Blog

>> Egyébatosz069 // Alfa Giulietta QV 1750 TBi // 2021-03-02

2019 augusztusában jutottam az autohoz, és azért nem írtam rola semmiféle bejegyzést, mert tényleg nem történt vele semmi. (de amúgy történt ...:D )
Na de a lényeg.
Ausztriából érkezett, az első tulajától vásároltam, aki nagyon gondját viselte az autonak ,vezetett szervizkönyv, összes kulcs és minden nem szervizben történt beavatkozásról van számla és kis "cetli" az akkumlátor mellett egy kis tasakban, dátumozva és km állással vezetve és hogy mit is cseréltek.
Szvl egy nagyon klassz állapotú gép ez.

Ennek ellenére, vásárlás után feltünt, hogy a fűtés nagyon nem hajlandó működni. De csak az utas oldalon volt zimankós hideg. A Vezető oldalon csak szokatlanul hűvös volt.
Nem, nem a zsilip mozgató motor volt rossz. A Fűtőradiátor volt eldugulva. Kicseréltem és lett fűtés.

Ezen kivül hogy mi történt vele ?
semmi! kötelező szervizek, meg a saját hülyeségem :D

Vettem rá egy Faceliftes hűtőmaszkot, mert az jobban tetszik. kapott egy értelmezhető méretű kipufogóvéget, a gyári az nagyon kis pisztolycső egy ilyen autohoz, és egy Maxton első toldatot.

De persze a szoftverezés sem maradhat érintetlen. rengeteg potenciál van a motorban, így hozzá kellett nyúlnom.
Készitettem egy saját programot, majd kicsit később vásároltam mellé egy Airtec intercoolert hogy kitartó maradjon minden körülmények között.
Így sikerült elérni a gyári 235le/ 360nm helyett 410nm és 280 lóerőt, stabilan.
A programot még akkor készítettem rá amikor megvettem az autot, szvl kb 30.000km tesztüzem van benne, és eddig tökéletes. Rengeteg időm ment bele, hogy megfejtsem ennek a vezérlőnek a lényegét és logikáját. Rengeteg diagnosztikai kör, és tesztelés hogy a vége ez legyen.
Olajat nem fogyasztja, turbó köszöni jólvan, szvl minden happy.

Most érkeztünk el arra a pontra, hogy a gyári kuplung nem hajlandó tovább menedzselni ezt a kicsivel több forgatonyomatékot, ugyh most egy kuplungozás fog következni olajcserével egybekötve.
Az olajcserével egybe pedig, az olajszivattyú szívókosár tömítése is ki lesz cserélve nehogy bajlegyen az olajnyomással egy óvatlan pillanatban.

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-03-02

Szerelést ismét Jóna Krisztián csinálta ,RetroCar Service be Sárváron ,
Gyári r70 pumpa helyett kapott egy r90 BMW pumpát , már bele marattam a konzolban ,ahogy tudtam elő készültem , és ezen kívül kapott egy EU3 szívosort amin nincs egr ,sem leállítószelep és fel van bővítve.

Sajnos a gyári szívósor leszedéskor tapasztaltuk , hogy a flap lapkák már nincsenek benne , valószívűleg be szívta a motor mert a szívósor tömítés gyári volt.
Ez meg is magyarázza az előtte nap diagolt porlasztó korrekciókat .

1es henger 1,54
2es henger -1,86
3as henger -2,76
4es henger 3,08

Összerakás után az autó pár mp indítózás után szépen el is indult, gondoltunk mérünk akkor már kompresziót mekkora a baj.

1 es henger 20bar
2 es hener 21bar
3as henger 19bar
4es henger 15bar

Most készítünk rá egy új hengerfejet , ami bővítve is lesz, és valószínűleg meg fog oldódni minden.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-05

