Blog

>> SzervizHjuee // Alfa 156 SW // 2020-07-22

Mivel már nagyon nyikorgott az eleje ezért ki lett cserélve az elöl az alsó és a felső lengőkar(TRW), kapott egy olasz rozsdamentes autó bölcsőjét amit homok fúvattam és szintereztettem. Ha ár lent volt a bölcső kapott új stabszilenteket is. A hátsó futóműben is cserélve a lett a hossz lengőkar(Monroe) is meg ott is ki lett cserélve a stabszilent.
Ki lett cserélve a hátsó gumi fékcső mert repedezettek voltak és akkor már le lett cserélve a komplett fékolaj és a homlokfaltól ki lett cserélve a fém fékcső is mert sajna megsérült szétszedéskor.

 
>> EseményDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-07-18

Ha már elmaradt az AlfaCity, szokott 'banda' főzött egyet.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-07-21

Saját készítésű SE verziós kormányból fa kormány

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2020-07-21

Szép és jó volt, de elváltak útjaink.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2020-07-21

Csak ideiglenesen, de igényesen felragasztottam kétoldalas kültéri ragasztószalaggal a rendszámot. Mindenhogy rémesen áll rajta, megpróbáljuk a kpm-nél a matricát bejegyeztetni.A széleken szivacsozást is kapott, hogy a menetszél ne tudja a fényezésnek nyomni a fémet. Egyelőre így lesz.

SET-458, a piros 458 Italia XD

>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2020-07-21

Egy ideje már bökte a csőröm, hogy kellene valamit kezdenem a Bella hangzásával is, mert ami benne van az több mint siralmas. 4-ből 2 hangszóró kiszakadva és egy kiemelő pedig lusta menni. Egy jó barátom ajánlott egy kiváló szakembert aki tudna a gondomon segíteni. Fel is kerestem őt, majd az igényeimhez (tisztább hangzás, több mély és jó szigetelés) és a pénztárcámhoz mérten össze írtuk a listát. A fickó rengeteg díjat nyert különböző versenyeken és Európa bajnokságot is nyert a saját kocsijával, úgy, hogy neki ez csak a hobbija, nem a fő állása.

Maga a setup:
2 első hangszóró + kiemelő (STEG)
1mélyláda (Old Acoustics)
800w erősítő (AUTOTEK)
És egy átalakító a jelhez
Illetve kábel kötegek/ szigetelések

12 óra munka (ebből jó pár csak a cigire ment el) illetve ott segítettem ahol csak tudtam.
Hátsó ajtókba az első ajtókból a hibátlan gyári hangfalak kerültek, mivel főként csak ketten utazunk a kocsiban, ezért inkább előre lettek beépítve drágább/ minőségesebb darabok.
Sajnos, vagy inkább szerencsére annyira jó a kocsi szigetelése hogy a szubi által generált mély hangok csak fele annyira jönnek át, mint kellene, de számomra még így is több mint sok 😅
Továbbá a csomagtartó használata miatt úgy lett megoldva a szubi, hogy kivehető legyen 1 perc alatt, ezért előre a kormány alatti kis rekeszhez lett húzva egy kis kapcsoló (áramtalanító) illetve egy potméter a szubi mély hang tartományának adagolásához.
12V a klíma biztosítékjáról lett lehúzva hátra az erősítőhöz (persze nagyobb bizti került a helyére, hogy bírja)
Az összeget illetően.. a keretem 400€ volt amiből 402€ lett ebből maga a munka 55€ (szerintem korrekt összeg) Alább pedig maga a munka folyamata található. Pár kép még hiányzik, de igyekszem majd pótolni.

***UPDATE***
(2020/07/20)

Tegnapi nap ellátogattam haveromhoz Tomihoz (mivel egy ideje szenvedek a jelenlegi transzmitteremmel) aki rám írt, hogy megválna alig használt Loudlink-jétől. Két feltételem volt, hogy legyen meg hozzá az ICS-hez tartozó kábel és legyen Bluetooth-os. Akkora szerencsém volt, hogy ezekből a feltételekből mind a kettő igaz volt az ő loudlinkjére. Annyira kihasználatlan volt, hogy némely kábelek még eredeti csomagolásban voltak és szinte még új illata volt 😅 Hazaindulva Tomi nagyon segítőkészen közölte velem, hogy ha elakadok a beszerelésnél, csak csörögjek rá.
Otthon sikerült is minden zökkenőmentesen (csodálkoztam is) aztán az összeszerelésnél kiderült, hogy neki kell futnom még egyszer, mert kimaradt pár csavar... hupsz. Magát a loudlinket a kesztyűtartóban helyeztem el, később gyártok rá egy kis tartót és felfogatom valahol.

Brutálisan nagy a különbség a két eszköz között, végre teljes az audio. Lassan kész a partybálna :D

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-07-20

Futómű beállítva a Várszegi M5-nél, olajok, szűrők megrendelve, egy része átvéve.

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 1.9 JTD Crosswagon // 2020-07-20

el kellett engedni, mert túl sokba fájt volna

 

Egy nagy doboz alkatrésszel a csomagtartójában elvittem ma reggel. Remélem holnap útra készen találkozunk.
Mindent sikerült gyári eredetiben beszereznem:

Olaj+gyertya szett: FPT gyári gyertyák, Selénia K PE olaj
MultiAir mikrofilter
Szűrők (olaj, levegő, pollen)
Vezérlés szett vízpumpával

2020.07.21. Haza is jött, fékek, futómű is leellenőrizve, minden tökéletes. A Multiair szűrő csere nem ártott, a többi minden újszerű volt benne. Most meg új.

>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-07-19

Az emblémák kifakultak, csere érettek lettek.
Hátsóból sajnos eredetit nem tudtam szerezni csak a "ráragasztósat". A felrakás egyszerű, felületet zsírtalanítottam és mint a matricát rá lehetett rakni a régire.
Az első már kicsit bonyolultabb eset. A gyári hátulján két csap is van, amit egy rugós alátét fog hátul. Egyszerűbb a csere ha az ember kiveszi az egész scudettót. Három csavar.
A rugós alátétet lefeszítve a csapok segítségével előre kiütöttem az emblémát. Szerencsére körülötte van akkora perem ahol alá tudtam támasztani. Sajnos a két embléma távolról sem egyforma. Az eredeti jóval nehezebb, fémből van (réz?), míg az új fekete műanyag. (10. kép) Ráadásul egy pöcökkel több is van rajta. A pöcköt lecsípve, lereszelve már majdnem passzolt a helyére.
Újabb különbség hogy a két csap 0,5 mm-el vastagabb mint az eredetin. A lyukakat kicsit fel kellett fúrni. Innen már csak az volt a gond hogy a hátulján lévő ragasztó túl vékony, nem éri el a tartót, nem tart semmit. Mivel mást nem találtam Palmatex-el ragasztottam oda. A két alátétet hátul visszapattant. Már csak a scudettót kellett visszarakni.