Blog

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-02-21

Nem éreztem, hogy nehezen mozgott volna a napfénytető, de úgy gondoltam, hogy nem árt ránézni. Jól tettem, és ajánlom mindenkinek akinek van. A csavar eloldása után alig tudtam kézzel mozgatni a zsanért a sínben.
A menete: Az autó lemos, jól megveretni a sínnél, hogy minnél több kosz eltávolodjon. Így utólag, egy általános mosás is elég. A tetőablak megnyit, az üveg alátámaszt (én egy habszivacsot és egy darab hungarocelt használtam), majd a hátsó zsanérnál a csavar kivesz. Ítt az jönne más leirását követve, hogy a sínnél valamilyen kenőszprével (nem WD40-el) jól befujkodni, a zsanért közben kézzel megmozgatni, és jó lesz. Nekem valahogy így nem lett meg a várt eredmény, ezért inkább kibontottam a sínt zsanérostul. A sínt, és a helyét egy rongyal kitörölgettem, majd szilikonzsírral megkentem a csatlakozó felületeket. A zsanér a kialakításánál fogva így sem szalad a sínben, de sokkal könnyebben mozog, mintha csak befújkodtam volna.
Az első zsanérok szinte gondozásmentesek, gondolom még a gyári szilikonzsír lehet rajtuk.

Összesen 18 (!) csavar tartja a kartert (1.kép)
A mai nap nagy része a tisztogatásával telt.
Nem igazán értem hogy honnan került oda az a sok olajsár, illetve lerakódás az oldalára. két éve (12e km-el ezelőtt) Csöri tuti hogy kipucolta. Csak azt tudom elképzelni hogy ennyi retek volt a motorban és mostanra sikerült a Motulnak kimosni belőle. (Mondjuk két hidrotőke is tele volt vele.)
A hűtő részt nem sikerült kinyitnom, mert le van ragasztva tömítőmasszával. Megpróbáltam az egyik fület sikerült is letörnöm, úgyhogy maradt.
Kimostam, kicsiszoltam - kívül, belül. Elfogyott rá egy nagy flaska féktárcsa tisztító is. Leszedtem a tömítőmassza maradékát is a peremről.
A polcon várja hogy visszakerüljön a helyére.

 

Olajcsere
Olajszűrő
Gázoljszűrő
Levegőszűrő
Hosszbordásszíj
Termosztát

 

A kiszedett dugattyúkat tanulmányozva két dolog tűnt fel:
- A dugattyú felső része feltűnően tiszta, a gyűrűknél semmiféle lerakódás, koksz nem látható. Nem lesz nagy feladat megtisztítani őket. (a dugattyútető annál inkább, vettem is egy műanyag "drótkorongot" erre a célra. Holnap kipróbálom a tesztmotoron.
- A hajtókar csapágyak nagyon oda vannak :-(( Ezek már nem kerülhetnek vissza. 12ezer km-el ezelőtt Csöri új garnitúrát rakott be, mitől néznek ki ennyi idő után így??? Nincs olajnyomás vagy túl nagy a hézag és elillan az olaj? Nem hinném hogy a Selenia Racing helyett használt MOTUL 10W60 lenne az ok. Rendeltem is egy új készletet, meg egy készlet csapágyhézag mérő műanyag szalagot.
Olajnyomás? A TS-eknél ismert az olajszivattyú probléma, sokszor hallottam hogy a JTS-ét kellene berakni.

 

Lekerült a karter. Elég sok csavar fogja, ráadásul van egypár cselesen elhelyezett is, pl. a féltengely kihajtás alatt , párhuzamosan a féltengellyel.
A kartert sajna nem lehet levenni mert valami mindig útban van. Az olajszivattyú szívócsövét a résen benyúlva le kell csavarozni és akkor levehető az egész.
Odabent rend és tisztaság. (3.kép) A karterban annál kevésbé, olajsár és nagyon fekete olaj. (4-7 kép)
Sorban kitekertem alul a hajtókarok csavarjait és felfelé kiemeltem a dugattyú-hajtókar kombót. Az alsó részt aztán pozíció helyesen vissza is csavaroztam.
A dugattyúkat nem akartam megjelölni, így mindegyik egy-egy számozott műanyag dobozba került. A továbbiakban egyszerre csak egy lesz kivéve a dobozából.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2021-02-20

