Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-26

Rendeltem az autodocról pár alkatrészt. Vezérlés készlet, fémlapátos vízpumpa, teljes tömítéskészlet, hengerfej csavar, axiális csukló, kormány összekötő, gumiharang készlet volt a dobozban.

 
>> Tuning és extraleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-01-24

Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes carbon belsőről és a Ti kormány cseréjéről!

Teljes Carbon belsőt kapott Bella

Holland haverom megvette a full gyári szettet és megmutatta milyen na hát pont ezt nem kellett volna mert egyből elkezdtem csorgatni a nyálam rá. Egyből elkezdtem keresni a heten hol találok ilyet, természetesen csak a gyárit.
Miközben elkezdtem keresni akkor szembesültem vele mennyire ritka ez a carbon belső. Csak az ingléz verziót találtam azt is nagyon nehezen.
Aztán sikerült a középkozolból gyárit találnom ráadásul nem angol verziót és még bontatlan új is volt, mondom sikerült a lehetetlen 😁🥳
Aztán hogy igazolja mennyire ritka a kormánybetétből és a váltórészből nem találtam sem újat sem használtat, mindegyik sold out volt.
Valamelyik beszélgetésünk során elkeztem GT cartárssal erről beszélni aztán felajánlotta hogy tud olyat készíteni hozzá ami teljesen olyan mint az eredeti.
Ennek nagyon megörültem úgyhogy küldtem is neki az eredeti carbon középkonzolt hogy ahhoz igazítsa a saját cuccait a kocsinak. Olyan rendes volt hogy a váltórésznél lévő műanyag oldalán lévő sérülést is kijavította.
Közben pedig Rendeskormánynál átalakítottam a régi kormányát Bellának Ti kormánnyá piros varrással. Úgy gondoltam ha ennyit kell majd szerelni akkor 2 legyet ütök egy csapásra.
Hát amikor meg visszajöttek megszólalni alig tudtam olyan szép volt 😍😍
Ugyhogy annyit mondok csak mint amit GT cartárs szokott: Nem VTN nem fólia hanem igazi Carbonszövet élőben megszólal 😍😍

Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

Gumi már van...

 

Ma sorra került az amerikai jövevény :-)
Szereplők:
- Flexhone (1.kép) a "járókerettel" - A keresztvason felütközik a fúró és nem lehet túl mélyre tolni (alatta ott a főtengely),
- szöszmentes papírtörő (2.kép), illetve nagy mennyiségű hagyományos törlőpapír,
- ducktape (3.kép), ami most éppen fekete színű mert anno a németeknél Bad Mergentheimben ez volt akciós (itt egy percre megálltam megemlékezni a Covid előtti utazási lehetőségekről, egyiken vettem ezt is még 19-ben),
- két flakon WD40 (4.kép).

Az éles bevetés előtt még két próbát tettem a gyakorló motoron. Miután láttam hogy jó a kiszámolt ütem mert hozza a kívánt Crosshatch-ot jött az éles bevetés.
Menetrend:
- Motorteret kibélelni papírral hogy ne legyen minden tele WD40-el.
- Az éppen nem megmunkált hengereket leragasztani.
- Szöszmentessel a henger alját kibélelni (2 db elég volt).
- Járókeretet felrakni.
- Az előre kiszámolt ütemben 20 ide-oda futamot csinálni (a Flexhone oldalán 14-et javasoltak, de a tesztmotoron végzett próbál alapján 20-at csináltam) - az ütemet a fordulatszámból, a Crosshatch-ból, a hosszból és a henger átmérőjéből lehet számolni és egy metronóm app adja.
- Mosószeres vízzel és sok-sok törlőpapírral tisztára mosni a hengert. Addig amíg a papír fehér nem marad.
- WD40-el befújni a korrózió ellen.
- A henger aljában lévő két papírból a felsőt kivenni.

Miután mind megvolt jött a következő menet:
- Takarás az előbbiek szerint.
- Új második törlőpapír alulra.
- WD40-el még egyszer (többször) kitisztítani a hengert, amíg a törlőpapír tiszta nem marad.
- Most jön a szintén az USA-ból származó csodapor a Total Seal (9.kép). A henger belsejét ki kell kenni vele. Ha elég tiszta volt a henger, akkor megzöldül a felületen, ha nem fekete lesz mint a kezemen.
- Alsó papírokat kiszed (a lehullott port jól látható rajta).

Gyakorlatilag jövetnek a dugattyúk.

Levezetéskét kicseréltem az olajszűrőt egy újra.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2021-02-25

Ma sikerült kicserélni a fojtószelep előtti bordás szívócsövet és a termosztátháztól a hűtő felső kivezetésére menő vízcsövet. Mindkettő megérett már rá.
A cseredarabokat a Totallyalfától rendeltem Angliából.

75,47 GBP —> 30188 HUF

 

A dugattyúkat leszedtem a hajtórúdról, hogy könyebben tisztán lehessen tartani őket. Zéger le, csapszeg ki.
Egy zéger úgy elrepült hogy hosszas keresés után se lett meg, a gyakorló motorból pótoltam.
A csapszeg könnyen, akár kézzel is ki- és betolható. A negyedes krova rövid szárára szövet szigetelő szalagot tekertem és az lett a célszerszám (4.kép).