Ez egy luca széke projekt lett. Pár éve foglalkoztatott a dolog, hogy a 2012-ben felrakott Uniroyal Rally 380 gumik már nem szolgálnak megfelelően. Igaz teljesen újszerűek még mindig, a 15ezer km + 1 nap Kakucs alig látszik rajtuk. A 2020-as szezont úgy vészeltem át, hogy előtte Kakucson leradíroztam a külső kemény réteget. ( Bükkben nagyot autóztam vele a júliusi melegben) Igaz, ami igaz a gyári 165/80 r14 méretben nagyon silány volt a kínálat akkor. Barum nagyon rosszakat írtak róla, Toyo 330 szintén, Onyx semmi infó. Hiába olcsó akkor is sajnálja az ember rá a pénzt, ha vacak lenne. Lehet 60-as évekből gyári eredeti mintás modern szerkezetű Michelin XAS-t, meg Pirelli Cinturatot és Vredesten Classicot is kapni, de 1000€ egy szett gumiért, ami előbb öregszik meg minthogy 4 x elkopna nem az én pénztárcámhoz pásszol.
A 185/70 r14-et meg mindig majdnem megvettem, de mégsem. Aztán megláttam a Falken Sincera SN832-t. Ez az amit hiányoltam a kínálatból korábban. Nem tudom mi történt az autóiparban hova kell ez a méret, de hirtelen egyre több gyártó kínálja ezt az ős 165/80 r14 méretet. Meggyőzött hogy 2019-es ADAC teszten 175/65 r14 méretben bajnok lett. Annyira jó lesz amennyire kell. Na meg is rendeltem, aztán másnap kiderült, hogy nem lesz egyhamar vezetéstechnikai tréning. Na jó akkor legyen Kakucs, de hogyan, ha már a gumik le vannak szerelve az újrafestéshez és az újakat meg a kitűzött dátum utánra ígérték, Előszedtem egy tarcsi Sedan 5"-os szettet, gyorsan homokolás, festés, felgumizás. Mentem vele pár kört, olyan volt mintha egy 300 lóerős autóval autóznék, állandóan elkapart. Aztán végül ejtettem a projektet, mert minek a régi gumival ott szórakozni, az már megvolt egyszer Kakucson. Inkább egy nagy túra aznap a v6-tal. Better value for money. Most a héten szerdán lefújtam a felniket a gyári RAL 9006 színre, előtte kis pepecselés kellett a fillerrel, de azt már az előző hétvégén megcsináltam. Ma meg nem volt időm elvinni a gumishoz, meg hát hideg lesz a hétvégén, nem most fogom tesztelni Izsákon, sajnos. Majd a jövő héten, remélve hogy az autószerelőknek és gumisoknak nem kell bezárniuk a boltot. A giga túra a v6-tal nagyszerű volt, kárpótolt.
A képen a Sedán és GTV felnik egymás mellett. A GTV-nek 5.5"-os felnit adtak Areseben. Az autó az 5"-os felniken, még öregebb lett így a kisebb nyomtávval, jobbra tőle a 5.5"-lal. (5" ET 46, 5.5" ET 41). A Uniroyal pótkerék és az új modern mintázatú Falken gumi. Az első komoly tuning az autón, mindez a kis Alfa és a sajtát testi épségem érdekében. Főpróba a Bükkben.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-03-02

Kísérletképpen felkerült egy használt 205-ös Hankook gumi alfistarg78 komám jóvoltából a téli Teledial gyári felnire. Az 5kg könnyítéstől sokat várok a 17" 225-höz képest. Az et növekedést nagyra értékelem a helyi nyomvályús utakon. Főpróba a jövő héten.

 

Kilométer óránál gyanús volt hogy gyújtáskor nem világít sem a légzsák sem a porlasztási mindenes hibalámpa. Volt egy másik boxer óra csoportom, ott működött a lámpa csak a légzsák hibán maradt. Próbálkoztam hogy azt az órát hagyom akkor bent amivel teszteltem, de annak az órájában 32.000 km-el kevesebb van. Kicseréltem a kijelző részt a panelon, de sajnos nem ott van az agya, az csak egy kijelző. Így maradt az a verzió hogy a régit helyre hozni. Nem volt az sem nagy mutatvány, két égőt kellet átforrasztani. Erre a célra van itthon egy donor óracsoport. Az porlasztó hibalámpa nem működött, a légzsák izzóját pedig levették hogy ne mutasson semmit. Ami még hiányzott az a 8 db csavar ami az órát össze fogja a műanyag csatlakozásokon túl, ez pótolva. A légzsák hiba úgy oldódott meg hogy kicseréltem a légzsák vezérlőt egy teljesen ugyan olyanra mint amilyen benne volt. Típus szám alapján is ugyan az és szintúgy boxerból volt. Szerencsére ez nem volt hibán. Törölni is lehetne, de én még nem tudtam a laptopot össze hangolni egyik autóval sem, így egyszerűbb volt most.

