Blog
Különösebb gondom nem volt a szervolajjal, inkább csak az időszerű csere.
Leengedett olajból ítélve kellett is. Piros helyett zöldet kapott.
Munkáról kép szokás szerint nem készült, a tartályból kivarázsoltam az olajat, azt féktisztítóval megtakarítottam.
A csövet megtoldva egy edénybe vezettem a másikat levegővel nyomatva a kerekeket forgatva szépen kinyomattam.
Tartályt visszatettem csöveket bilincsekkel rögzítettem és feltöltöttem olajjal.




Visszakerült a Wizard kipufogó.
Wizard Exhaust
Kozi’s Garage
Bödő Gabiék Sárvásron be dobták a szinter kuplungot , végre nem csúszik ,még szokni kell elég vad ,de legalább el értük a célunk.
Meg érkezett az ebayről rendelt kormány is , be dobtam azt is.
Végre ,hogy nem csúszik mértem egy gyorsulást is tudjam az átlépő sebbeséget, ami nagyon jó lett 172-174km/h, ennek alapján az autó siman 305ló kürül van.
Kocsi súlyát kétszer mértem le úgy ,hogy benne ülök és félig volt a tank , 1454kg és 1450kg lett a mérés eredménye.









Le lett cserélve az olaj. Castrol Professional 10W60 és gyári olajszűrő.
196.218 km
Kozi’s Garage

A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,


Kapott két új hátsó lengéscsillapítót. Toronycsapággyal együtt.
205600km
Kevertettem ki festéket az autóhoz. A terv az volt, hogy spektrométerrel megállapítják a színt, és az alapján lesz kikeverve. Sajnos a spektrométer nem tudta beazonosítani, mint kiderült elég összetett, és két rétegben kell felvinni a színt. Szinkód alapján lett megállapítva, persze a kód alapján is két félét hozott, egy kékesebb, és egy zöldes árnyalatot. Nekem a zöldesre volt szükségem. Majd kíváncsi leszek, milyen lesz mikor lejavítom a küszöb végeket vele.


Felraknám már a nyári kerekeket, de a hátsó pár olyan gatya volt már hogy ki kellett cserélni. A másik pár kb.70%-os Continental, de túl drágát nem akartam, és a Taurus mintázata nagyon hasonló a contihoz, erősített oldalfalú, ezért az lett.Az újak mennek előre. Remélem pár évig nem lesz velük gond.

Még a téli leállás alatt lettem figyelmes, hogy a kipufogó dob egyik összetételénél ki van lyukadva a cső, illetve hogy a flexibilis csövek is nagyon rossz állapotban vannak.
Tudtam hogy tavasszal kipufogóshoz kell vinni a gépet. Kicsit továbbgondoltam a dolgot, mert szerettem volna hogy időnként hangosabb legyen a kocsi. :-)
Beszereztem egy elektromos kipufogó szelepet, amit a szaki a javítás alkalmával beheggesztett a rendszerbe. Úgy lett betéve, hogy az utolsó keresztben lévő hangtompító dobot kerüli meg a gáz, ha ki van nyitva a szelep.
A választógombot a hamusban rejtettem el.
A végeredmény kicsit alul múlta a várakozásaimat. Nem lett annyira hangos, mint azt vártam, de azért hallani a különbséget.


