Blog

>> Tuning és extraricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-01-15

Hiányzott a masszázs funkció az ülésekből! :)

 
>> Egyébricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-02-08

Sajnos egy autópályán kapott kő után berepedt a szélvédőm. Cserére szorult.
203031 km

 
>> Szervizricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-02-17

Első lengőkarok csérére szorultak.
Műszaki vizsga.
Kisebb javítások (első, hátsó helyzetjelzők stb.)
203675 km

 
>> Egyébszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2021-02-28

Antennatalp illetve szár cserélésre került.
Sokat javult az FM rádió vételminősége, és a hangzás is.
Az előző antennatalp már el volt rohadva kb...

 

A hengerfejbe betettem az illesztő hüvelyeket, mert onnan is szedtem ki. Aztán rájöttem hogy azok a motorba kellenek mert azok tartják a helyén a tömítést amíg felkerül a hengerfej és segítenek a pozícionálásban is. Úgyhogy átkerültek a motorra.
Az indítómotorra felkerült egy plusz vezeték hogy azzal el tudjam indítani és át tudjam forgatni a motort. Az olajnyomás felépüléséig fontos lenne hogy ne induljon el a motor. A hidrotőkéknek is fel kell majd telleni.
Beállítottam az 1-es hengeren a felső holtpontot ami majd a vezérlés felrakásához kell. A dugattyútetőt tartva nagyon jól érezhető a felső holtpont. Alul stimmel is a jelölés.
Felkerült a tömítés. A hozzá adott papíron minden le van írva, azt követtem.
Feltettem a hengerfejet. Egyszerűbb volt mint gondoltam és mivel nincs benne vezérműtengely súlyra is kisebb volt.
Bekerültek az új csavarok és végigmentem a meghúzás menün. Hogy később se jusson eszembe hogy valamit rosszul csináltam videóra vettem az egészet, bármikor visszanézhetem Full HD-ban.
Végül visszaraktam a hidrotőkéket.

A jó időre való tekintettel kinyitottam a garázskaput, így automatikusan kaptam egy munkafelügyelőt aki a kapu előtt ülve/fekve figyelte minden mozdulatomat :-)

54 óra a garázsban, 2.109 fénykép, 24 videó, összesen 10,1 GB

 

Kezelésbe vettem a szívósort.
Először alaposan letisztogattam, aztán kapott egy kis műanyag ápolót is.
A szelepszár szimeringek ismételt cseréjén rengeteget gondolkodtam. Hátha a rutintalanság miatt valami nem sikerült és megint ereszteni fog mint a kiszedettek.
Az egyikről kiderült hogy hibás, mert a többi szelepvezetőről is lecsúszott. A másik csak eresztett, feltételezem hogy ott se sikerült valami jól a gyárban. A szerelési hibát kizárnám. A problémára azt a megoldást választottam hogy egy drágább szettet tettem fel, talán ha nem is annyival jobb mint amennyivel többe van, de valamivel talán.
A saját hibáimat a rengeteg fénykép átnézése után élhető kockázatúnak ítéletem meg. A megrendelt készlet megy a polcra a többi tartalék alkatrész közé.
Szóval nem álltam neki a cserének, de a hengerfej mégis felkerült a boncasztalra, ahol is először is kiszedtem belőle a hidrotőkéket hogy ne potyogjanak ki a mozgatáskor. Az asztal hátsó szélén (6. kép) felsorakoztattam őket hogy a végén majd mindegyik a saját jól megszokott helyére kerüljön vissza.
Felraktam az új tömítést, majd felcsavaroztam a szívósort.
Sokáig spekuláltam rajta hogy először visszarakom a hengerfejet aztán rakom fel a szívósort. A csavarozás így se volt egyszerű, a helyén nem biztos hogy megoldható lett volna. Főleg mert van olyan csavar ami csak alulról lett volna hozzáférhető...
Amikor elfogytak a csavarok a zacskóból megnyugodtam hogy minden a helyén van.

Végül letisztítottam a termosztát helyét és a hengerfej motor felőli felületét is.
Mehet a helyére.

 
>> EgyébBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2021-02-28

Az akksira rá kellett tölteni 2x a tél alatt, de ez nyilván természetes. Kis vas pöc-röff. Jó volt vele egy kicsit várost nézni.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-02-28

Kis érdekesség. Face csoportban téma volt a nívó pálca hossza. Kíváncsiságból lemértem a sajátot. Érdekes, hogy az előző motorban hosszabb volt a pálca. Egy A822 számozást találtam a nívópálca tetején az azonosításra, viszont ez megegyezzik, lehet ez csak a műanyag azonosítója. Szóval a hossz a műanyagig 548mm, és 558mm

Végül felraktam a helyére az olajteknőt.
Az olajszivattyú szívócsövére feltettem az új tömítést, de csak lazán csavaroztam fel, hogy a teknő felrakásakor könnyebben tudjam a terelőlemezbe illeszteni. Mikor alá került a vége, akkor húztam meg a csavarokat.
A teknő tömítő élét és a blokkot előtte alaposan megtisztítottam, majd Reinz Reinzosil tömítő pasztával bekentem.
Miután a csövet rögzítettem feltettem a teknőt a helyére és visszacsavaroztam.
természetesen a legeldugottabb csavar (főtengely szimering házba megy bele a blokk és a váltó közt) nem ment vissza a helyére. Menetvágóval ki kellett javítani a menetet a csavaron.
Végül is minden visszakerült. Holnapig "szárad"...

A projekt állása:
50,5 óra a garázsban - 1.798 fénykép, pár videó.