Másik a tank betöltőnél éreztem üzemanyag szagot, a képen látható bilincs helyett két gyorskötöző rögzítette. Talán itt "illatozott" .

Szélvédő fújó műanyag burkolaton ki volt törve egy darab, volt is másik csak nem teljesen egyforma a kettő. A középső résznél egy picit különbözik amitől nem lehet a helyére pattintani. Ki vágtam és így már a helyére ment.

2 db gyári gumi szőnyeg előre, hátra meg valami univerzális jutott.

... És végül felni próba, bár a földre nem tudtam leengedni mert az acél felni csavarok rövidek ide.

 

Bemelegítésnek pár dolog visszakerült:
Az alu vízcső megkapta az egyik új tömítést és visszacsavaroztam a hengerfejre. A csavarjait sárga szigszalaggal rögzítettem leszereléskor hogy elég szembetűnő legyen.
Visszakerült a klímakompresszor tartója. Mindig van egy csavar amivel több idő megy el mint az összes többivel. Most a jobb felső volt a soron. Többször leszedtem a már felcsavarozott tartót hogy mi nem stimmel. Semmi baját se láttam. Aztán egyszer csak bement a helyére. Hogy mi volt a gond talán sose tudom meg. Bő fél órám ment rá...
Ha már fenn a tartó visszakerült a klímakompresszor is. Sokáig töprengtem hogy a kompresszorhoz félretett csatlakozó tartó hová való. Aztán bejöttem és megnéztem a laptopot és a bontási képek alapján egyértelmű volt. Az 5-ös kép jobb oldali csavarjára kell. Ki is vittem magammal a gépet.
A szívócső alsó két tartócsavarját is visszatettem. Nem volt egyszerű mutatvány mert csak egy kéz fér fel alulról. Viszont kettő kellene, mert egyikkel csavarozni kellene a másikkal meg a szilentet lyukra igazítani. Az alsó vezetékek is visszakerültek a tartókba.

Most jött a neheze, a vezérlés.
Először vissza kellett rakni a vezérműtengelyeket, feltenni a csapágyházakat, vezérlésrögzítőket. A képek segítettek hogy melyik csapágyfészek hová való.
Az egyes henger felső holtpontja adott volt, a vezérműtengelyek pozíciója szintén. Felkerült a szíj, majd a szívó tengely kerekét lecsavaroztam. Minden a helyén van :-)
Csavar: ha már szop@tós csavarról esett szó van még pár. A 10-es képen jól látni hogy a szívó (jobb oldali) tengely kerekétől nem lehet betekerni a csapágyház fedelét rögzítő két csavart. Itt szedtem le negyedszer a kereket...

A balansztengelyek szíja is felkerült. A tengelyeken lévő jelölések felfelé néznek. A feszítővel nem volt kedvem bajlódni ezért a főtengelyre a már pozícióban lévő és a szíjat tartó kereket csavaroztam fel utoljára. Elsőre nem sikerült eltalálni, de harmadikra igen.
Ja, miután a kipufogó tengely bekerült rögzítettem a jeladót is a helyén.

Holnap még egyszer átnézem, ha minden rendben átforgatom a motort az indítómotorral.

u.i. tegnap beszéltem PHuBi fejével. Megígérte hogy működni fog én meg cserébe beígértem neki egy készlet új 100ezres gyertyát, amit este meg is rendeltem. Az emailek alapján holnap meg is jön. Más csak PHuBinak kell betartani az ígéretét :-)

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2021-03-02

Selenia Olaj újra (205160km)

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-01

Elkezdtem szétszedni a 3,0 V6-ot. A sok állás miatti koszt leszámítva meglepően jó állapotunak tűnik eddig.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-01

Egy “igazi pályaautó” nem maradhat díszítés nélkül. :) Aliexpressről rendeltem pár apróságot. Pontosan nem tudom az árát de nem volt vészes.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-03-01

Kicseréltem az oldalsó irányjelzőt a kocsi színével megegyezőre (fogjuk rá egyezik :-) ). LED és "fut" a fény elölről hátra. :) Mily' szép megfogalmazás.

Hát és a iciripiciri rövid videó hozzá