Nagyon ráztak az első kerekek így elvittem gumishoz ahol kiderült leesett egy súly a jobb első kerékről

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2021-02-20

Nemrégiben észre vettem, hogy kicsit nyúlik a fék. Átvizsgálás után a bal hátsó nyeregnél volt a bibi. Szegénykém el fáradt... Melóhelyen meg rendeltem az alkatrészeket hozzá és ki cseréltem.
Amit cseréltem: féknyereg, csuszka, porvédő gumi, fékolaj DOT 4
Csere menete: autó megemel, kerék le, kézifék kötél kiakaszt, 14-es kulccsal a fékcső a nyeregnél meglazít, féknyereg le 13-as dugó kulcs, csavarhúzóval a nyereg óvatosan leszed, fékcsövet megfogva a nyerget letekerve a régi nyerget leszedni majd az új nyerget gyorsan feltekerni. Ha ügyesek vagyunk és gyorsak akkor nem kell kitámasztani a fékpedált.
Mindent vissza rakni, csavarokat meghúzni, nyereg csúszkát bezsírozni, majd mindent szépen letakarítani. Jöhet a légtelenítés. Előtte kipumpáljuk a féket.
Van aki egyedül is meg tudja csinálni, de könnyebb ha ketten vagyunk.
Időben, ha minden adja magát akkor nyugi tempóban 1 óra mindennel együtt.
Költségek:
Féknyereg 43000ft
Porvédő, csuszka, új nyereg csavarok 900ft

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-02-18

60kg súlyzóval felszerelkezve megjelentem a kecskeméti szakembernél. Anyósülésen a súlyzók, vezetőülésen én adtam az előírt terhelést. Szintezéskor nem szabadott levegőt sem vennem (!).
Utánfutás 1'20" mindkét oldalon, kerékdőlés -0'49", -0'50". Pompásan beleesik az előírt tartományba. Összetartás 0'13", 0'14".
A hátsó híd körül vannak még apróságok, amiket szeretnék orvosolni, de ezek inkább a precízkedés kategóriába esnek. Egyenesen stabilan fut. Jó lesz. Folyt. köv.

 

A szimeringcsere egyik legmacerásabb pontja volt a szelepszár körberagasztása szigetelő szalaggal hogy az ék helye ne tegye tönkre a tömítő élet. Ma miközben Giuliával hazafelé tartottam eszembe jutott egy gyorsabb megoldás. Egy zsugorcsövet lazán rámelegítettem a tartalék motor szelepszárára, hogy mozogjon rajta. A szelepszárra feldugva ugyan úgy véd mint a ragasztószalag, de pár másodperc felrakni és leszedni. Kár hogy már készen vagyok. Ettől függetlenül kipróbáltam, működik :-)
Aztán jött egy kis hengerfej tisztogatás és az "elcsomagolás" a polcra. A vezérmű tengelyeket majd a felrakás előtt teszem vissza, hogy ne álljon ki egy szelep se.

Levettem a hengerfej tömítést, kiszívtam egy fecskendővel a hűtővizet, majd leragasztottam a felületét hogy ne potyogjon bele semmi.

Végül visszaraktam a hűtőre a csövet ahol leeresztettem a folyadékot.

Eddig 28 munkaórám van a projektben.

 

Elkezdett kattogni a kuplung pedál egyik napról a másikra, majd arra lettem figyelmes, hogy nem jön teljesen vissza a pedál.
A kuplung pedál rugóra gondoltam, hogy eltörött, megnéztük, hát nem az okozta a hibát.
A főhenger végén lévő szilent kikopott és kiesett a helyéről, így kénytelen voltam a főhengert cseréltetni. TRW került bele.
Nekem továbbra sincs olyan érzetem a pedállal kapcsolatban, mint előtte, mintha most sem jönne fel teljsen a pedál, van talán 2 mm-es holtjátéka.