Blog
Beszereltem a hét elején érkezett short shiftert. Eszméletlen jó, lényegesen rövidebb a váltókar útja és nagyon határozottan kattintja be a sebességeket a kar. Karesz hozott 1 csomag perselyt a másik gömb tengelyére, azt is beraktam. Rendeltem egy gyári kulissza felújitó készletet is, szóval beszereltem. Cseréltem a törött + sarun levő biztitáblát, a bal nyúlványra egy kábelköteg takaró műanyag is került.
Ma szétkaptuk a gépet, ahogy azt a futóműves mondta bal hátsó szilent szetszakadt, viszont a gömbfej tökéletes, nem lóg és van benne zsír is a porvedő csak levolt csúszva . Úgyhogy kap zsírt és mehet tovább. Kiszedtük a jobb oldali lengőkart is...
Állításuk ellenére nincs szétszakadva a szilent, viszont újszerű állapotban van! Hihetetlen hogy akárhova megy az ember állandóan leakarják húzni...
Így viszont több mint valószínű hogy nem ezért eszi a gumikat...
Júliusban már másodjára dobta be a P1061-71 -1-es henger mágnesszelep jel hibát. Így nem halogatva cserére került a Multiair egység. Egyúttal olajcsere is elvégezve-Selenia K-pure Energy 5w40 ment bele a győri Rieglerben.
Szóval reggel 10:00-kor kezdtem a futóműveseknél, rázópad futómű ellenőrzés. 2 hátsó szilent szetszakadt, bal alsó lengőkar gömbcsukló porvedő kiszakadva zsír nincs benne, cserélni külön nem lehet ezért ki kell cserélni az egész lengőkart. (Azt még hozzá tenném hogy a nagy mesterek persze hogy a gyári kis emelőnél emelték a kocsit...csápossal... ) Szuper, legalább tudjuk mi a gond. Akartak adni árajánlatot, de nem tartottam rá igényt, de azért párszor mégfelhozták... 2 perc az egész. El is kezdte keresni az alkatrész árakat, de megköszöntem a munkájukat és mondtam hogy innen én is megtudom venni annyiért, amennyiért ők hozzá jutnak... Közben jött az sms a Lurdytól mehetek a gumikért. Hátulra fel rakattam őket, most pedig vadászhatom az alkatrészeket.
Tegnap meghirdettem, ma eladtam. Ilyen gyorsan se adtam el még semmit. Mondjuk hozzátartozik, hogy olcsón hirdettem. Voltak hibái, de összességében amire vettem megfelelt. Igazi munkábajárós autó volt. :-)
Kereskedés vette meg, úgyhogy remélem egy szerető gazdihoz kerül majd.
Km állás: 188.349km
Reggel rendeltünk 2db Kumho gumit a Lurdy garázsában lévő gumisoktól. Online ki is fizettük mivel van nekik készleten. Találtam olcsóbban is de mivel nekem tegnapra vagy még azelőttre kell így rájuk esett a választás. Megkaptam a visszaigazoló e-mailt, hogy hamarosan hívnak. Nem hívtak...
Délután felhívtuk őket, kicsivel több mint félóra után fel is vették. Oh nekünk nincs ilyen gumink de ha kell 7-10nap múlva hoznak németből. Végül megegyeztünk hogy 50 ezres db áron hankook lesz de ez is csak holnapra. Oké akkor keressünk egy futóművest.. Zárva zárva zárva hoppá nyitva : következő hónapban tudjuk vállalni. Keresés tovább nyitva, telefon mehetünk de előtte még meg kell nézniük mert nem biztos hogy betudják állítani. Megérkeztünk, bementem, köszöntem és ez után 2 nagyon egyszerű kérdést tettem fel:
- betudják állítani a futóművet?
- garanciát vállalnak a munkájukra?
Erre kérdéssel feleltek : mit cseréltek az autón? - semmit
Lassan egy hónapja beállították de továbbra is eszi a két első gumi belső oldalfalát.. Erre válaszolták ők nem szeretnek mások után dolgozni,és nem vállalnak garanciát. Amúgy is az alfa mindig is lerágja a gumi belső falát (persze az alfákat úgy adták ki, hogy 2 hetente új szettet kell cserélni..) de azért próbáltak segíteni, hogy menjek vissza az előző helyre és ott szóljak hogy állítsanak a kerékdőlésen (úgy tudom első tengelyen nem lehet állítani a kerékdőlést)
Megköszöntem és mentünk tovább. Következő helyen magálltunk, kiszálltam. Szia futó.. Jövőhét..
Félreálltunk, gyors keresés, telefonálás vállaljuk de sajnos már csak holnap. Nagyszerű! Garanciát vállalnak a munkájukra? Meglepően jött a kérdés nem is igazán értették, hogy miért ne lenne? Holnap reggel 10kor ott kezdek...
Még új az élmény. Kényelmes, a váltó kicsit szokatlan, de össze fogunk barátkozni. Nyekereg a csomagtartó. Lesz majd egy kipufogó csere, nekem kicsit hangos és feltűnő. 150ezer km van benne. A nevén még gondolkozom.
Sokáig tartott, de elkészültek a tavasszal vett felnik. 2 görgőzve lett, teljes fényezés, front esztergálás gyári mintára, és végül lakkozás. A színkód az eredeti 693/B, annyi csavar van a dologban, hogy a lakknál hagytam magam rábeszélni egy fényesebb verzióra. Nem bántam meg. Gyári, de így mégis van benne valami egyedi. A meglevő Continental gumik mentek fel rá, még bőven van bennük élet.