélve lettek:
Alsó lengőkart, bal - MOOG
Alsó lengőkar, jobb - MOOG
féltengely gumiharang készlet - SPIDAN
Belső stabszilent - OE (gyári)
Belső stabszilent - OE (gyári)
+ az előző bejegyzésben említett, javításra váró ablaktörlő mechanika kompletten cserélve lett! Bontott gyárit kapott.
Megkapta amit kért, mostmár nem lesz több hiszti, remélhetőleg.. :D
Elérekezett a műszaki vizsga ideje, amire ráfűztem az olaj és szűrők cseréjét, meg egy átvizsgálást. A kocsi csont nélkül átment, A szerelőm viszont megküzdött a haspajzzsal, a csavarok belerozsdásodtak a menetbe. Hál isten a rozsda felületi, de lassan foglalkozni kell vele.
Karácsonyra páromtól kaptam egy Gateway bluetooth egységet. Sajnos a vas nem rendelkezett eddig telefonkihangosítási opccióval. Sikerült megamnak beépíteni a cdtár helyére csatlakozik, a kábeleket pedig szépen elvittem a műszerfal zegzugaiban. usb+sdkártyával is működik ki is hangosít, kormányról vezérelhető, teljesen szuper. Megjavítottam a csillárkapcsolót is, csak egy kis tisztgatás kellett neki. Működik a csomagtérnyitás és a parkradar ki-be.