Blog
Mivel a foncsor fel lett újítva, így kapott egy irányjelző menetfény kombinációt, hogy kíméljem. Kapott még egy vezérlőt is. Az akkumulátor feszültség emelkedésre ahogy elindul az autó bekapcsol. Ahogy leáll kikapcsol. Továbbá van még 2 funkciója mi választható. A világítás felkapcsolásakor vagy kikapcsol vagy a félre veszi a fényerőt. Nálam kikapcsolásra lett állítva. A fényképek kedvéért hogy látszódjon milyen a fénye ezt a funkciót kikapcsoltam. Meg természetesen ha irányjelző megy szintén kikapcsolja azt az oldalt. A vezetékek mint a gyári gégecsőbe lettek elvezetve.
Útvonal: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Veszprém - Balatonfüred - Budapest
Távolság: 383 km
Az ablaktörlő nek kb 30 fok holtjátéka van. Rendeltem Alfa Depotól egy bontottat.
15000
A lökhárító az autómban fényszórómosós és elvileg a tartály is az ahhoz való, de nincs benne motor. Rendeltem szintén egy bontottat.
6000
Megjött az Alfa Depotól rendelt Q2 sperr differenciál. Dávid szerint mikor rendeltem már csak 80 db elérhető volt. Vagyis már csak 79...
Holnap kerül fel a bővített hengerfej , ezért gondoltma rá mérek most ,hogy állunk , egyelőre részecskeszűrő még benne, falp egr nincs, r90 pumpa rajta és a nagy szívósor, alul direkt buta ,mivel nem szeretem ha nagy nyomaték van alul.
Nagyon nem számít a hatalmas korrekció, és az egyik hengerben jóval kevesebb kompreszió, úgy néz ki.
Heteken belül el kezdődik az építése.
Mérés eredménye : 191le 415nm
Négy év után úgy alakult, hogy visszakerült hozzám a kis Boxi. Hát mit mondjak?! Sajnos akinek eladtam az nagyon nem vigyázott rá. Nagyon rossz állapotban van. Gyakorlatilag újra kell építeni. Innen szép győzni szokták mondani. :)
Lassan de biztosan jobb formában lesz mint valaha.
- hidrotőkék
- vezérlés
- vízpumpa
- vezető görgők
- feszítő görgő
- balansz szíj
- szelepfedél tömítés
- főtengely szimeringek
Ha már kaptam egy jobb fejegységet akkor vettem egy jobb komponens szettet is hozzá. Használtan találtam egy Hertz k170-est. Fórumok szerint belépő szinten, főleg fejegységről hajtva ez az ajánlott kategóriába tartozik.
Sajnos az egyik magassugárzóról kb tőből levágták a kábelt a kondival együtt.
Lefóliáztam a hátsó lámpákat és az oldalsó indexeket enyhén füst színűre. Véleményem szerint jól áll neki!
Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)
A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.
Tipikus hibák:
- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.
Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.
Végezetül a teljes történetem itt található: link