Blog
JCsabi elkezdett bontani két GTV-t, az egyikben még szabad volt a jobbos ablakemelő. Igaz a mechanika kukás, de nekem csak a motor rész kellett. Ma megjött, folytatódhat a történet.
Megint rá kellett döbbennem hogy Giovanni az használja amit a polcon talál.
A GTV-ből kibontott motor azonos a 166-osból kinyerttel, és természetesen mindegyik más mint PHuBi-é.
Sajnos a balos ajtóba az ablakállító szerkezet miatt nem fér el. Mindenképp balos áttétel kell.
A fogaskerék átrakása eleve kiesett, mert más a méret.
Marad a motor átrakása a 166-ból származóra.
No itt hagytam abba, mert a szénkefék ponthegesztve vannak. Tudnám forrasztani, de előbb alszom rá párat.
update 2021.02.03.
Azt hiszem megvan a megoldás. A jelenlegi jobbos (jó) ablakemelőből át tudom tenni balra a műanyag fogaskereket. A most beszerzett jobbosból meg berakom a helyére a komplett motort. Nem kell forrasztgatni, ponthegeszteni. Csak össze kell rakni a szétszedett motort :-)
update 2021.02.04.
A gondolatot tett követte. Giovanni rokonságának sűrű emlegetése közben sikerült kb. tizedszerre összeraknom a motort. Most már kíváncsi lennék hogy a gyárban hogy csinálják. Eredetileg is ennyi időt szántam a rá, de a két ajtó szét- és összeszerelését is meg akartam csinálni.
Ma sikerült megejteni az olajcserét, illetve az olaj és levegő szűrők cseréjét.
Ha már itt jártam, kicseréltettem Zsolttal a jobbos oldalsó indexbúrát is, mert egy ideje folyamatosan ki akart esni, mostmár pöpec :)
Pollenszűrő majd elnapolva tavaszra, mert klíma tisztítás is lesz, plusz első fékek is komplett, tehát addig ráér.
Lassan lambdaszondák is cserések lesznek... Aminek nem örülök...
Költségeim :
Motul 10w60 olaj 5 liter 18000 Ft
Szűrők 7000 Ft
Indexbúra 3000 Ft
Szerelő Olman Zsolt 15000 Ft
Km állás : 108600
A "gyakorló" motoron kipróbáltam a szerzeményt..
A keret ahhoz kell hogy a fúrógép tokmánya megakadjon és ne tudjam túltolni a főtengelyre. Még lehet lejjebb állítani mert az alsó 2 cm-t nem éri el.
A második kép a még tisztítatlan, a 3-4 a már tisztított felület.
A nyomok jól láthatóak.
Már csak az "előtolást" kell kiszámolni és metronómmal beállítani hogy kiadja a kívánt crosshatch értéket.
Mi is ez a cucc
-Olaj XADO 10W60
-Olajszűrő
- ablakmosó csövek tisztítása
Bal hátsó féken berohadt a csúszka, ez cserélve , valamint 2 oldalt új tárcsa + betét.
Esedékes volt már a motorolaj csere is. Motul 10w60.
Remélhetőleg az utolsó alkatrész amit a hátsó futómű felújítása kapcsán kellett megvennem :) A szilentes rám szólt, hogy az alsó lengőkarok egyik felében nem szilent van, így azt külön meg kell venni, úgy tudja berakni. Némi utánajárást igényelt a dolog , ugyanis valamiért az Unix GTV-hez nem hozza, de például 190es Mercihez igen, pedig egy azon alkatrészről van szó, és mindkét típushoz jó. Na de mindegy is, a lényeg a lényeg, hogy van, és kapható :)
184400 km - Műszaki vizsga, amire nem kellett csinálni semmit tulajdonképpen. Ettől függetlenül az első féktárcsák és betétek cserélődtek, mert nyikorogtak, ami nagyon idegesített. Az új egy Bosch-Bosch kombó. Szerelő javasolta, kíváncsi leszek, hogy fog beválni. Kapott gyári első emblémát, néhány olasz anyukája biztos csuklott a szerelő elmondása szerint... Leszedni sem volt könnyű a régit, de az új felszerelése sem volt könnyebb, pedig csak 3 anya az egész 🤭🤣
A túlméretes olajcsavar miatt már több periódus óta csak én cserélhettem az olajat, tehát érett már a csere. Egy faverem-keretre felült a kipufogó áhidalója, ami felnyomta a teknőt, így az megrepedt a hajlatban. Az fehérvári Metronál lévő benzinkút sávjában valami aknafedélen zökkent a futómű, az eredmény szinte folyó olaj.
Hosszas vadászat után lett egy repedetlen teknő, így ismét járóképes. Az ünnepi alkalomból hűtővízcső-csere is befigyelt.
Bennmaradt a pedál, főhengercsere.