Felkerültek a furatok a dugattyúkra. 2x2 db 2 mm-es.
Végül felkerültek az NPR gyűrűk.
A három részes olajáteresztőt nem egyszerű felrakni, minden nagyon kicsi és a hullámos rugó ellenében kell benyomni a horonyba. Bőségesen olajozva a helyére csusszan, onnantól olyan mintha egyben lenne, együtt forog. Jól is néz ki, szimpatikusabb az eredetinél.
A másik kettőt a fogóval könnyű felrakni. Mondjuk a fogantyúja lehetne valami más anyagból vagy redőzött, mert a gyűrű olajozása utáni olajos kézzel nagyon csúszik. Férfiember meg ilyenkor automatikusan a ruhájába törli a kezét, amit aztán ki is kellet mosni :-)
Az NPR is segít mert a gyűrűre rá van írva hogy melyik a felső fele. Ha az ember figyel akkor eltéveszthetetlen.

Ja, megnéztem az NPR gyűrűhézagát is, 0,25-0,30 mm-t mértem, ami jobb mint a kiszedetteké.

A dugattyúk a polcon várják hogy visszakerüljenek a helyükre én meg bonthatom a sörömet, mert végül is a ma elvégzettekért lett szétkapva a PHuBi.

A garázsban eltöltött 42,5 óránál és 1.720 fényképnél tartok, a költségeket majd a végén nézem meg.

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-02-24

A spiderben amiből az airride rendszer jött eredetileg a hamutartó fedelébe volt "integrálva" a két nyomásmérő óra, a kapcsolók pedig nem tudom hol helyezkedtek el, azok csak úgy voltak mikor megkaptam a szettet. Én viszont semmiképpen sem szerettem volna a középkonzol látható részeit szétfaragni, a hamutartót különösen nem, mivel tudom, hogy baromi ritka az amelyiknek még működik a fedele, és az enyémben pont működik :) Igaz kaptam komplett hamutartót ami már szét volt ehhez faragva, de nekem kinézetre sem igazán tetszett ez a megoldás. Én inkább lehetőleg szerettem volna láthatatlanná tenni a kapcsolókat és az órákat egyaránt, viszont ugye fontos, hogy kéznél legyenek, és azért rájuk lehessen nézni, így sok verzió nem volt, úgy döntöttem a könyöklő belsejébe kerülnek. Bár minden körülbelül mm-re pontosan jött ki, hogy még épp össze lehessen rakni mindent, de a lényeg, hogy működik, és nincs szem előtt, így teljesen elégedett vagyok az eredménnyel :)

 
>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2021-01-28

Egy csütörtöki estén hazafele indultam a munkából, mikor szembesültem a ténnyel, hogy le van törve a jobb oldali tükröm. Az ajtót is sikerült megnyomni, a magasságból azonnal látszott, hogy platós autó lehetett. Az irodaház parkolója be van kamerázva és rendszámfelismerős beléptetés van - így másnap meg is lett az elkövető. Elismerte a kárt, bár azt állította, nem vette észre hogy mit csinált (ez nekem nettó ellentmondás). Megkaptam a kék-sárgát, meg egy kis "elnézést csomagot" a komolyabb retorziókat megelőzendő.. :) A biztosító fizetett, a kár pedig 1 tükör, 1 horpadás javítás. Csokagm cartárs volt olyan jó hozzám, és megajándékozott egy színazonos tükör burkolattal. Ezzel legalább nem kellett foglalkozni!

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2021-02-24

Enyhe bugassal jelezte a jobb hátsó csapágy hogy részéről ennyi elég volt. Párban cseréltük. Skf ment a helyükre.
Egyik tolatóradar szintén megunta a szakaszos mérést és úgy döntött feladja. Depobol megjött az utódja mire felszívta magát és most megint működik...🤷 Azért a kesztyűtartobol nem veszem ki. A műtétről kivételesen nem készítettem képeket mert szerelő csinálta és vette az alkatrészeket, a hazfelujitas most minden szabadidőmet leköti így most ezekkel amennyire lehet csak annyit foglalkozok hogy elviszem és kifizetem.🤷

 
>> Tuning és extrakispusi89 // Alfa 159 SW Ti // 2021-02-24

Mivel a bal első hangszóró tök süket volt, a jobb oldali meg recsegett a csere mellett döntöttem. Az www.autodvd.hu-n árulnak hangszóró szettet a típushoz beépítő kerettel, hangszóró csatlakozóval és hangszóróval. Egy Ground Zero szett mellett döntöttem, ez 22e forintomva került. A beszerelés elég egyszerű, le kell szedni ajtó panelt, régi hangszóró ki, beépítő keret, új hangszóró be (a keretet meg kell fúrni a vezeték átvezetéséhez) és kész is. Határozottan jobban szólnak mint a gyáriak (főleg hogy azok már kehesek is voltak). Mivel a nyavajás Blue&Me bluetoothon nem hajlandó zenét fogadni, vettem a fejegységhez egy Jack aux kábelt. Ez a váltó mellett az ülésnél vezettem ki, rákötöttem egy elfekvő bluetooth vevőt (egy BlitzWolf® BW-BR1), amit a kardán alagút oldalához két oldaló ragasztóval rögzítettem, így simán tudom ki-be kapcsolni, illetve akár számot is váltani.